ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی عربستان یک شاهزاده دیگر سعودی را بازداشت کرده‌اند

مقامات عربستان یک شاهزاده دیگر سعودی را اواخر مارس بازداشت کرده‌اند و از آن زمان خبری از او نیست. فرد بازداشتی پسر پادشاه پیشین عربستان و رئیس سابق جمعیت هلال احمر این کشور است.

یک گروه حقوق بشری خبر داد که شاهزاده فیصل بن عبدالله آل سعود، پسر شاه پیشین عربستان ملک عبدالله، از اواخر ماه مارس بازداشت شده و از آن زمان هیچ خبری از او نیست. موج دیگری از کارزار ولیعهد عربستان برای کنار زدن رقبای سیاسی از اوایل مارس امسال آغاز شده است.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان/ عکس از Brendan Smialowski / AFP

دیدبان حقوق بشر به نقل از یک منبع مرتبط با خانواده سلطنتی شنبه ۹ مه/۲۰ اردیبهشت خبر داد که شاهزاده فیصل ۲۷ مارس در حالی که به خاطر شیوع کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

این عضو مهم خانواده سلطنتی در سال ۲۰۱۷ نیز در یک هتل لوکس در ریاض محاصره و بازداشت شده بود. مقامات سعودی دلیل بازداشت شاهزاده فیصل را مبارزه با فساد اقتصادی در کشور عنوان کرده بودند. فیصل که رئیس سابق جامعه هلال احمر سعودی نیز بود، اواخر همان سال آزاد شد.

اوایل مارس، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بازداشت گسترده اعضای ارشد خانواده سلطنتی و مقامات امنیتی را آغاز کرد. تحلیل‌گران این اقدام او را در راستای تلاش‌ها برای تضمین تخت و تاج و تحکیم قدرت سیاسی او ارزیابی کرده‌اند.

دو عضو دیگر خانواده سلطنتی، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، جوان‌ترین برادر ملک سلمان، و محمد بن نایف، ولیعهد و وزیر کشور سابق، از دیگر رقیبان سیاسی بن سلمان بوده‌اند که بازداشت شده اند.

گروه‌های حقوق بشری پیش‌ از این بازداشت صدها فعال شامل مدافعان حقوق زنان را محکوم کرده‌اند. کارنامه دولت سعودی در زمینه حقوق بشر با این بازداشت‌ها و همینطور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مطرح سعودی در سال ۲۰۱۸، و همینطور مشارکت در جنگ خونین یمن، بیش از پیش لکه‌دار شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.