ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده یگان ویژه: باید آشوب‌های ۹۹ را با حداقل هزینه جمع کنیم

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی سال ۹۹ را سال ویژه‌ای برای این یگان دانست و از احتمال افزایش «تهدیدها» در سال جاری خبر داد.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی احتمال داد که در سال جاری آشوب‌هایی برپا شود. او گفت یگان ویژه با تجهیزات خوبی که دارد باید بتواند این «تهدیدها» را همچون اعتراضات ۹۶ و ۹۸ سرکوب کند.

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت از «حمایت‌های بسیار خوب» مسئولان حکومتی از این یگان خبر داد و گفت:

«تجهیزات و امکانات خوبی در اختیار این یگان قرار می‌گیرد و پشتیبانی‌هایی که از این یگان شده در حوزه زیرساخت‌ها در سطح کشور اعم از تکمیل و توسعه پادگان‌ها، ابزار و امکانات آموزشی مورد نیاز پادگان‌ها و تأمین تجهیزات تخصصی مورد نیاز و نیروی انسانی، سال ۹۹ را برای ما متناسب با افزایش تهدیدها سال مهمی قرار داده است.»

یگان ویژه، متشکل از یگان‌های زبده عملیاتی نیروی انتظامی در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و در واقع پلیس ضدشورش جمهوری اسلامی است که کنترل اجتماعات، سرکوب اعتراضات و تجمعات مخالف حکومت، از جمله وظایف عمده آن است.

حسن کرمی با بیان این‌که «این پشتیبانی و حمایت‌ها بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند»، افزود:  

«باید خود را در حدی از آمادگی قرار دهیم که دشمن را از هرگونه تهدید و ایجاد ناامنی در داخل کشور منصرف کند و جرأت این کار را نداشته باشد و اگر هم اتفاق افتاد بتوانیم با راهبردها و رویکردهای اجتماعی و بازدارندگی با حداقل هزینه آشوب‌های احتمالی را جمع کنیم.»

یگان ویژه نیروی انتظامی نقش مهمی در سرکوب اعتراضات سراسری دی‌ماه ۱۳۹۶ و آبان‌ماه ۱۳۹۸ داشت.

اعتراضات سراسری دی‌ماه ۱۳۹۶ از روز هفتم دی ‌‌آن سال در مشهد آغاز شد و به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش پیدا کرد. در این اعتراضات بود که مردم معترض همه جناح‌های حکومت ایران را به چالش کشیدند. به‌گفته منابع رسمی در اعتراضات دی‌ماه ۹۶ شمار بازداشت‌شدگان ۴ هزار و ۹۷۲ نفر بود و دست‌کم ۲۷ نفر نیز در جریان سرکوب‌ها کشته شدند.

فرمانده یگان ویژه درباره سرکوب اعتراضات سال ۹۶ گفت: «دشمن در سال ۹۶ از تاکتیک‌هایی استفاده کرد و حداکثر خشونت و تخریب را در دستور کار خود داشت و با روش‌هایی از جمله پراکندگی مناطق درگیر خواست تا ما را خسته کند، اما یگان ویژه با قدرت تحرک بالا توانست آن‌ها را سرکوب کند.»

کرمی افزود یگان ویژه به این حوزه‌ها اشراف پیدا کرده و «واحدهای واکنش سریع با سرعت بیشتری آماده شده‌اند تا بتوانند در داخل شهرها با تمرین سناریوهای مختلف وسائل نقلیه سبک و سیار به‌موقع جابه‌جا شوند».

سردار کرمی کارنامه نیروهای یگان ویژه در سرکوب این اعتراضات را مثبت خواند و گفت:

«یگان ویژه به دلیل کارنامه قابل قبول آبان سال‌های ۹۶ و ۹۸ و سایر حوادث از جمله موضوع آب در استان اصفهان، در اجرای راهبردهای بازدارنده و استفاده از تجهیزات پیشرفته برای کنترل صحنه‌های آشوب مصمم‌تر شده است و گفت وگو از جمله تاکتیک‌های مؤثر یگان‌های ویژه در مواجه اولیه با آشوب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و آن را با استفاده از سیستم صوت بسیار قوی در دستور کار داریم.»

اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸ نیز پس از آن آغاز شد که حکومت شبانه نرخ بنزین را افزایش داد. این اعتراضات به سرعت به تظاهرات علیه حکومت ایران تبدیل شد و در جریان آن بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل دست‌کم ۳۰۴ نفر، از جمله حداقل ۲۳ کودک، کشته شدند. خبرگزاری رویترز اما به‌نقل از منابع امنیتی جمهوری اسلامی شمار کشته‌شدگان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد. بر اساس گزارش‌ها همچنین دست‌کم هفت هزار نفر در جریان این اعتراضات بازداشت و زندانی شدند.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی بار دیگر تأکید کرد که در سال ۹۹ بیشترین پشتیبانی از این یگان شد و «امسال در اوج آمادگی از نظر آموزشی، تجهیزات و اشراف اطلاعاتی نسبت به تهدیدات دشمن در حوزه‌های مختلف قرار داریم».

مسئولان جمهوری اسلامی، از جمله علی خامنه‌ای، رهبر و حسن روحانی، رئیس جمهوری، اعتراضات دی‌ماه ۱۳۹۶ و آبان‌ماه ۱۳۹۸ را نتیجه «توطئه دشمنان» دانستند و دستور سرکوب آن‌ها را دادند.

در سال‌های اخیر با بدتر شدن اوضاع اقتصادی و فشار بر طبقات و اقشار مختلف، اعتصابات و اعتراضات مردمی، از جمله در میان کارگران و معلمان نیز افزایش یافته است. اعتصاب کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه و فولاد خوزستان، و همچنین اعتصاب سراسری معلمان از جمله اعتراضات برجسته دو سال اخیر بودند. در سال گذشته ده‌ها فعال صنفی بازداشت شده و حتی تحت شکنجه قرار گرفتند.

با ادامه تحریم‌ها و بحران شیوع ویروس جدید کرونا وضعیت اقتصادی کشور نیز رو به وخامت بیشتری نهاده است و مسئولان حکومتی بیش از پیش برای مقابله با اعتراضات اجتماعی جدید آماده می‌شوند.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی فروردین‌ماه سال جاری در گزارشی نسبت به «تأخیر» نهادهای حکومتی در حمایت از گروه‌های فقیر هشدار داد و اعلام کرد که ادامه پنین وضعیتی ممکن است «رخدادهای دردناک به همراه داشته باشد».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    به امید روزی که به سرنوشتی به مراتب پست تر از سرهنگ قذافی دچار شوید.خدا بشنو حرفهای یک ملتو

  • حیدر

    کشور ما ایران خوبه اگه شما غربیها بگذارید

  • نیما

    ای کاش به جای اماده کردن خودتون و ترساندن بیهوده مردم .در مورد مسایلی حرف میزدکه باعث خوشید که باعث خوشحالی مردم شود .سردار بی مغز .مردم گرسنه نه دین دارد و نه ایمان و نه ترس

  • محمدرضا

    با اعتراضات مکرر و بی پایان در نهایت به ظلم دولت به مردم پایان می دهیم. من رای نخواهم داد.همه هم میهنان پیش به سوی اعتصابات سراسری!

  • سلیم ذوالقدر

    باسلام اروپا و آمریکا پشتیبان ولایت ونظام ایران هستند اگرغیراین بود از مردم بی دفاع حمایت می کردند تا کشته نشوند یا با رساندن اسلحه به مردم ف مردم فرصت دفاع به ملت می دادند اروپا و آمریکا شریک جنایت رژیم ایران هستند

  • بنام ملت شريف

    هزاران نفرين بر تو اى سردار يست سيرت كه روى تمامى كفتارهاى خون اشام را سفيد كرده ايد. لعنت به اون روزى كه أمثال مثل تو زاده شددت.

