ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قیمت خودرو از کنترل دولت خارج شده است

نمایندگان مجلس رشد قیمت خودرو را به دلالان ربط می‌دهند و از دولت می‌خواهند بازار را کنترل کند. وزیر صمت هم به سه نهاد زیرمجموعه دستور داده ظرف یک روز بازار را سامان بدهند.

قیمت خودرو در ایران همچنان بیشتر و بیشتر می‌شود. نمایندگان مجلس صبح امروز در تذکرهای متعدد خواستار نظارت بیشتر و کنترل بازار از سوی دولت شدند. وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفت: به سازمان‌ حمایت، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار تکلیف شده است تا ظرف ۲۴ ساعت بازار خودرو را ساماندهی کنند.

پراید ۱۰۰ میلیون تومانی در بازار خودرو تا چند وقت پیش یک شوخی بیش نبود اما حالا واقعی شده است. خودروسازان از خود رفع تکلیف می‌کنند و می‌گویند نقشی در قیمت‌گذاری ندارند.

شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه در اظهارات خود از کوتاهی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل بازار انتقاد کردند.

یحیی کمال‌پور، عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهوری خواست تا دست دلال‌ها را از بازار خودرو قطع کند.

جهانبخش محبی‌نیا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هم در اظهاراتی مشابه با کمال‌پور، دلالانی که به دنبال ایجاد بازار موازی با بورس هستند را عامل افزایش قیمت خودرو دانست و گفت: «دولت باید حواسش باشد دلالانی که فرمان حرکت بازار در دستشان است این موفقیت نسبی در بازار بورس را به هم نریزند».

سید احسن علوی، نایب رییس کمیسیون عمران اما از دولت، مجلس و قوه قضاییه خواست کاری اساسی برای ساماندهی بازار خودرو انجام دهند. به گفته او سازمان بازرسی کشور با دستور رئیس قوه قضاییه افزایش قیمت خودرو را بررسی می‌کند.

شامگاه امروز خبرگزاری‌های دولتی ایران به نقل محمد رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارش کردند که برای ساماندهی بازار خودرو ۲۴ ساعت به سه سازمان زیرمجموعه این وزارتخانه دستور داده «اقدامات مشترک لازم را انجام دهند».

براساس دستور رحمانی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف است در روش های کنترل و نظارت خود بر بازار خودرو تجدید نظر کند و در سریعترین زمان ممکن و برای فروکش کردن تلاطم به وجود آمده در این بازار، اقدامات مقتضی را انجام و نتایج را به مردم گزارش کند. ستاد تنظیم بازار هم مکلف شده است در اسرع وقت نسبت به تصویب نهایی تصمیمات اعلامی شورای رقابت با اولویت تامین حداکثری حقوق مردم اقدام و اطلاع رسانی کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    دولت وارگان های دولتی قدرتی درمشخص کردن پراید ودیگرخودروهای داخلی ندارند زیراکه اتومبیل سازی درایران دردربست به تصاحب سپاه ازجمله سپاهی همچون میرسلیم هاست .وتنها قدرتی که دولتی ها می توانند داشته باشند متهم کردن یکدیگر دربالا رفتن قیکت اتومبیل است واین مورد را هم تصاحب صندلی یکدیگر استفاده می کنند...پراید تحت امتیازکره جنوبی و |زو تحت امتیاز فرانسه درایران مونتاژ وساخته میشود که می بایستی در مقابل ساخت وسازهراتومبیل فلان مقدار دلار ویورو به کره جنوبی وفرانسه پرداخت شود ..حالا اگرسپاه یک دلارویا یک یورو به کره جنوبی و فرانسه هم پرداخت می کند درمقابل آن صد یورو ازخریداراتومبیل طلب می کند...هیچگاه کره جنوبی وفرانسه صنایع مادراتومبیل سازی به ایران واگذارنکرده اند و انهم بخاطر خوشمزه بودن چلوخورشت قیمه شان ..حالا که اقمارنجومی بیکارشده اند و درصدد هستند لاقل اقدام به خرید اتومبیلی کنند که بتوانند بّا آن مسافرکشی کنند بهترین فضای چپاول کردنشان توسط سپاه مهیا شده است ..دانسته باشیم که نتنها قیمت اتومبیل ها سربفلک گذاشته است بلکه قیمت لوازم یدکی آنها هم چنین شده است ..