ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت بهداشت: کشور می‌بایست یک سال تعطیل می‌شد

یک مقام وزارت بهداشت رسماً اعلام کرد که ایمنی گله‌ای در کار نیست. پیک دوم و سوم کرونا در راه است. وضع استان خوزستان بحرانی شد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمتر از نیم درصد ایرانیان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بنابراین موضوع ایمنی گله‌ای در کشور مطرح نیست. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت احتمال داده است که پیک دوم و سوم کشور هم در راه باشد. جهانپور گفت اگر اقتصاد ایران قدرت تحمل آن را داشت، کشور می‌بایست یک سال تعطیل می‌شد. در استان خوزستان از هم‌اکنون تعداد مبتلایان رو به افزایش است.

وزارت بهداشت: حتی اگر آمار رسمی را را در ۵ ضرب کنیم، کمتر از نیم درصد ایرانیان به کرونا مبتلا شده‌اند. اینکه فکر کنیم ایمنی گله‌ای پیدا کرده‌ایم، درست نیست.

حسین عرفانی رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت:

«میزان بروز بیماری کووید ۱۹ در ایران اکنون حدود یک در هزار نفر است در حالی که برای ایمنی گله‌ای یا ایمنی انبوه که برخی مطرح می‌کنند باید ۷۰ تا ۷۵ درصد جمعیت گرفته باشند. آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که کمتر از یک دهم درصد از افراد جامعه به کرونا مبتلا شده‌اند و اگر بخواهیم موارد خفیف شناسایی نشده را هم در نظر بگیریم می‌توانیم این عدد را در پنج ضرب کنیم که می‌شود پنج در هزار یا نیم درصد جمعیت، پس حتی یک درصد جمعیت کشور هم به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.»

کشور قاعدتاً می‌بایست یک سال تعطیل شود

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۹۹ هزار و ۹۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۶۳۴۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و ۸۰ هزار و ۴۷۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی یکشنبه ۷ اردیبهشت اعلام کرد که شهرهای ایران از نظر همه‌گیری ویروس کرونا به سه دسته قرمز، زرد و سفید تقسیم شده‌اند. دانشکده‌های علوم پزشکی مناطق سفید را هر پنج روز یک بار تعیین می‌کنند. اپلیکیشنی هم برای تشخیص این مناطق در اختیار شهروندان قرار گرفته است. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته (سه‌شنبه) در یک نشست خبری با صراحت اعلام کرد احتمال شیوع کرونا در فصل گرم و تابستان هم وجود دارد. چهانپور گفت:

«اگر قرار باشد وزارت بهداشت تصمیم‌گیری کند، می‌گوییم کشور یک سال تعطیل شود، اما آیا بخش‌های دیگر مثل اقتصاد می‌توانند این موضوع را تحمل کنند؟ هنوز نمی‌دانیم با موج دومی در روزهای آتی مواجه هستیم یا خیر. اتفاق نیفتادن موج دوم هم از این مسیر است که بهداشت فردی و عمومی رعایت شود.»

سخنگوی وزات بهداشت یادآوری کرد که اعلام سفید بودن شهرها به معنی عادی بودن وضعیت نیست. از هم‌اکنون در برخی استان‌های کشور به ویژه در استان خوزستان که از استان‌های صنعتی ایران است تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ فزونی گرفته است.

در خوزستان شیوع کرونا بالا گرفت

حسین عرفانی، رئیس اداره مواد غذایی و فوکال پوینت برنامه کووید- ۱۹ وزارت بهداشت چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایرنا گفت:

«احتمالا در مناطق گرمسیر مانند استان‌های جنوب کشور، اتاق‌های در بسته و روشن بودن کولر بدون تهویه طبیعی می‌تواند یکی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا باشد بنابراین باید هنگام روشن بودن کولر، در و پنجره اتاق باز باشد تا ماندگاری هوا در اتاق و سالن‌ها کاهش یابد.»

اوایل هفته گذشته علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اعلام کرده بود که از بین شهرهای استان خوزستان، اهواز در صدر جدول هنه‌گیری است. دزفول و دشت‌آزادگان، شوشتر، اندیمشک، خرمشهر، باوی و هفتکل، آبادان، باغملک، حمیدیه، ماهشهر، مسجدسلیمان، بهبهان، شوش و ایذه در رده‌های بعدی ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند.

حسین عرفانی، رئیس اداره مواد غذایی و فوکال پوینت برنامه کووید- ۱۹ وزارت بهداشت اعلام کرد «تلاش برای غربالگری» و بازگشایی اصناف و صنایع از دلایل شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان است. در روزهای گذشته جلساتی در استانداری خوزستان درباره همه‌گیری ویروس کرونا برگزار شده است. عرفانی به مردم توصیه کرد همچنان در خانه بمانند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.