ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از ناو کنارک فقط ۶ نفر جان سالم به در بردند

ناو جماران احتمالا با یک فروند موشک کروز ناو کنارک را هدف قرار داد. ۱۹ کشته. ۱۵ مجروح. نیروی دریایی ارتش ترجیح داد درباره علت حادثه سکوت کند..

ناو جماران ارتش جمهوری اسلامی در حین یک تمرین نظامی به اشتباه ناو کنارک را هدف قرار داد. بر اساس اطلاعیه ارتش در این حادثه دست‌کم ۱۹ نفر کشته و ۱۵نفر مجروح شدند. ناو کنارک توانایی حمل ۴۰ نیروی نظامی را دارد. با این تفاصیل فقط شش نفر از افسران و درجه داران و سربازان ناو کنارک از این حادثه جان سالم به در بردند. [caption id="attachment_503828" align="aligncenter" width="523"] ناو کنارک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران[/caption]

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش صبح دوشنبه ۲۲ اردیبهشت اعلام کرد: در حادثه جاسک ۱۹ تن از افسران، درجه‌داران و سربازانی که روی ناوک کنارک خدمت می‌کردند جان خود را از دست دادند. نیروی دریایی ارتش تعداد مجروحان را نیز ۱۵ نفر اعلام کرده و ادعا کرده که آن‌ها در «وضعیت مناسبی» به سر می‌برند. بعد از ظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، ناو جماران شناور پشتیبانی سبک کنارک را هدف قرار داد. ابعاد حادثه در دست بررسی کارشناسان فنی است. ساعتی قبل از انتشار اطلاعیه روابط عمومی نیروی دریایی ارتش رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر اعلام کرد: ۱۲ نفر از افسران، درجه‌داران و سربازانی که در ناو کنارک خدمت می‌کردند در بیمارستان امام علی چابهار بستری هستند.

دکتر مهران امینی‌فرد در ادامه مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت:

«شب گذشته پس از اطلاع از حادثه و مجروح شدن تعدادی از خدمه و پرسنل ناوچه کنارک تعداد ۱۰ آمبولانس به اسکله هفت تیر اعزام شدند و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند. در مجموع ۱۶ نفر به بیمارستان امام علی انتقال یافتند که یک نفر فوت شد، سه نفر سرپایی درمان شدند، ۲ نفر در مراقبت‌های ویژه بستری شدند و یک نفر جراحی شد و ۱۲ نفر تاکنون بستری هستند.»

مهدی بختیاری، خبرنگار سیاسی تسنیم از رسانه‌های نزدیک به سپاه در توییتر  نوشته است که یک فروند موشک کروز سبب این حادثه شد. یاسر حزباوی که زمانی دبیر ستاد هرمزگان سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری بود در پیامی در توییتر گفته بود حادثه در جاسک اتفاق افتاده است.    روابط عمومی نیروی دریایی ارتش محل وقوع حادثه را تأیید کرد: «عصر روز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند. پس از این حادثه تیم‌های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند.» روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اما ترجیح داد درباره علت حادثه سکوت کند. به جای آن بر «آمادگی دفاعی و روحیه شهادت‌طلبی کارکنان غیور دریایی ارتش» تأکید کرد.  

ناو کنارک با شماره بدنه ۱۴۰۳ از جمله شناورهای پشتیبانی کلاس هندیجان است که پیش از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی از کشور هلند خریداری شد. این ناو با ۴۷ متر طول، ۸.۵ متر عرض و ۴۴۷ تن وزن و آبخور ۲.۹ متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد. علاوه بر این در زمینه تجهیزات رزمی نیز این کلاس از یک قبضه توپ ۲۰ میلیمتری برخوردار است و همچنین ۴ لانچر موشک کروز ضدکشتی نور نیز برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است. قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود. معلوم نیست چیز زیادی از ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی باقی مانده باشد. این ناو توانایی حمل ۴۰ نیروی نظامی را دارد. اسامی کشته شدگان: ۱- ناوبان دوم الکترونیک جعفر کوهی
۲- ناوبان دوم عرشه اسماعیل‌پور خسرو
۳- ناوبان دوم مکانیک مصطفی پویانفر
۴- ناوبان سوم برق مهدی رازی
۵- استوار عرشه حسین سپهری اهرمی
۶- ناو استوار عرشه عادل قاسم زاده
۷- ناو استوار دوم برق سید منصور موسوی نژاد
۸- ناو استوار دوم مکانیک سعید یار احمدی
۹- ناو استوار دوم عرشه‌های سید حامد جعفری
۱۰- مهناوی یکم برق مهدی هاشمی خواه
۱۱- مهناوی یکم مکانیک آرش پاکدل
۱۲- کارمند آشپزخانه محمد ابراهیم کاظمی
۱۳- سرباز وظیفه فخرالدین فلک نازی
۱۴- ناو استوار یکم تفنگدار سید مرتضی خادمی حسینی
۱۵- مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی
۱۶- مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون فر
۱۷- غواص محمد اردنی
۱۸- جوشکار آرمان سرحدی
۱۹- استوار برق محمد صیادی این خبر بر اساس اطلاعیه روابط عمومی نیروی دریایی ارتش به روز شد و تیتر آن هم تغییر کرد بیشتر بخوانید: https://www.radiozamaneh.com/503766

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی منقلی

    ما این دستور را دادیم تا ‌دژمن گوشی دستش بیاید و بداند وقتی ما با نیروی خودی چنین می کنیم با دژمن چه خواهیم کرد . بزودی فرمان خواهیم داد تا چند اسکله و چند شهر خودی را هم‌ بزنند تا دنیا گوشی دستش بیاید . در ضمن بر پدرش لعنت هر کسی که این بنجل های چینی را به ملت غیور ما می اندازد .

  • مومن

    تا کی ملت ایران باید چوب ندانم کاریها و حماقت های   این حضرات  را بخورند؟   بروید گورتان را گم کنید دیگر.   آن از سرنگون کردن هواپیمای مسافربری و کشتن آن همه  مسافر بیگناه و این هم از کشتن  یک عده از  افسران، درجه‌داران و سربازانی که به توانائی های شما اعتماد کرده بودند  تسلیت و باز هم تسلیت به مردم عزادار ایران و به خانواده این جان باختگان .

  • رضا

    از «جماران» جز خودزنی و اشتباه انتظاری نمی رود.