ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹۰ هزار پزشک و پرستار در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند

به‌گفته شورای بین‌المللی پرستاران رقم ابتلای پزشکان و پرستاران به ویروس جدید کرونا در جهان ممکن است دو برابر بیشتر باشد چون دولت‌ها آمار دقیقی در این‌باره ارائه نمی‌کنند.

شورای بین‌المللی پرستاران اعلام کرد که دست‌کم ۹۰ هزار نفر از پرسنل مراقبت‌های پزشکی در سطح جهان به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند. این نهاد بین‌المللی می‌گوید از آن‌جا که دولت‌ها آمار دقیقی ارائه نمی‌دهند رقم فوق می‌تواند دو برابر بیشتر باشد.

در کنار سالمندان و اشخاص مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، پزشکان و به‌ویژه پرستاران بیش از سایرین در خطر ابتلا به ویروس کوویدـ۱۹ قرار دارند. ـ عکس از شاتراستاک

به‌ گزارش رویترز، شورای بین‌المللی پرستاران (ICN) چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت / ۶ مه آمار خود از ابتلای پزشکان و پرستاران به ویروس کووید ۱۹ را ارائه داد. این نهاد غیردولتی مستقر در ژنو می‌گوید کووید ۱۹ از زمان ظهور در ماه دسامبر در مرکز چین، جان بیش از ۲۶۰ پرستار را گرفته است.

شورای بین‌المللی پرستاران که بیش از ۲۰ میلیون عضو متخصص در بخش بهداشت دارد در بیانیه‌ خود گفته است متخصصان مراقبت‌های بهداشتی همچنان با کمبود تجهیزات محافظ روبه‌رو هستند. این سازمان از مسئولان کشورها خواست ثبت دقیق‌تری از ابتلا به کوویدـ۱۹ ارائه دهند تا بتوان از گسترش آن جلوگیری کرد.

هوارد کاتون، مدیرکل شورای بین‌المللی پرستاران به رویترز گفت:

«براساس آمار ما، شمار مبتلایان در بین متخصصان بهداشت و درمان از ۲۳ هزار نفر گذشته و به بیش از ۹۰ هزار نفر رسیده است و این هنوز رقمی است که کم ارزیابی می‌شود زیرا همه کشورهای جهان را در بر نمی‌گیرد.»

این برآورد مبتنی بر اطلاعاتی است که در ۳۰ کشور از فدراسیون‌های ملی این نهاد و همچنین داده‌های دولتی و مطبوعات جمع‌آوری شده است.

سردار نصرالله فتحیان، مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا در ایران ۹ اردیبهشت جاری اعلام کرد که در ایران تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از کادر درمانی شامل پزشک و پرستار جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کوویدـ۱۹ از دست داده‌اند.

بر اساس پژوهشی که در چین انجام شد، در کنار سالمندان و اشخاص مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، پزشکان و به‌ویژه پرستاران بیش از سایرین در خطر ابتلا به ویروس کوویدـ۱۹ قرار دارند.

به‌گفته هوارد کاتون، اگر ​​نرخ میانگین ابتلا به کوویدـ۱۹ در بین کارمندان مراقبت‌های بهداشتی حدود ۶ درصد باشد، و تا کنون ۳,۷ میلیون مورد ابتلا در سراسر جهان گزارش شده باشد، بر این اساس بیش از ۲۰۰ هزار پزشک و پرستار ممکن است به این ویروس آلوده شده باشند. کاتون گفت: «فاجعه این است که دولت‌ها اطلاعات را به‌صورت منظم جمع‌آوری و منتقل نمی‌کنند. به‌نظر می‌رسد آن‌ها چشم‌های خود را می‌بندند و این به نظر ما به‌هیچ وجه قابل قبول نیست و به قیمت جان شمار بیشتری از مردم تمام خواهد شد.»

سازمان جهانی بهداشت (WHO)، که ۲۳ فروردین / ۱۱ آوریل رقم ابتلا به کوویدـ۱۹ در بین پزشکان و پرستاران در جهان را ۲۲ هزار نفر تخمین زده بود، تأیید کرده است که ۱۹۴ کشور عضو این سازمان آمار و ارقام کاملی در مورد این پاندمی ارائه نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: https://www.radiozamaneh.com/501224

پایین و بالا بگیرید و بکشید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.