ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۹ هزار میلیارد تومان هزینه دولت برای شبکه ملی اطلاعات

دولت‌ها در ایران بنا به دستور رهبر جمهوری اسلامی مبلغی را که معادل یک برابر و نیم خسارت سیل در لرستان است صرف پروژه نافرجامی کردند.

بر اساس گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس، برآورد شده که دولت در طول ۱۵ سال گذشته حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه را صرف راه‌اندازی و اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات (شما) کرده است. اما این پروژه که مقامات جمهوری اسلامی از آن به عنوان ابر پروژه‌ای کلان در سطح ملی نام می برند، با وجود صرف هزینه‌های نجومی همچنان ناتمام باقی مانده است.

عکس: Shutterstock

شبکه ملی اطلاعات (شما) پروژه‌ای است که به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کلان در عرصه فضای مجازی برای جمهوری اسلامی است.

راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات (شما) یکی از خواسته‌های علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی است. خامنه‌ای اسفند ۱۳۹۰ دو سال بعد از  اعتراضات سال ۸۸ درباره اهمیت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفته بود: «فضای مجازی خیلی مهم است و آنچه از همه مهم‌تر است، مسئله شبکه ملی اطلاعات است. امروز فضای مجازی مخصوص ما نیست و همه دنیا با فضای مجازی درگیرند و کشورهایی که شبکه ملی اطلاعات درست کرده و فضای مجازی را به نفع خودشان و ارزش‌های مورد نظر خودشان کنترل کرده‌اند، یکی دوتا نیستند. متأسفانه در زمینه شبکه ملی اطلاعات در کشور کوتاهی شده و کاری که باید انجام گیرد، انجام نگرفته است.»

تاکنون در راستای اجرایی کردن اهداف رهبر جمهوری اسلامی، هزینه‌های هنگفتی صرف راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شده است. سعید رضا عاملی،‌ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش‌تر گفته بود طرح شبکه ملی اطلاعات تا سال ۱۳۹۸ برای دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.اما اکنون گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که این رقم بسیار بیشتر از ۱۲ هزار میلیارد تومان، بلکه ۱۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

شبکه ملی اطلاعات و اهدافی که دنبال می کند

بیشتر بخوانید: https://www.radiozamaneh.com/486190https://www.radiozamaneh.com/476752 https://www.radiozamaneh.com/476752

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    مهمترین کاری که قرار بود این نوزده هزار میلیارد بکنه قطع کردن سراسری اینترنت با یه دکمه بود که انجام شد . بقیه شو انشالله با سی و شش هزار میلیارد میلیارد تومن دیگه انجام میشه. فاکتورش و بچه های مفت خور به زودی میفرستن