  • تقی زینت بخش

    تا کی می خواهید جلوی مردمی که خسته شدهاند از دست شما د زدان مملکت گردان بله نیروی ویژه فکر میکند که این مردم منافق هستند ومیخواهند شورش کنند نه جان این مردم گرسنه هستند این مردم از دست شما اخوندهایش بیه معاویه ویزد خسته شدهانند این مردم باید خجالت زن وبچه بکشند شماه در کاخهای خود نشستید وخبر ندارید که مردم با گرانی خانه و مستاجری چه می کشند شماها سیز هستید شکم شما اخوندهای بی شرف وبی وجدان از حرام پر شده است وصدای گرسنه گی زن وبچه مردم را نمی شنوید لعنت خدا بر همه شما دزدان وغارتگران بیت المال من یک جانباز هستم از گناه صدام می گذرم دلی از گناه این اخوندهای مفت خور از درگاه خدا نمی گذرم نرگ بر شنا باد نفرین بر شما باد

  • حقیقتگو

    اگر خانواری یا براثربی تفاوتی و به هردلیل دیگری اجازه دهد که عقرب ها و مارها و دیگرجانوران موذی گزنده سمی درمنزلشان رشد ونمو وزادوولد کنند نتها ازخانواربی تفاوت که محیط مناسبی درمنزالشان به انها واگذارکرده تشکرنخواهند کرد بلکه بنابه خصلت ذاتی که طبیعت ّه انها داده است به گزدین وایجاد وترس ووحشت اعضای خانواراقدام خواهند کرد واگرخانواربی تفاوت عقب نشینی را ترجیح دهد و ازاتاقی به اتاق دیگر تغییر مکان دهد دلیلی بردرآمان ماندنشان نخواهد بود ...درحقیت محض آنچه که چهل سال به رشد ونمو سپاه وبسیج انجامیده است که برمردم چنین وچنان روا کرده ومی کنند ریشه دربی تفاوتی وعقب نشینی مردم آنهم درکشور خودشان است واگر چنین نبود نتیجه اش چنین هم نمی شد -..سپاهی وبسیجی جنایتگارو ظالم ازکرات اسمانی دیگری برایران نازل نشده اند بلکه درزمره مردمان ایران بوده وهستند وچرا وجدان وشرف شان را دریافت مستمری و مواجب و مزایا فروختند به صفوف خائن ها و عجنبی پرستان جای بسی تحیل و تفکردارد ...عقب نشینی مردم محیط فرای تصورمناسبی ایجاد کرده است که همچون جناب سردار با این شکل وشمایل که انکاردرجلوی بازارتهران به فروش ناخن گیر و لیف حمام وسنگ پا مشغول بوده است وحالا با دریافت مستمری ومواجب ومزایا کلان به سرداری ورستمی درکشتارهموطنانش تبدیل شده است ...البته نارضایتی مردم ازحکومت ظهورکرده وبه تظاهراتی هم انجامیده است ولی درجمع چندمیلیون ازجمع هشتادمیلیونی جمعیت ایران درآن فعالانه و موثر شرکت داشته اند .مابقی منتظر شدند که ازانچه این چند میلیون برپا کرده اند وهزینه جانی ومالی برایش پرداخت کرده اند نصیبی داشته باشند ...دانسته باشیم نه امریکا ونه روسیه ونه چین ونه اروپا خواهان سقوط حکومت اخوندی بوده وهستند وتمامی کوششان هم این بوده ومی باشد که حکومت مردمی درایران ظاهرنشود وبرای آنها خفقان واستبداد و کشت وکشتارسپاه وبسیج موهبت است ..

  • رضا

    خیلی خیلی متاسفم برات

  • کیوان

    جناب سر دار ، ولی بی مغز وقاحت و رذالت خود را به تمامی نمایان کنید . منظورتان دقیقا سرکوب با " حداقل هزینه برای حکومت " و " حداکثر هزینه برای مردم" است . به چه افتخار می کنید ؟ اینکه با تجهیزات عالی به مردمانی با دست خالی وحشیانه حمله می کنید و بی هیچ رحم و مروتی همه را سلاخی می کنید . ننگ‌ابدی بر تو و ارباب پست تر از خودت .

