ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفتر روحانی: وزیر معزول صمت در حال لابی‌گری علیه دولت بود

رضا رحمانی، وزیر برکنار شده محمود واعظی را به دسیسه‌چینی متهم کرد. واعظی در پاسخ به این اتهامات رحمانی را به اعمال نفوذ از طریق نزدیکانش متهم کرد. قرار نبود اختلاف به بیرون درز کند.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از برکناری‌اش، رئیس دفتر رئیس جمهوری را به دسیسه‌‌چینی متهم کرده بود. محمود واعظی با انتشار بیانیه‌ای وزیر معزول را به رایزنی و لابیگری علیه دولت توسط سه تن از نزدیکانش متهم کرد. به گفته واعظی قرار نبود این اختلاف علنی شود.  

محمود واعظی، رئیس دفتر قدرتمند روحانی و مرد پشت پرده

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، دوشنبه ۲۲ اردیبهشت رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) را برکنار و طی حکمی حسین مدرس خیابانی را سرپرست این وزارتخانه کرد. رحمانی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی، رئیس دفتر رئیس جمهوری را به اعمال فشار و دسیسه متهم کرد:

«جناب آقای واعظی با اینجانب تماس و تهدید کردند در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی، نمایندگان خصوصا نمایندگان آذری‌زبان را قانع و برای این طرح رای بگیرید. بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و بنده مشکلی با موضوع ندارم.»

رسانه‌های طرفدار دولت چنین جلوه داده بودند که وزیر صمت به دلیل افزایش قیمت پراید عزل می‌شود. احمد امیرآبادی‌فراهانی، از نمایندگان اصولگرای مجلس اما در یک پیام توئیتری درباره برکناری رضا رحمانی نوشت:

«مردم عزیز بدانند آقای روحانی به‌خاطر مشکلات شما و یا قیمت خودرو آقای رحمانی وزیرصنعت رابرکنار نکرد. چهارشنبه به رحمانی ابلاغ شد اگر مجلس به وزارت بازرگانی (بخوانید وزارت واردات و رانت‌خواری) رأی ندهد باید استعفا دهید وزیر هم استعفا را نپذیرفته و برکنار شد.»

ساعتی بعد از این تحولات پی در پی، محمود واعظی، رئیس دفتر قدرتمند روحانی با انتشار اطلاعیه‌ای طرف مقابل را به دستیسه‌چینی و لابی‌گری متهم کرد:

«به هیچ‌وجه از جناب آقای رحمانی خواسته نشده از لایحه دولت حمایت کنند، بلکه تاکید شده از فعالیت‌ها و رایزنی‌های فشرده سه نفر از نزدیکان‌شان،‌ که در صورت لزوم نام آن‌ها اعلام خواهد شد، در مجلس و رسانه‌ها علیه لایحه دولت، ممانعت به عمل آورند. همچنین از طرف رئیس‌جمهور به ایشان گوشزد شد که تداوم این روند تخلف است و قطعا با این تخلف برخورد خواهد شد.»

واعظی در ادامه این اطلاعیه نوشت که قرار نبود خبر این اختلافات به رسانه‌ها درز کند. بلکه روحانی از وزیر معزول خواسته بود در یک جلسه خصوصی درباره نحوه اعلام خبر در پوشش استعفای محترمانه با هم به تفاهم برسند که رحمانی پا پیش گذاشت و بخشی از حقایق از پرده بیرون افتاد.

در روزهای اخیر و با افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز افزون بر تذکرهای متعدد اعلام کرده بودند که استیضاح رحمانی را کلید خواهند زد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.