ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا: وضع خوزستان بحرانی شد

رئیس بیمارستان رازی اهواز، مرجع درمان مبتلایان به کووید ۱۹: وضعیت بیماران به شدت اسف‌بار است. این بیماری، آلودگی شدیدی در استان خوزستان ایجاد کرده است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز اعلام کرد همانطور که انتظار می‌رفت خوزستان به ویروس کرونا آلوده شده است. نیمی از مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی با علائم بیماری کووید ۱۹ می‌بایست بستری شوند. برخی با علائم زجر تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه. دکتر فرهنگ کره‌بندی گفت این بیماری، آلودگی شدیدی در استان خوزستان ایجاد کرده است. اوضاع در حال بحرانی شدن است.

بیمارستان رازی اهواز ویژه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دکتر فرهنگ کره‌بندی، رئیس بیمارستان رازی اهواز شامگاه گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفت کووید ۱۹ «به شدت در حال رخنه کردن» در استان خوزستان است: «اگر در اورژانس ۱۰۰ مراجعه‌کننده داشته باشیم باید نیمی از آنها بستری شوند یعنی وضع به قدری خراب است که از هر دو مراجعه‌کننده به بیمارستان رازی باید یک نفر بستری شود.»

اوایل هفته گذشته علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اعلام کرده بود که از بین شهرهای استان خوزستان، اهواز در صدر جدول همه‌گیری است. دزفول و دشت‌آزادگان، شوشتر، اندیمشک، خرمشهر، باوی و هفتکل، آبادان، باغملک، حمیدیه، ماهشهر، مسجدسلیمان، بهبهان، شوش و ایذه در رده‌های بعدی ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارند. حسین عرفانی، رئیس اداره مواد غذایی و فوکال پوینت برنامه کووید- ۱۹ وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد «تلاش برای غربالگری» و بازگشایی اصناف و صنایع از دلایل شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان است. در روزهای گذشته جلساتی در استانداری خوزستان درباره همه‌گیری ویروس کرونا برگزار شده است.

بیمارستان رازی اهواز اولین مرکز درمانی ویژه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در استان خوزستان است. متخصصان عفونی، داخلی و طب اورژانس برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان کووید ۱۹ در استان خوزستان در بیمارستان رازی اهواز مستقر شده‌اند. تاکنون ۵۰ بیمار هم در این بیمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند.

دکتر فرهنگ کره‌بندی، رئیس بیمارستان رازی اهواز در ادامه سخنانش در برنامه تلویزیونی گفت:

«پنج ICU نیز راه‌اندازی کرده‌ایم یعنی حدود ۶۰ بیمار با زجر تنفسی در ICU مستقر هستند و وضعیت این بیماران به شدت اسف‌بار است. مردم رعایت نکردند و این عدم رعایت موجب شده که بیماران دیابتی، افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای با حال بد به بیمارستان مراجعه کنند. هم‌اکنون سه بیمار در اورژانس بیمارستان رازی حضور دارند که باید به ICU منتقل شوند تا مستقیما به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شوند که این کار نیز عواقب و عوارضی دارد.»

رئیس بیمارستان رازی اهواز هشدار داد:

«این بیماری، بسیار وحشتناک و وحشی است و به شدت در حال رخنه کردن در خوزستان است. این بیماری، آلودگی شدیدی ایجاد کرده است. اوضاع خوزستان در حال بحرانی شدن است.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی یکشنبه ۷ اردیبهشت اعلام کرد که شهرهای ایران از نظر همه‌گیری ویروس کرونا به سه دسته قرمز، زرد و سفید تقسیم شده‌اند. دانشکده‌های علوم پزشکی مناطق سفید را هر پنج روز یک بار تعیین می‌کنند. اپلیکیشنی هم برای تشخیص این مناطق در اختیار شهروندان قرار گرفته است. کیانوش جهان‌پور، دو روز قبل در یک نشست خبری با صراحت اعلام کرد که اگر اقتصاد ایران قدرت تحمل آن را داشت، کشور می‌بایست یک سال تعطیل می‌شد. خوزستان از مراکز صنعتی ایران است.

بیشتر بخوانید:

https://www.radiozamaneh.com/502531

 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آخرین آمار رسمی کرونا در ایران؛ ۱۴۸۵ مورد جدید، تعداد درگذشتگان ۶۸ نفر

    آخرین آمار رسمی کرونا در ایران؛ ۱۴۸۵ مورد جدید، تعداد درگذشتگان ۶۸ نفر ▪️وزارت بهداشت ایران از ابتلای ۱۴۸۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته خبر داده است. شمار درگذشتگان هم ۶۸ نفر اعلام شده است. ▪️در حال حاضر تعداد کل مبتلایان ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر اعلام شده است. ▪️۶۴۸۶ نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند. ▪️تعداد بهبود یافتگان هم ۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر گزارش شده است @ordoyekar

  • در دزفول، تست کرونای هشتاد درصد از افرادی که در تماس با بیمار مبتلا به کرونا بوده‌اند، مثبت شد

    در دزفول، تست کرونای هشتاد درصد از افرادی که در تماس با بیمار مبتلا به کرونا بوده‌اند، مثبت شد ▪️شاپور مسعود‌فر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بر اساس برنامه جدید وزارت بهداشت مقرر شد که از تمام خانواده مبتلایان به کرونا و افرادی که با بیماران کرونا در تماس مستقیم بوده‌اند، نمونه‌گیری کنیم و از هفتم اردیبهشت‌ماه این نمونه‌گیری‌ها آغاز شده که در این بین هشتاد درصد از افرادی که در تماس با بیمار مبتلا به کرونا بوده‌اند، تست کرونای آنها مثبت اعلام شده درحالی که بدون علائم بوده‌اند. ▪️به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول در برنامه جدید، در طول یک روز ۱۵۰ تست کرونا در دزفول گرفته می‌شود و این چرخه نمونه‌گیری از افراد در تماس با بیمار موجب می‌شود تا روزهای آینده افراد مبتلا به کرونای بیشتری در دزفول شناسایی شوند. ▪️مسعودی‌فر همچنین گفت: افزایش نمونه‌گیری از افراد موجب شده که در برخی موارد نتیجه نمونه‌های انجام شده دو تا سه روز به‌صورت یک‌جا دریافت و اعلام شود که این وضعیت یک جو روانی در دزفول ایجاد کرد اما فقط در حد واهمه باقی‌مانده و مردم همچنان نسبت به در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌کنند.