ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عدم استقبال دانش‌آموزان ايرانی از رشته علوم و معارف اسلامی

<p>به گفته معاون آموزش متوسط وزير آموزش و پرورش ايران، دانش&zwnj;آموزانی که در رشته علوم و معارف اسلامی تحصيل می&zwnj;کنند استقبال چندانی از اين رشته نکرده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) ابراهيم سحرخيز، معاون آموزش متوسط وزير آموزش و پرورش ايران امروز يکشنبه هفتم آبان&zwnj;ماه در يک نشست خبری گفت&zwnj;: &quot;در حال حاضر دو هزار و ۷۰۹ دانش&zwnj;آموز در رشته علوم و معارف اسلامی تحصيل می&zwnj;کنند که در مجموع خيلی استقبال قوی از اين رشته نشده است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>با وجود اينکه رشته علوم و معارف اسلامی با بی&zwnj;اقبالی بيش از دو هزار دانش&zwnj;آموز در ايران مواجه شده است مهدی نويد ادهم، دبير شورای عالی آموزش و پرورش امروز از اصلاح مصوبه نحوه تأسيس دبيرستان&zwnj;های علوم و معارف اسلامی خبر داده و گفته است: &quot;مجوز تأسيس دبيرستان&zwnj;های علوم و معارف اسلامی غيردولتی در تمامی شهرستان&zwnj;ها از سوی شورای نظارت مرکزی و با امضای وزير آموزش و پرورش صادر خواهد شد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به&zwnj;گفته وی، دبيرکل شورای عالی آموزش و پرورش به&zwnj;عنوان رئيس کميته، يکی از معاونان حوزه علميه قم، رئيس سازمان تبليغات اسلامی يا رئيس مدارس اسلامی، مدير مدرسه مطهری و معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش نمايندگان کميته صدور مجوزهای لازم برای تأسيس دبيرستان&zwnj;های علوم و معارف اسلامی هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>مهدی نويد ادهم، دبير شورای عالی آموزش و پرورش: مجوز تأسيس دبيرستان&zwnj;های علوم و معارف اسلامی غيردولتی در تمامی شهرستان&zwnj;ها از سوی شورای نظارت مرکزی و با امضای وزير آموزش و پرورش صادر خواهد شد</p> </blockquote> <p>سعيد سيد حسينی، مدير آموزش متوسطه مدارس شهيد مطهری ايران نيز ارديبهشت&zwnj;ماه سال جاری در اين زمينه گفته بود: &quot;هم&zwnj;اکنون ۱۱۰ مدرسه علوم و معارف اسلامی در کشور فعاليت دارند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی با اشاره به اينکه ۱۰هزار دانش&zwnj;آموز کشور در مدارس علوم و معارف اسلامی مشغول به تحصيل هستند افزوده بود: &quot;ضرورت دارد بعد از ۳۰ سال سابقه تأسيس رشته علوم و معارف اسلامی در کشور برای سوق دادن دانش&zwnj;آموزان به اين رشته تحصيلی تبليغ و تشويق شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای روزنامه شرق نيز آبان&zwnj;ماه سال گذشته در اين زمينه نوشت، حوزه&zwnj;های علميه اقدام به تأسيس ١٧ مدرسه راهنمايی و دبيرستان در شهر تهران کرده&zwnj;اند. مساله&zwnj;ای که با توجه به دومين تفاهم&zwnj;نامه&zwnj;های به امضا رسيده ميان حوزه&zwnj;های علميه و آموزش&zwnj;وپرورش در هر روز بر تعداد آنها افزوده می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران، مسئولان جمهوری اسلامی، از جمله آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر حکومت، مراکز آموزشی را جزو مکان&zwnj;هايی دانستند که در آن &quot;تفکرات غربی&quot; و &quot;مخالف با اسلام&quot; رشد می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به همين خاطر تلاش آنان در جهت ايجاد تغييرات بنيادی در دانشگاه&zwnj;ها، مدارس و مراکز آموزشی است تا از اين طريق به مقابله با &quot;توطئه&zwnj;های دشمنان انقلاب&quot; بپردازند.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