  • مرضیه

    جناب "الف.الف تهران" تا زمانی که شما و امثالهم چشم به انتظار "دولتمردی" هستید که بتواند چنین کند و چنان کند, از قافلهء مبارزات مردمی در ایران عقب افتاده اید و به قول عوام "ول مطلعید!" دوران مردسالاری و "دولتمردی" در ایران به پایان رسیده است. رهبری تمامی مبارزات چندین سال اخیر در ایران به دوش زنان ایرانی بوده است و نقش زنان در رهبری جنبش های آزادیبخش در ایران حقیقتی غیر قابل انکار است. مردسالاری شما هیچ دست کمی از مرد سالاری ج.ا. ندارد و به احتمال قوی تنها تفاوتش فکل, کراوات به جای عبا و نعلینه است. آزادی و رهایی مردم ایران به دست خود مردم, و نه توسط یکی, دو "دولتمرد" انجام خواهد گرفت و این پروسه ای است که با رهبری زنان ایرانی به پایان و به مقصد خواهد رسید. "نیمی از آسمانها را در سر پنجهء زنها ببین "

  • اخبار اعتراضات مردمی

    اخبار اعتراضات مردمی عتراضات کارگران پتروشیمی رجال واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهرنسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه برای چندمین روز متوالی ادامه داشت. اعتراضات کارگران پتروشیمی رجال واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهرنسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های توخالی مسئولان روز یکشنبه ۲۱اردیبهشت ماه برای چندمین روز متوالی ادامه داشت. روز یکشنبه ۲۱اردیبهشت ماه،جمعی از کارگران شهرداری روانسر نسبت به عدم دریافتی حقوق و مطالبات چندین ماه خود دست به اعتراض زدند. روزیکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی مدارس تهران نسبت به سطح نازل حقوق و بیمه‌ی ناقص اعتراض دارند. اعتراض بازنشستگان صداوسیما در تهران. گروهی از کارکنان و بازنشستگان صدا و سیما روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در محوطه این سازمان در تهران تجمع کردند و خواستار پاسخگویی به مطالبات خود شدند. تجمع کادر درمانی بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر شماری از کارکنان درمانی بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشر روز دوشنبه ۲۲اردیبهشت ماه در اعتراض به عدم پراخت مطالبات معوقه خود دست به تجمع زدند. روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، کارگران شرکت قطار های مسافری و باری جوپار در استان کرمان نسبت به عدم پرداخت حقوقشان دست به اعتراض زدند. شماری از کارگران شهرداری منجیل در ستان گیلان، روز دوشنبه ۲۲اردیبهشت با برپایی تجمعی خواهان تبدیل وضعیت استخدامی خود و برخورداری از قراردادهای دائمی کار شدند. کارکنان اخراجی عوارضی‌های استان قزوین روز دوشنبه ۲۲اردیبهشت ماه با رفتن به تهران و برپایی تجمع مقابل وزارتخانه راه و شهرسازی نسبت به عدم توجه مقامات به خواسته هایشان، اعتراض کردند. پایان موفقیت آمیز اعتصاب کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان پس از هفت روز اعتصاب و دستیابی به بخشی از مطالباتشان به اعتصابشان خاتمه دادند. اتحاد بازنشستگان @etehad_bazn

