ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«منع مسابقه با ورزشکاران اسراییلی» حذف شد

کمتر از یک هفته پس از تصویب دو فوریت «منع رویارویی ورزشکاران ایران با اسراییل» کمیسیون امنیت ملی این بند را حذف کرد. رئیس این کمیسیون اما می‌گوید: حذف این ماده هنوز قطعی نیست.

کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران بند منع ورزشکاران ایران از رویارویی با حریفان اسراییلی را از « طرح مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌‌ای و بین‌المللی» حذف کرد. رئیس این کمیسیون اما می‌گوید: این حذف هنوز قطعی نیست.

علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایران ۶ آذر ۱۳۹۶ در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان برای به حربف بلاروس باخت تا با رقیب اسراییلی رودرو نشود.

یک هفته قبل مجلس شورای اسلامی ایران به طرح دو فوریتی رای داد که بر اساس ماده ۱۱ آن «برگزاری هرگونه مسابقه یا رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی» ممنوع می‌شد.

تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون می‌توانست محرومیت ورزشکاران ایران از مسابقات بین‌المللی را به دنبال داشته باشد.

۳۵ نماینده پیشنهاد دهنده این طرح فدراسیون‌های ورزشی، وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور خارجه را موظف کرده بودند «با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین‌المللی ورزشی، تعهدات و اقدامات مقتضی را جهت ممانعت از اعمال هرگونه مجازات و محرومیت‌های ورزشی بین‌المللی علیه ورزشکاران مستنکف از مواجهه با حریفان اسراییلی اتخاذ کرده و با پیش‌بینی تخصیص منابع لازم، به تشویق و حمایت از آنها بپردازند».

سید حسین نقوی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اما یکشنبه ۲۸ اسفند گفت: ماده مربوط به منع رویارویی ورزشکاران با حریفان اسراییلی از این طرح حذف شده است.

به گفته او این حذف با پیشنهاد و بنا به درخواست وزارت ورزش و جوانان از طرح پیشنهادی حذف شده است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی هم پیشتر حذف این ماده را تایید کرده و گفته بود: این احتمال وجود داشت که این ماده به عنوان بهانه‌ای در دست اسراییل و برخی از روسای فدراسیون‌های جهانی قرار گیرد.

ورزشکاران ایران در تمامی سال‌های پس از از استقرار جمهوری اسلامی از رویارویی با حریفان اسراییلی خودداری کرده‌اند و در برخی اوقات نیز برای عدم مقابله با ورزشکاران اسراییلی با «باخت مصلحتی» از دور مسابقات کنار رفته‌اند. این رویکرد موجب اعمال محرومیت یا جریمه برای برخی از فدراسیون‌های ورزشی ایران، از جمله فدراسیون جودو، شده است.

جمالی نوبندگانی گفت که ورزشکاران ایران همچنان از مسابقه با حریفان اسراییلی خودداری می‌کنند «اما وقتی این امر به صورت قانون باشد آن‌ها این قضیه را مستمسک قرار می‌دهند و احتمال اینکه همه رشته‌های ورزشی با همین قانون از بازی‌های جهانی و المپیک محروم کنند، وجود داشت».

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اما به فاصله کوناهی پس از این اظهارات حذف این بند را رد کرد و به سایت «ورزش سه» گفت: «حذف این بند پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان به مجلس بوده، اما هنوز قطعی نشده و در حال بررسی موضوع هستیم تا تصمیمی که به نفع کشور است، با در نظر گرفتن همه جوانب داشته باشیم».

مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت دو فوریت «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» را تصویب کرد.

تصویب دو فوریت این طرح موجب نگرانی ورزشکاران و فدراسیون‌های ورزشی نسبت به حذف احتمالی ورزشکاران ایرانی از مسابقات المپیک شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سانسور کتاب «خانه‌ای در خیابان گاریبالدی»! علت؟ ممکن است چهره‌ای قدرتمند از دشمن فعلی به نمایش بگذارد!

    سانسور کتاب «خانه‌ای در خیابان گاریبالدی»! علت؟ ممکن است چهره‌ای قدرتمند از دشمن فعلی به نمایش بگذارد! ▪️اردوی کار: هوشنگ جیزانی در توئیتر از سانسور کتاب «خانه‌ای در خیابان گاریبالدی» خبر داده و نوشته: ▪️شصت سال پیش در چنین هفته‌ای آدولف آیشمن- از مجریان اصلی «راه‌حل نهایی» برای نابودی یهودیان- پس از نزدیک به یک سال تعقیب، توسط ماموران موساد در آرژانتین دستگیر و با هواپیما به اسرائیل برده شد. محاکمه او در اورشلیم یکی از پرسروصداترین حوادث سال ۱۹۶۱ بود. هانا آرنت در کتاب «آیشمن در اورشلیم» شرحی دقیق از جریان محاکمه او به‌دست داده است که خود این کتاب هم جنجالی شده. ایسر هرئل که آن زمان ریاست موساد را به عهده داشت فرمانده عملیات تعقیب و دستگیری آیشمن بود. هرئل یک دهه بعد کتابی نوشت با نام «خانه‌ای در خیابان گاریبالدی»، که شرحی مهیج و با جزئیات فراوان درباره عملیات دستگیری این فرمانده نازی است. این کتاب به فارسی ترجمه شده است ولی نشان به آن نشانی که بیش از یک سال است در اداره کتاب خاک وزارت ارشاد می‌خورد. ▪️این کتاب که روایت صرف یک واقعه تاریخی است، آن هم درباره دستگیری شخصیتی که دستش به خون میلیون‌ها نفر آلوده بوده، قربانی سوءتفاهم افرادی موسوم به «بررس» در اداره کتاب وزارت ارشاد شده است. به نظر می‌رسد چون آیشمن توسط موساد دستگیر شده- حالا مهم نیست که این اتفاق شصت سال پیش رخ داده است- و ایران و اسرائیل نیز الان با هم بد هستند لذا عده‌ای به خود اجازه می‌دهند مانع انتشار روایت‌های تاریخی شوند، زیرا ممکن است چهره‌ای قدرتمند از دشمن فعلی به نمایش بگذارد! آقایان، این تاریخ است، نباید آن را به سیاست آلوده کرد. سیاست بازیچه‌ای بیش نیست، حال آنکه حقایق تاریخی بالاخره خود را تحمیل می‌کنند، امروز نشد، فردا؛ و فرداهای دیگر. @HJeirani @ordoyekar

  • مسعود

    خودتون جرات ندارید یه بند قانون بزارید ورژشکارا زو به خاک سیاه می نشونید

  • حاجی

    اگر از آنها نمی‌ترسید ، مردانه مبارزه کنید.... و بگذارید مردانه مبارزه کنند!...همه دنیا میداند.دروغ از ترس است.