ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشتی باری ایران در تنگه سنگاپور به گل نشست

سازمان کشتی‌رانی جمهوری اسلامی اولویت را بر نجات خدمه کشتی قرار داده. بدنه کشتی باری شهرزاد به سختی آسیب دیده و ممکن است قابل مرمت نباشد.

روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد یک فروند از کشتی‌های ناوگان کشتیرانی ایران ۲۲ اردیبهشت هنگام عبور از تنگه سنگاپور به علت مشکلات فنی به گل نشست، اما این حادثه هیچگونه خسارت جانی و زیست‌محیطی در پی نداشت. بدنه کشتی به سختی آسیب دیده چنانکه ممکن است به سادگی قابل مرمت نباشد.

کشتی باری ایران در تنگه سنگاپور به گل نشست
کشتی باری ایران در تنگه سنگاپور به گل نشست

یک فروند کشتی باری ایرانی به نام «شهرزاد» دو روز قبل به سمت بندر یانگشان چین می‌رفت که در تنگه سنگاپور به گل نشست. خبر آن اما با دو روز تأخیر در رسانه‌ها درج شد. تصاویری که از کشتی به گل نشسته ایرانی در تنگه سنگاپور با بدنه آسیب‌دیده منتشر شد، سبب گمانه‌زنی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شد.

محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی اما ساعتی بعد از وقوع حادثه اعلام کرد آسیب‌های بدنه کشتی باری ایرانی در تنگه سنگاپور صرفاً به دلیل به گل نشستن بوده و اقدامات لازم برای بررسی این سانحه و نجات این کشتی در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد راستاد پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت:

«بر اساس آخرین اطلاعات رسیده، کشتی باری ایرانی که متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، در تنگه سنگاپور از مسیر منحرف شده و به گل نشسته و طبیعتاً بدنه کشتی آسیب دیده اما خوشبختانه هیچ مشکلی برای خدمه کشتی و نیروی انسانی آن به وجود نیامده است.»

راستاد در ادامه سخنانش در این نشست خبری گفت:

«شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با خدمه کشتی باری ایرانی ارتباط برقرار کرده‌. در حال حاضر اولویت با عملیات نجات کشتی است که همچنان در محل مورد نظر بوده و به گل نشسته است. برای عملیات نجات از تیم نجات بومی استفاده خواهد شد.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بر اساس گزارش‌های تأیید نشده کشتی باری شهرزاد در حال عبور از کنار یک کشتی باری دیگر بود که دچار سانحه شد و بدنه آن آسیب دید. این احتمال وجود دارد که بدنه کشتی به سادگی قابل مرمت نباشد. دو سال قبل نفتکش سانچی متعلق به شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی در اثر برخورد با یک کشتی چینی غرق شد.

بیشتر بخوانید: https://www.radiozamaneh.com/376704

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.