  • عواقب بحران پسا کرونا گریبان جمهوری اسلامی را نیز خواهد گرفت

    عواقب بحران پسا کرونا گریبان جمهوری اسلامی را نیز خواهد گرفت ["سخن روز" - حزب کمونیست ایران] تظاهرات و اعتراضات خیابانی در عراق و لبنان بر علیه رژیم های حاکم بر این دو کشوراز سر گرفته شده اند. در عراق این اعتراض‌ها پس از یک وقفه سه ماهه به دلیل شیوع بیماری کرونا، از نو گسترش یافته اند. استان‌های مرکز و جنوب عراق، ۷۲ ساعت پس از آن که نخست‌وزیر جدید “مصطفی کاظمی” اعتماد پارلمان عراق را به دست آورد، شاهد حضور گسترده مردمی بود که از ماه اکتبر سال گذشته، با خواست سقوط دولت حاکم ، خیابانها و میدانها را به کنترل خود در آورده بودند. در لبنان این اعتراض‌ها که از ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) سال میلادی گذشته شروع شده بود، در پی وخامت اوضاع اقتصادی و فساد دولتی و با تخفیف نسبی بحران کرونا، شکل تازه‌ای به خود گرفته اند. مرکز اعتراضات روزهای اخیر شهر طرابلس بود. روز دوشنبه خودرو‌های حامل تظاهرکنندگان از مناطق مختلف لبنان شامل بیروت، وارد طرابلس، در شمال این کشور شدند. کمیته سازمانده تجمع بزرگ طرابلس اعلام کرد که خیزش آن‌ها تا زمان تحقق درخواست‌هایشان ادامه خواهد داشت. تظاهر کنندگان در عراق و در لبنان، دولتهای جدید “کاظمی” در عراق و “دیاب” در لبنان را نمی پذیرند. در بغداد تظاهر کنندگان به روش روزهای پیش از شیوع کرونا ابتدا در میدان تحریر تجمع کردند و سپس به سوی پل جمهوری، به سمت منطقه سبز حرکت کردند. آنها از مانع اول عبور کردند و خود را به مانع دوم رساندند. در درگیری با نیروهای امنیتی در این مسیر دست‌کم 10 نفر از معترضان زخمی شدند و عقب نشینی کردند. در استان “دیوانیه” تظاهر کنندگان جاده اصلی دیوانیه_نجف را بستند. در استان “واسط” معترضان از سقوط دولت محلی این استان و ممانعت از ورود نمایندگان واسط به استان مذکور خبر دادند. در بیانیه این معترضان آمده است: “ما از امروز سقوط دولت محلی در این استان را اعلام می‌کنیم و به عنوان نمایندگان خواست مردمی و انقلابی، دولت محلی، فرمانداران، مدیران نواحی را برکنار می‌کنیم و مسئولیت اداره استان را به دستگاه قضایی واگذار می‌کنیم.” در بصره معترضان خواستار سرنگونی دولت محلی و برکناری استاندار و معاونان او شدند و به گفته یکی از مسئولین حشد شعبی، این اعتراضات به کشته شدن یک تظاهرات‌کننده و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شده است. معترضان در شهر “کوت”، دفاتر چند حزب اسلامی و خانه یکی از مقام‌های استان را آتش زدند. سران دولتها در ایران و عراق و لبنان امیدوار بودند، که ویروس کرونا برای مدت طولانی تری در خدمت تداوم حاکمیت آنها عمل کند، اما حسابهایشان درست از آب در نیامد. خدمت ویروس کرونا در عراق و لبنان موقتی بود و در ایران نیز جمهوری اسلامی هر دم انتظار خیزش ملیونی مردم را می کشد. اما در هر دوی این کشورها مردم علیه نظام سیاسی هم پیمان با جمهوری اسلامی برخاسته اند و پای جمهوری اسلامی هم به میان آمده است. از اینرو رویدادهای روزهای اخیر در لبنان و عراق خواب از چشم سران رژیم اسلامی حاکم بر ایران نیز ربوده است. قیام مردمی در این دو کشور که رژیم ایران سالها بر روی جمعیت شیعه مذهب آنها حساب باز کرده بود، امیدهای جمهوری اسلامی را نقش برآب کرده است. شعارهائی که علیه احزاب متحد جمهوری اسلامی در عراق و لبنان سرداده می شوند، نشان می دهد که عمر سوء استفاده رژیم اسلامی از باورهای مذهبی مردم به سر آمده است. هم دولتهای حاکم و هم اقتدار جمهوری اسلامی در این کشورها، همزمان هدف خیزش انقلابی مردم قرار گرفته اند. اگر برای مدتی شهروندان معترض در عراق و لبنان و ایران، در یک اقدام متمدنانه، در پیروی از خرد جمعی، با هدف جلوگیری از اشاعه بیماری کرونا، حضور گسترده در خیابانها را رها کرده بودند، اکنون به هر درجه ای که این بحران تخفیف بیابد، تحقق اهداف حق طلبانه خود را پیگیری خواهند کرد. بدون شک عواقب بحران پسا کرونا گریبان جمهوری اسلامی را نیز خواهد گرفت. فقر و شرایط معیشتی سختی که در پائیز 98 مردم را به رویاروئی با رژیم کشاند، طی ماههای شیوع کرونا، شدت بیشتری یافته است. داغ بیش از 1500 تن از عزیزانی که در این جریان جانباختند، هنوز روی دل مردم مانده است. هنوز هزاران نفر از بازداشت شدگان رویدادهای آبان 98 و اعتراضات متعاقب آن بلاتکلیف در زندانها به سر می برند. به زیر کشیدن هواپیمای اوکرائینی با موشک سپاه پاسداران و داغدار کردن چند صد خانواده به فراموشی سپرده نمی شوند. کرونا در عین اینکه به رژیم ایران فرصتی داد، تا موقتا هم که شده است، خطر خیزشهای مردمی را از خود دور کند، اما در عین حال تمام ناتوانی های جمهوری اسلامی و تناقضات درونی این رژیم و خصلتهای ارتجاعی و ضد مردمی آنرا با وضوح بی مانندی به جهانیان نشان داد. جمهوری اسلامی در موقعیت بسیار دشوار تری در مقایسه با روزهای قبل از شیوع کرونا قرار گرفته است. اگر روزی دخالتهایش در خارج از مرزهای ایران ضرورت بقای حاکمیتش بود، امروز در همه کانونهای بحرانی منطقه با ناکامی روبرو است. اگر در عراق و لبنان اقتدارش از سوی ملیونها مردم به پاخاسته لگد مال شده است، در سوریه زیر فشارهای خرد کننده نظامی اسرائیل و در نتیجه توافق های پنهان و آشکار روسیه و آمریکا ، دنبال راهی برای خروج بدون سروصدا از این کشور می گردد. کار به جائی رسیده است که خامنه ای پس از آن همه شاخ و شانه کشیدنهای بدون محتوی بر علیه آمریکا، امروز دست به دامن ” امام حسین” برای یافتن راه خروج “آبرومندانه” از بحران می گردد. جمهوری اسلامی تلاش می کند، به کمک ویروس کرونا، مردم را خسته و مایوس سازد. تقویت همبستگی اجتماعی و اقداماتی که به عنوان نمونه این روزها در کردستان در زمینه سازماندهی مردمی برای مقابله با کرونا در جریان است، یکی از راههای مقابله با این تلاش رژیم است. بدون شک جمهوری اسلامی علاوه بر این هنوز طرفندهای دیگری هم برای بقاء زیر سر دارد. طرفندهائی که خنثی کردن آنها جز به نیروی آگاهی توده های کارگر و زحمتکش و حضور گسترده توده ای در همه میدانهای سیاسی و اجتماعی میسر نمی شود.

