ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در نیشکر هفت‌تپه ــ مدیرعامل انکار می‌کند

سندیکای نیشکر هفت‌تپه از ابتلای دست‌کم ۱۰ کارگر به کووید‌ـ‌۱۹ خبر داده و گفته است که اگر مدیران توانایی فراهم‌آوردن امکانات بهداشتی ضروری را ندارند، کارگران را به مرخصی با حقوق بفرستند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه از ابتلای دست‌کم ۱۰ تن از کارگران این مجتمع به ویروس جدید کرونا در قسمت کوره‌های بخار و تولید شکر خبر داد و خواستار اعطای مرخصی با پرداخت حقوق به کارگران شد.

شیوع کرونا در ایران و کارگران ــ عکس:‌ هوشنگ هادی، ایلنا
با وجود شیوع کرونا کارگران همچنان مجبورند کار کنند ــ عکس: هوشنگ هادی، ایلنا

سندیکای نیشکر هفت‌تپه ۱۶ اردیبهشت در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ۱۰ تا ۱۵ کارگر به کرونا مبتلا شده‌اند اما مدیران پس از مشاهده این موارد، هیچ اقدامی برای پیشگیری از آلودگی بیشتر انجام نداده‌اند و کارخانه به روال عادی فعالیت می‌کند.

سندیکای نیشکر هفت‌تپه در بیانیه خود گفته است که اگر مدیران توانایی فراهم‌آوردن امکانات بهداشتی ضروری برای جلوگیری از گسترش کووید‌ـ‌۱۹ بین کارگران را ندارند، آنها را به مرخصی با حقوق بفرستند.

امید اسدبیگی، مدیرعامل مجتمع اما خبر ابتلای کارگران به بیماری کووید ۱۹ را تکذیب کرد. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) به نقل از اسدبیگی نوشت خبر ابتلای چند کارگر صحت ندارد. ایلنا همچنین به نقل از «منابع کارگری» خود نوشت که «بحث ابتلا به کرونا در هفت‌تپه جدی نیست؛ قبل از این، فقط یکی از کارگران به کرونا مبتلا شده بود که بهبود یافت و در روزهای بعد، یکی دیگر از کارگران به خاطر داشتن نشانه‌ها به قرنطینه منتقل شد.»

حسین آمیلی، نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل هفت‌تپه نیز با گفتن این که کرونا یک بحث سراسری است و آلودگی همه جا هست، چنین واکنش نشان داد: «ما مجموعه‌ای هستیم با ۷ هزار کارگر و طبیعی است که نگرانی‌هایی باشد». به گفته‌ی او، دو تن مشکوک به ابتلا به کرونا در قرنطینه هستند.

مجتمع نیشکر هفت‌تپه درپی حاد شدن بحران کرونا، یک بار هم به دلیل نحوه «گندزدایی» کارگران مساله‌ساز شد. انتشار کلیپی که نشان می‌داد کارگران نِی‌بر به صف شده و سم‌پاشی می‌شوند، اعتراض فعالان اجتماعی به مسئولان کارخانه را برانگیخت. آن‌ها نحوه برخورد مسئولان با کارگران را تحقیرآمیز خواندند.

نیشکر هفت‌تپه با شیوع کرونا در حال تولید الکل طبی برای کمک به مبارزه با این بیماری است و خط تولید جدید الکل طبی را راه‌اندازی کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.