به گفته معاون آموزش متوسط وزير آموزش و پرورش ايران، دانش‌آموزانی که در رشته علوم و معارف اسلامی تحصيل می‌کنند استقبال چندانی از اين رشته نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) ابراهيم سحرخيز، معاون آموزش متوسط وزير آموزش و پرورش ايران امروز يکشنبه هفتم آبان‌ماه در يک نشست خبری گفت‌: "در حال حاضر دو هزار و ۷۰۹ دانش‌آموز در رشته علوم و معارف اسلامی تحصيل می‌کنند که در مجموع خيلی استقبال قوی از اين رشته نشده است."

با وجود اينکه رشته علوم و معارف اسلامی با بی‌اقبالی بيش از دو هزار دانش‌آموز در ايران مواجه شده است مهدی نويد ادهم، دبير شورای عالی آموزش و پرورش امروز از اصلاح مصوبه نحوه تأسيس دبيرستان‌های علوم و معارف اسلامی خبر داده و گفته است: "مجوز تأسيس دبيرستان‌های علوم و معارف اسلامی غيردولتی در تمامی شهرستان‌ها از سوی شورای نظارت مرکزی و با امضای وزير آموزش و پرورش صادر خواهد شد."

به‌گفته وی، دبيرکل شورای عالی آموزش و پرورش به‌عنوان رئيس کميته، يکی از معاونان حوزه علميه قم، رئيس سازمان تبليغات اسلامی يا رئيس مدارس اسلامی، مدير مدرسه مطهری و معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش نمايندگان کميته صدور مجوزهای لازم برای تأسيس دبيرستان‌های علوم و معارف اسلامی هستند.

مهدی نويد ادهم، دبير شورای عالی آموزش و پرورش: مجوز تأسيس دبيرستان‌های علوم و معارف اسلامی غيردولتی در تمامی شهرستان‌ها از سوی شورای نظارت مرکزی و با امضای وزير آموزش و پرورش صادر خواهد شد

سعيد سيد حسينی، مدير آموزش متوسطه مدارس شهيد مطهری ايران نيز ارديبهشت‌ماه سال جاری در اين زمينه گفته بود: "هم‌اکنون ۱۱۰ مدرسه علوم و معارف اسلامی در کشور فعاليت دارند."

وی با اشاره به اينکه ۱۰هزار دانش‌آموز کشور در مدارس علوم و معارف اسلامی مشغول به تحصيل هستند افزوده بود: "ضرورت دارد بعد از ۳۰ سال سابقه تأسيس رشته علوم و معارف اسلامی در کشور برای سوق دادن دانش‌آموزان به اين رشته تحصيلی تبليغ و تشويق شود."

تارنمای روزنامه شرق نيز آبان‌ماه سال گذشته در اين زمينه نوشت، حوزه‌های علميه اقدام به تأسيس ١٧ مدرسه راهنمايی و دبيرستان در شهر تهران کرده‌اند. مساله‌ای که با توجه به دومين تفاهم‌نامه‌های به امضا رسيده ميان حوزه‌های علميه و آموزش‌وپرورش در هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران، مسئولان جمهوری اسلامی، از جمله آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر حکومت، مراکز آموزشی را جزو مکان‌هايی دانستند که در آن "تفکرات غربی" و "مخالف با اسلام" رشد می‌کنند.

به همين خاطر تلاش آنان در جهت ايجاد تغييرات بنيادی در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی است تا از اين طريق به مقابله با "توطئه‌های دشمنان انقلاب" بپردازند. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خرد گرا

    مذهب= خرافات مقدس

  • کاربر مهمان

    با وجود امکانات دسترسی به اطلاعات و دانستن آنچه در جهان میگذرد و همینطور افزایش و بهبود تحصیلات والدین این امکان را از جمهوری اسلامی سلب کرده است که بتواند جمعیت زیادی را به بردگان نماینده خدا بر زمین علی خامنه ای بدل کند. هر چه در این 30 سال تلاش کردند مردم را به خرافات و جهل و بلاهت مذهبی سوق دهند مردم بیشتر زده و آزرده شده اند.