ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصادره خانه یک زوج زندانی سیاسی

ستاد اجرایی فرمان امام منزل فاطمه مثنی و حسن صادقی، زوج زندانی سیاسی محبوس در زندان‌های اوین و رجایی شهر کرج را مصادره کرده است.

ستاد اجرایی فرمان امام تحت نظارت مستقیم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، منزل فاطمه مثنی و حسن صادقی، زوج زندانی سیاسی محبوس در زندان‌های اوین و رجایی شهر کرج را مصادره کرده است.

حسن صادقی و فاطمه مثنی

به گزارش خبرگزاری هرانا (ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)، فاطمه مثنی که اخیرا از زندان اوین به مرخصی اعزام شده بود، زمان حضور در منزل، با حکم توقیف خانه و سرپناه فرزندان و مادر ۸۹ ساله خود مواجه شده است.

ستاد اجرایی فرمان امام پیش‌تر و در اسفند ماه سال ۹۷ محل کسب این زوج زندانی را هم مصادره کرده.

یک منبع مطلع در مورد آخرین وضعیت فاطمه مثنی و خانواده‌اش در روزهای پس از مصادره شدن منزلشان گفته:

«منزل این خانواده در شرق تهران واقع است. فاطمه مثنی روز پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در حالی از مرخصی به بند زنان زندان اوین بازگشت که از بی‌سرپناهی فرزندان و مادر خود مطلع شده بود. چرا باید محل سکونت این افراد در شرایط بحران شیوع کرونا در کشور مصادره شود؟ آن هم با وضعیت ویژه مادر خانم مثنی و کهولت سن ایشان. این خانواده پیشتر تنها محل درآمد خود را نیز از دست داده بود و حال با این شرایط اقتصادی به سختی باید محل سکونتی برای خود اجاره کنند؟»

فاطمه مثنی در بند زنان زندان اوین و همسرش حسن صادقی در زندان رجایی شهر کرج در حال گذراندن دوران محکومیت ۱۵ ساله خود هستند. صدور این حکم از سوی دادگاه در حالی‌ست که دو فرزند این زوج زندانی، بدون سرپرست رها شده‌اند.

حسن صادقی پیش‌تر در سال ۱۳۶۰ و در سن ۱۶ سالگی بازداشت و پس از شش سال از زندان آزاد شده بود. او در حین بازداشت در آن سال‌ها مورد ضرب و شتم و شکنجه شدید قرار گرفته بود به ‌نحوی که قسمتی از سرش دچار فرو رفتگی و بروز مشکلات جسمی شد.

او بار دیگر در بهمن ‌ماه ۱۳۹۱ به همراه همسرش فاطمه مثنی بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد. این زوج زندانی سیاسی پس از تحمل چهار ماه و نیم انفرادی، به بند ۳۵۰ اوین منتقل شدند و بعد از یک سال با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند.

فاطمه مثنی اما در تاریخ هشتم مهر ماه ۱۳۹۴ جهت اجرای حکم در منزل بازداشت شد. حسن صادقی نیز در بهمن ماه ۹۴ در طی مراجعه برای ملاقات همسرش در سالن ملاقات زندان اوین، بدون آنکه احضاریه‌ای دریافت کرده باشد به منظور اجرای حکم بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

این دو زندانی به حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران علاوه بر مجموع ۳۰ سال حبس، به مصادره محل کسب و محل سکونت نیز محکوم شده‌اند.

در حالی که ماشاالله احمدزاده، قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب روز ۲۰ فروردین ۹۳ برای حسن صادقی و فاطمه مثنی به اتهام «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق» احکام جداگانه ۱۵ سال حبس صادر کرد، شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب نیز حکم مصادره تمام اموال غلامحسین صادقی، پدر حسن صادقی را در حالی صادر کرد که با مرگ غلامحسین صادقی، اموال او قاعدتا می‌بایستی به ورثه او منتقل می‌شد.

دادگاه تاکنون املاک و خانه پدری حسن صادقی در کاشان و مغازه‌اش در تهران را مصادره کرده و در صدد ضبط غیرقانونی تنها خانه‌ای است که مادر و دو فرزندش در آن زندگی می‌کنند.

دلیل بازداشت دوباره و زندانی شدن این زوج اما برگزاری مراسم ترحیم برای غلامحسین صادقی خرم، پدر حسن صادقی، از مخالفان حکومت جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است.

فاطمه مثنی و حسن صادقی از بهمن ۱۳۹۷ تنها سه ملاقات با یکدیگر داشته‌اند. این ممنوع‌الملاقاتی به دستور امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی در زندان اوین صورت گرفته است.

با توجه به اینکه قوه قضاییه در مورد پرونده زندانیان سیاسی در اغلب موارد به سفارش نهادهای امنیتی و نهادهای فراقانونی عمل می‌کند، اکنون تعیین وثیقه‌های سنگین برای آزادی موقت فعالان سیاسی یا مصادره اموال آنها به عنوان مجازاتی علی‌حده برای متهمان سیاسی در نظر گرفته می‌شود.

بنا بر اخبار منتشر شده در اواخر دهه ۸۰ هجری شمسی، ستاد اجرایی فرمان امام اقدام به مصادره و فروش برخی از اموال و وثیقه‌هایی کرد که فعالان سیاسی برای آزادی موقت خود از بازداشت به دادگاه‌ها سپرده بودند. قوه قضاییه بعدها دلیل این مساله را عدم حضور وثیقه‌گذاران و افراد بازداشتی در داخل کشور عنوان کرد.

در آبان ماه ۱۳۹۵ نیز رسانه‌ها از واریز مبالغ وثیقه‌های سپرده شده به دادگاه‌ها، به حساب‌های شخصی صادق آملی لاریجانی خبر دادند.

طبق این اخبار موجودی حساب‌های رئیس سابق قوه قضاییه، هزار میلیارد تومان و سود ماهانه آن ۲۲ میلیارد تومان اعلام شد.

قوه قضاییه تاکنون نسبت به پیگیری این تخلف آشکار رئیس سابق قوه قضاییه نه تنها سکوت کرده بلکه مسئولان دستگاه قضا همچنان هیچ اقدامی مبنی بر ممانعت از ادامه روند تخلفات این‌چنینی از سوی مقامات قضایی انجام نداده‌اند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.