ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نجات بهرامی برای اجرای حکم حبس احضار شد

نجات بهرامی، روزنامه‌نگار و معاون

نجات بهرامی، روزنامه‌نگار و معاون سابق روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در حساب کاربری توئیتر خود از احضارش توسط شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای مقدس اوین خبر داد و نوشت که باید ظرف پنج روز آینده «مهمان اوین» شود.

نجات بهرامی

حکم محکومیت نجات بهرامی به یک سال حبس تعزیری، روز ۲۴ فروردین‌ ماه از طرف شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تأیید شد. این روزنامه‌نگار به‌ غیر از حبس، به دو سال محرومیت از فعالیت در احزاب و گروه‌های سیاسی نیز محکوم شده است.

اتهام منتسب به نجات بهرامی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

نجات بهرامی پس از تأیید حکمش در دادگاه تجدید نظر در حساب کاربری توئیتر خود نوشت:

«خود را بی‌گناه می‌دانم و به این حکم اعتراض می‌کنم.»

محمد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش چند ماه پیش از بازداشت نجات بهرامی گفته بود:

«افرادی از قرارگاه ثارالله سپاه خواسته‌اند تا [نجات بهرامی] یا از پُست خود در روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش استعفا دهد یا پرونده امنیتی برای او تشکیل شده و بازداشت خواهد شد.»

نجات بهرامی در تاریخ ۱۴ آذر ۹۷ هنگام خروج از منزل توسط ماموران امنیتی بازداشت شد و پس از تفتیش منزل و ضبط لپ‌تاپ و تعدادی از کتاب‌ها و جزوات، به دادسرای امنیت در اوین منتقل شد و بعد از تفهیم دو اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» در شعبه دوم بازپرسی آن دادسرا به ریاست بازپرس نصیری‌پور، با قرار بازداشت روانه انفرادی شد‌.

هر چند او پس از یک هفته به قید کفالت از بازداشت آزاد شد اما از سوی وزارت آموزش و پرورش برای او حکم مرخصی اجباری صادر و نجات بهرامی پس از چند هفته از سمت روابط عمومی این وزارتخانه خلع شد.

نجات بهرامی علاوه بر وبلاگ‌نویسی، ‌سابقه نوشتن یادداشت و تحلیل را در مجله‌ها و رسانه‌های ایران از جمله ماهنامه فردوسی دارد.

تداوم سرکوب روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی در ایران در حالی است که بر اساس ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، هر انسانی باید از حق «آزادی بیان» برخوردار بوده و هیچ‌ کس‌ را نمی‌توان‌ به‌ دلیل‌ عقایدش‌ مورد مزاحمت‌ و ارعاب قرار داد.

نجات بهرامی اما در حالی برای اجرای حکم حبس احضار شده است که خبرهای رسیده از درون زندان حکایت از گسترش شیوع ویروس کرونا در میان زندانیان دارد.

این فعال مدنی اما به بیماری فشار خون هم مبتلاست که این مسأله نگرانی‌ها را در خصوص آسیب‌پذیری بیشتر او در برابر بیماری کرونا افزایش داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.