ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنی که در مشهد ادعا کرده بود دامادش به فرماندهی سپاه امام زمان منصوب شده بازداشت شد

دادستان ادعا می‌کند: این زن مریدان بسیار پیدا کرده بود، مریدان طلا و جواهر و خانه و پول وقف او کرده بودند. اطلاعات سپاه او را زیر نظر گرفته بود.

زنی در مشهد در جلسات خانگی که صدها نفر هم در آن شرکت داشتند ادعا کرده بود که با امام زمان در ارتباط است و بعد از ظهور، داماد او به فرماندهی سپاه امام زمان منصوب می‌شود. وزارت اطلاعات فعالیت‌های او را زیر نظر داشت. مأموران اطلاعاتی او را بازداشت کردند.

در جمهوری اسلامی امام زمان را این گونه تصویر می‌کنند

قاضی سید جواد حسینی، معاون دادستان مشهد سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت از بازداشت زنی ۵۵ ساله به نام «زهرا» و سه نفر از همراهان او خبر داد. این اشخاص به مشارکت در کلاهبرداری‌های شبکه‌ای، توهین به مقدسات و تبانی و اجتماع علیه اعراض و اموال مردم متهم شده‌اند. به گفته معاون دادستان مشهد با توجه به «گستردگی فعالیت‌های متهمان» تحقیقات همچنان ادامه دارد.

اداره کل اطلاعات استان خراسان رضوی از مدتی قبل این زن و همراهانش را زیر نظر داشت. معاون دادستان مشهد درباره این پرونده گفت:

«ترفندهای این زن تا آنجا پیش رفته بود که داماد خود را فرمانده سپاه امام زمان در زمان ظهور آن حضرت معرفی می‌کرد. او نه تنها ادعای ارتباط با امام زمان را داشت بلکه حتی مدعی طی‌الارض بود.»

مریدان متهم ظاهراً مقادیری طلا و همینطور یک خانه مسکونی را وقف او کرده بودند. یکی دیگر از مریدان به متهم ۳۰۰ میلیون تومان اهدا کرده بود که او برای فرزندش خانه‌ای در یکی از محلات مشهد بخرد.

تابستان سال گذشته حمید درخشنده متهم به قتل امام جمعه شهرستان کازرون که اعدام شد نیز با لباس سفید و شال و روبنده سبز سوار بر یک اسب سفید در خیابان‌های کازرون جولان داده بود تا مردم تصور کنند امام زمان است. در سال ۹۷ هم یک مرد ۳۷ ساله که در شهرستان «پردیس» در ۱۷ کیلومتری شمال شرق تهران ادعای پیامبری کرده بود بازداشت شد. او که شب‌نامه‌هایی منتشر کرده و در میان اهالی پخش کرده و مردم را به دین تازه‌ای دعوت کرده بود، مبعوث‌نامه‌ای هم داشت. همان سال در استان البرز مردی ادعا کرده بود با امام زمان مرتبط است. زنان حاجتشان را می‌نوشتند و به او می‌دادند که به دست امام زمان برساند. او را هم بازداشت کردند.

بهمن ۹۶در شهرستان پاکدشت مردی که گمان می‌کرد به شکل حضرت موسی به زمین آمده که بحران‌های بین‌المللی را از میان بردارد بازداشت شد. او همچنین ادعای خدایی کرده بود.

در سال ۹۳ با رواج یافتن عرفان‌های جایگزین در جامعه ایران و ظهور افرادی که ادعا می‌کردند امام زمان یا پیامبرند و ادعای وحی یا معجزه داشتند و حتی پیروانی هم پیدا کرده بودند، از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی فیلم مستندی با عنوان «دکان‌های کاغذی» در چندین قسمت پخش شد. در این مستند با این اشخاص گفت‌وگو شده و بخش‌هایی از محاکمه آنان نیز پخش شده بود.

در سال ۹۲ در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر که در شاهرود و با حضور امام جمعه و یکصد نفر از مسئولان این شهر برگزار شده بود، فردی وارد سالن شد و با صدای بلند اعلام کرد که پیامبر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد ذوقی

    به نفع استعمارگرهای اروپایی و امریکایی است که چنین خرافاتی در ایران رواج بیابد