ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد بیماران کرونا در خوزستان ۲۰۰ درصد افرایش یافت

با این‌حال مدیریت شب‌های قدر به نماینده ولی فقیه واگذار شد. بسیج هم مسئولیت توزیع غذا در بین گرسنگان را به عهده گرفت.

همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان همزمان با بازگشایی مشاغل و صنایع و کاهش محدودیت‌های اجتماعی در این استان صنعتی ایران بالا گرفته و به گفته سخنگوی وزارت بهداشت به یک وضعیت بغرنج بدل شده، چنانکه تعداد مبتلایان هم در کمتر از یک ماه حتی دو برابر شده است. با این‌حال مدیریت شب‌های قدر به نماینده ولی فقیه واگذار شد. بسیج هم مسئولیت توزیع غذا در بین گرسنگان را به عهده گرفت.  

[caption id="attachment_503822" align="aligncenter" width="520"] همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در استان خوزستان همزمان با بازگشایی مشاغل و صنایع و کاهش محدودیت‌های اجتماعی در این استان صنعتی ایران بالا گرفته. تعداد مبتلایان در کمتر از یک ماه دو برابر شده است.[/caption] غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان شامگاه ۲۱ اردیبهشت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی علت روند صعودی همه‌گیری ویروس کرونا در استان را افزایش تست‌های تشخیص و مهم‌تر از آن کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد. شریعتی گفت:

«بعد از اینکه شرایط از حالت قبلی خارج و به تدریج فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر شد، متاسفانه مردم نیز کمتر رعایت کردند و فکر کردند که مسأله تمام شده است. این باعث شد که امکان آلودگی بیشتر شود. تعداد بیماران در خوزستان، ظرف یک ماه گذشته ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد اما تعداد بستری‌ها ۶۰ درصد افزایش یافته است.»

چند ساعت قبل از این گفت‌وگوی تلویزیونی استاندار خوزستان از قرنطینه و تعطیلی ۹ شهر استان خوزستان از جمله اهواز و مسجد سلیمان خبر داده بود. طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۶ نفر در خوزستان به کرونا مبتلا شده و ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. برخی از این شهرها پیش از این منطقه سفید اعلام شده بودند. در حال حاضر ۵۲۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

در استان خورستان فصل برداشت فراررسیده است. به همین سبب دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد داده که در شهرهای قرمز استان ورودی شهرها باز بماند. غلامرضا شریعتی در ادامه سخنان خود در تلویزیون گفت:

 «فعلا لازم نیست که در ورودی شهرها ممانعت شود. اما به نحوی باشد که فاصله‌گذاری رعایت شود، ادارات و اصناف تعطیل باشند و حتی مراکز پرجمعت شهر مسدود شوند. اگر نتوانستیم کنترل کنیم، محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌کنیم.»

استاندار خوزستان در ادامه این سخنان رسماً اعلام کرد که همه‌گیری کووید ۱۹ در مناطق حاشیه‌ای شتاب بیشتری گرفته است:

«حمل و نقل عمومی سهم زیادی در این مساله دارد. تاکسیرانی اهواز حتما باید مراقبت کند که سرنشینان عقب تاکسی دو نفر باشند. برای بازارهای حاشیه‌ای نیز تا حدی که امکان دارد جلوگیری شود، در مناطق حاشیه‌ای متاسفانه شیوع کرونا در حال شدت گرفتن است و باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.»

در این میان وضع آبادان رو به وخامت گذاشته است. با دستور سید‌ زین‌العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژۀ آبادان با هدف کمک به قطع زنجیره همه‌گیری ویروس کرونا تمام ادارات (به‌غیر از بخش‌های خدماتی و درمانی و عملیاتی) و بانک‌های شهرستان آبادان تا آخر هفته جاری تعطیل اعلام شد. همه ورودی‌ها به آبادان نیز مسدود شد. به این ترتیب یک شهر دیگر ایران به طور کامل قرنطینه شد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خورستان تعطیلی ادارات در سایر شهرهای استان را به جمعه هفته جاری موکول کرد. با وجود بالا گرفتن همه‌گیری ویروس کرونا قرار است مراسم شب قدر در استان خوزستان برگزار شود. «مدیریت» این تجمعات مذهبی به عهده نماینده ولی فقیه گذاشته شده است. روز گذشته علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی توصیه کرده بود که مدیریت دعا را به کسانی بسپرند که اهمیت دعا برای شفا را درک می‌کنند. جز این بسیج نیز موظف شده افراد گرسنه و نیازمند غذا را شناسایی کند. ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار بسته غذایی برای گرسنگان در نظر گرفته شده است. بیشتر بخوانید: https://www.radiozamaneh.com/503697  

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.