ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش ۶۰ درصدی درآمد راننده‌های تاکسی در تهران

بر اساس آمار، شمار مسافران تاکسی در تهران ۶۰ درصد کمتر از سال گذشته شده است.

علیرضا قنادان، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران گفته بر اساس آمار، مسافران تاکسی ۶۰ درصد کمتر از سال گذشته شده است و درآمد یک تاکسی‌ران ۶۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

او گفته تعیین سریع‌تر نرخ کرایه سال ۹۹ مسأله معیشتی رانندگان را اندکی حل می‌کند.

عکس از آرشیو

شهرداری در نظر دارد پس از شب‌های قدر مجددا طرح ترافیک را از سر بگیرد. در این طرح برای کارمندان دولت و پرستاران تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. همچنین رانندگان تاکسی و اسنپ نیز می‌توانند به رایگان در محدوده طرح تردد کنند.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته اجرای نرخ‌های کرایه تاکسی روال اجرایی مشخصی دارد: «رانندگان ملزم به رعایت نرخ کرایه درج شده بر روی برچسب‌ها هستند و در حال حاضر کرایه‌های تاکسی بر مبنای نرخ سال گذشته است، اما به طور غیررسمی بعضی از شهروندان با درک شرایط خاص تاکسیرانان خودشان کرایه نفر چهارم را بین سه مسافر دیگر تقسیم و آن را تقبل می‌کنند.»

به گفته قنادان امسال میزان شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران از دریافت کرایه مازاد تاکسی‌ها نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اقدام برخی رانندگان برای فروش تاکسی و گذراندن زندگی گفته است: «در این مدت مراجعات خیلی زیادی درباره افزایش مشکلات معیشتی تاکسیران‌ها داشته‌ایم و دیگر توانایی پاسخگویی به مشکلات تاکسیران‌ها را نداریم.»

تاکنون تنها در یک مرحله به رانندگان تاکسی کمک معیشتی یارانه‌ای پرداخت شده اما برنامه‌ حمایتی دیگری وجود نداشته است.

قنادان درباره آمار ابتلا به کرونا و فوتی‌ها در بین رانندگان تاکسی هم گفته: «با توجه به اقدامات بهداشتی که از سوی خود رانندگان صورت می‌گیرد و آموزش‌ها و توزیع اقلام بهداشتی تا حدود زیادی جلوی روند بیماری در بین رانندگان گرفته و کنترل شده و ظرف روزهای اخیر گزارشاتی مبنی بر افزایش چشمگیر مبتلایان یا فوت تاکسیران‌ها در اثر این بیماری به دست ما نرسیده است.»

بر اساس آخرین آمار بیش از ۳۰۰ راننده تاکسی تنها در تهران به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

عدم اجرای طرح ترافیک و تأکید بر استفاده مردم از خودروهای شخصی بدون در نظر گرفتن کمک معیشتی به تشدید آسیب‌ها به آنها دامن زده است. 

در تهران ۸۰ هزار راننده تاکسی مشغول به فعالیت هستند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    وقتی صحبت ازدرامد تاکسی میشود این درآمد سود بانکی نیست بلکه قیمت لوازم یدکی تاکسی ها چندصد شده است و همچنین هزینه تعمییرات تاکسی هم به مقادیرنجومی بالا رفته است ..اگرراننده تاکسی وهمسرو فرزندانش هم درتاکسی زندگی میکردند نمی بایست با افزایش نجومی کرایه منزل وهزینه آب ویرق وغیره مواجه باشند..بسیاری ازراننده گان تاکسی واتوبوس که صاحب تاکسی واتوبوس نیستند و بنابه تقسیم دریافتی ازمسافران با صاحبان تاکسی واتوبوس کارمی کنند درخطر بیکارشدن قراردارند زیراکه تاکسی واتوبوسی که درآمد ندارد همچنان باید درتردد باشد وهزینه تعمییرات وسوخت و مالیات های آنچنانی دارد ..البته برای حکومت سپاه که مردم همچون مورچه ها برایش هستند اهمیتی ندارد که مورچه گان چه سرنوشتی دارند..