ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راهپیمایی خودرویی روز قدس در تهران و برگزاری نماز عید فطر

حسن روحانی اعلام کرد مراسم روز قدس امسال در ۲۱۸ شهرستانی که وضعیت آنها سفید است و نماز جمعه در آنها برقرار است می‌تواند برگزار شود. این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نه به صورت راهپیمایی بلکه به صورت اجتماع در نماز جمعه برگزار خواهد شد.

حسن روحانی در جلسه روز شنبه ۲۷ اردیبهشت در ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد مراسم روز قدس امسال در ۲۱۸ شهرستانی که وضعیت آنها سفید است و نماز جمعه در آن برقرار است، می‌تواند برگزار شود. او گفت این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ نه به صورت راهپیمایی بلکه به صورت اجتماع در نماز جمعه برگزار خواهد شد.

حسن روحانی در مورد نماز عید فطر گفت در سراسر کشور نماز عید فطر برگزار می‌شود اما نه در مصلاها بلکه در هر مسجدی که می‌تواند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کند

به گفته روحانی در شهر تهران مراسم روز قدس به سپاه سپرده شده و از یک مبدأ تا انتها، به وسیله خودرو انجام می‌شود: «در واقع این حرکت تبلیغی است و اجتماع مردمی برگزار نمی‌شود.»

رئیس جمهوری ایران در مورد نماز عید فطر هم گفت در سراسر کشور نماز عید فطر برگزار می‌شود اما نه در مصلاها بلکه در هر مسجدی که می‌تواند دستورالعمل‌های بهداشتی نماز را رعایت کند.

او گفت مردم در منازل خود هم می‌توانند نماز  را بخوانند.

به گفته روحانی صحن‌های اماکن مقدس بعد از ماه رمضان در چارچوب دستورالعمل‌های تعیین شده بازگشایی می‌شوند، ولی همچنان رواق‌ها و حرم‌ها بسته خواهند ماند.

بازگشایی رستوران‌ها بعد از ماه رمضان و فعالیت‌های ورزشی در چارچوب پروتکل های بهداشتی و بدون تماشاچی هم از دیگر تصمیماتی است که رئیس جمهوری ایران آنها را اعلام کرد.

حسن روحانی گفت: «مسوولان پزشکی، اجتماعی و سیاسی کشور باید برای مردم به صورت واضح توضیح دهند که دوران سختی تمام نشده اما شرایط از دیروز بهتر شده است.»

او گفت کنار گذاشتن دستورالعمل‌ها می‌تواند تعداد مبتلایان را افزایش دهد.

به گفته روحانی فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند باید تا ماه‌ها ادامه یابد و دست دادن، در آغوش گرفتن و به مهمانی رفتن برای مدتی فراموش شود.

روحانی با تأکید بر اینکه باید فرد مبتلا از جامعه جدا شود و کسی که مبتلا می‌شود هم به خودش، هم به خانواده و محل کارش اطلاع داده شود، گفت این کار با اینکه تصمیم ستاد کرونا بوده، انجام نشده است: «در مواردی به خود بیمار هم گفته نشده و در زمینه تشخیص بیماری میان دستگاه‌های مختلف ناهماهنگی وجود دارد.»

روحانی گفت در بسیاری از کشورها تلفات سالمندان  بسیار بالاست اما در ایران فقط یک درصد سالمندان در خانه سالمندان هستند و فقط ۱.۵ درصد آنها به علت کرونا در خانه سالمندان فوت کردند.

در روزهای گذشته مراسم شب‌های قدر در ایران برگزار شد. عکس‌های منتشر شده از این مراسم در مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی چندان رعایت نشده است.

از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت نیز مدارس ایران به صورت اختیاری و برای رفع اشکال دانش‌آموزان باز شده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر درباره وضعیت چند استان دیگر، از جمله خوزستان و خراسان شمالی هشدارهایی در مورد تشدید دوباره شیوع کرونا داده شده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پاک نژاد

    جناب فضولباشی, سیرک اسرائیل هم دست کمی از سیرک ج.ا. ندارد. هر دوی این حکومتها دولتهای مذهبی هستند, هر دو نژاد پرست و نظامی گرا, و معتاد به تروریزم. ***

  • فضولباشی

    همه در اسرائیل منتظرند که سیرک امسال هم راه بیفتد و کلی سوژه کنند. موفق باشید.