ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران می‌گوید: برای تبادل زندانیان با آمریکا آماده است

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: : تهران بدون هیچ پیش‌شرطی آماده تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا است و این موضوع را به آمریکا پیشنهاد کرده اما پاسخی نگرفته است.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: تهران بدون هیچ پیش‌شرطی آماده تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا است.

علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران

علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران یکشنبه ۲۱ اردیبهشت در گفت‌وگو با سایت «خبرآنلاین» گفت:  تهران تبادل زندانیان را به دولت آمریکا پیشنهاد کرده اما تا به حال پاسخی دریافت نکرده است.

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم هفته گذشته گفته بود: تهران پیش از شیوع کرونا «به دلایل انسان‌دوستانه» پیشنهاد تبادل زندانیان با آمریکا را داده اما «پاسخی از واشنگتن دریافت نکرده است».

ربیعی نیز مدعی شد که این پیشنهاد به دلیل «شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ که جان شهروندان ایرانی را در زندان های آمریکا تهدید می کند»، مطرح شده است.

او گفت: برای مبادله زندانیان دو طرف نیازی به میانجی نیست و «در صورت موافقت طرف آمریکایی، دفتر حفاظت از منافع ایران نقطه نظرات این کشور را درباره جزئیات، شامل نحوه و زمان انجام این مبادله به واشنگتن اعلام خواهد کرد».

سخنگوی دولت ایران همچنین مدعی شد «آمریکا نسبت به گذشته آمادگی بیشتری برای خاتمه دادن به این وضعیت دارد» و «شواهدی درباره تغییر دیدگاه آنها وجود دارد».

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر تبادل زندانیان آمریکایی با یک ایرانی زندانی در آمریکا منتشر شده است.

حساب کاربری علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران هم جمعه ۱۹ اردیبهشت بخشی از سخنان او را منتشر کرد که از سوی تحلیلگران رسانه‌ها نشانه عقب‌نشینی و آمادگی ایران برای پذیرش توافق تازه‌ای با آمریکا تحلیل شد. خامنه‌ای گفته بود: «امام حسن»، دومین امام شیعیان، را «شجاع‌ترین چهره‌ى تاریخ اسلام» که «حاضر شد خود را و نام خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى کند و تن به صلح دهد»، می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.