ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش آمریکا حادثه ناوچه کنارک را به ایران تسلیت گفت

سخنگوی سنتکام در همان حال یادآوری کرد که تمرینات نظامی در تنگه هرمز امنیت ناوبری در منطقه را به خطر می‌اندازد.

ارتش آمریکا حادثه ناوچه کنارک در حین تمرین نظامی در دریای عمان در حوالی تنگه هرمز را که سبب کشته شدن ۱۹ تن از افسران، درجه‌داران و سربازان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد، تسلیت گفت و در همان حال یادآوری کرد که تمرینات نظامی در تنگه هرمز امنیت ناوبری در منطقه را به خطر می‌اندازد.

در حین یک تمرین نظامی به اشتباه ناوچه کنارک هدف یک فروند موشک کروز قرار گرفت. بر اساس اطلاعیه ارتش در این حادثه دست‌کم ۱۹ نفر کشته و ۱۵نفر مجروح شدند.

یکشنبه گذشته در حین یک تمرین نظامی به اشتباه ناوچه کنارک هدف یک فروند موشک کروز قرار گرفت. بر اساس اطلاعیه ارتش در این حادثه دست‌کم ۱۹ نفر کشته و ۱۵نفر مجروح شدند. ناوچه کنارک توانایی حمل ۴۰ نیروی نظامی را دارد. با این تفاصیل فقط شش نفر از افسران و درجه‌داران و سربازان ناوچه کنارک از این حادثه جان سالم به در بردند. چهار تیم تحقیق برای بررسی این حادثه به بندر جاسک اعزام شده‌اند. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران و همچنین حسن روحانی، رئیس جمهوری خواهان روشن شدن دلایل این حادثه شده‌اند. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ناوچه کنارک از طریق قایق‌های تدرو سپاه پاسداران هدف قرار گرفته است. ارتش جمهوری اسلامی اما این شایعات را قویاً تکذیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس کاپیتان بیل اوربان، یکی از سخنگویان فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) پنجشنبه ۱۴ مه/ ۲۵ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش آمریکا کشته شدن نفرات نیروی دریایی ارتش را به مردم ایران تسلیت می‌گوید. این مقام ارتش آمریکا اما از برگزاری تمرینات نظامی در تنگه هرمز انتقاد کرد. از تنگه هرمز ۲۰ درصد از نفت مورد نیاز جهان عبور می‌کند. اوربان گفت:

«در حالی‌که ما نگرانیم که این اشتباه در نزدیکی یک آبراه بین‌المللی پرتردد اتفاق افتاده است، در زمانی که مبارزه با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ کشورهای منطقه را درگیر کرده، تلفات جانی غیرضروری نظامیان ایرانی مایه تأسف‌ است.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

رئیس جمهوری آمریکا اوایل اردیبهشت/ آوریل سال جاری به نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در خلیج فارس در مقابله با قایق‌های تندرو سپاه پاسداران دستور تیر داد. در آن زمان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قایق‌های سپاه پاسداران «با سرعت و به قصد ایجاد مزاحمت» به کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس نزدیک شده‌اند. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران هم در واکنش به دستور رئیس جمهوری آمریکا گفت چنانچه کشتی‌های آمریکایی به شناورهای سپاه بیش از حد نزدیک شوند، هدف قرار می‌گیرند. روابط عمومی نیروی دریایی سپاه چند روز بعد در اطلاعیه‌ای ادعا کرد نیروهای ایالات متحده در دو نوبت در روزهای  ۱۸ و ۱۹ فروردین با «بی‌توجهی به اخطار نیروهای سپاه و اعمال رفتاری پرخطر» سد راه یک کشتی سپاه (کشتی شهید سیاوشی) شده‌  بودند.

با خروج آمریکا از برجام و بعد از حمله به حمله به نفتکش‌ها در بندر الفجیره، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت ناوبری در خلیج فارس  و دریای عمان ائتلاف‌های نظامی تشکیل داده‌اند و عملاً دسترسی ایران به تنگه هرمز را محدود کرده‌اند.

حادثه ناوچه کنارک دومین حادثه بزرگ نظامی در ایران بعد از انهدام هواپیمای مسافربری خطوط بین‌المللی هواپیمای اوکراین با دو موشک سپاه پاسداران است. این حوادث تنها در طی شش ماه اتفاق افتاده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.