  • الف الف تهران

    از ترس میلرزد، به خیال خودش دارد می ترساند. اگر یک روز مردم با هم شوند، اگر یک روز همه دموکراسی خواهان دور یک مکخور مشخص جمع شوند این حکومت یک ساعت هم دوام نمی آورد. تمامی سخنان اینان از خامنه ای تا بسیجی نعلین جفت کن همین معنی ترس و اضمحلال می دهد. اما کو آن مدیریت. کجاست آن دولتمردی که بتواند همه را دور سه واژه آزادی دموکراسی و تمامیت ارضی ایران جمع کند!؟ به محض پیدا شدن آن رهبری و آن مدیریت این رژیم نابودیش نه آغاز بلکه حتمی ست. نبود چنین اپوزیسیونی فقط دروغ است که حکومت می کند. هانا آرنت در مورد حکومت نازیها که همانند حکومت ایران است می گوید : وقتی همه و بی گسست دروغ می گویند نتیجه این می شود که نه تنها دروغها را کسی باور نمی کند بلکه دیگر هیچ کس هیچ چیز را باور نمی کند< ملتی که دیگر نمی تواند به هیچکس باور کند نمی تواند نسبت به جامعه اش براوردی هم داشته باشد. این ملت نه تنها از واکنش نسبت به اوضاع محروم است بلکه ناتوان از قضاوت موقعیتش هم هست. با چنین ملتی شما می توانید هر کاری دلتان خواست بکنید. حالا این وضع ماست. مردمی دروغ زده و وبا زده، اسلامزده، کرونا زده و واقعا از همه بدتر اسلامزده. که اصولا از مبانی مهم اسلام دروغ است. حتا راستش هم عین دروغ است.

  • Reza

    تا سفرهء فساد و غارت و اعدام شما ها پهن ست اعتراضات بر حق مردم جمع نخواهد شد!