ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده زاهدان: سه چهارم مردم سیستان و بلوچستان امنیت غذایی ندارند

نماینده زاهدان: ۳۰۰هزار نفر از دسترسی به آب شرب سالم محروم‌اند و سه چهارم جمعیت امنیت غذایی ندارند.

علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد در استان سیستان و بلوچستان ۷۴,۵ درصد از مردم زیر «خط امنیت غذایی» قرار دارند و بی‌غذایی آن‌ها را مجبور به زیرپا گذاشتن پروتکل‌های قرنطینه کرده است.

طبق اظهارات نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، نزدیک به سه چهارم از مردم سیستان و بلوچستان امنیت غذایی ندارند و شیوع کرونا آن‌ها را در معرض گرسنگی و بی‌غذایی قرار داده است. نماینده زاهدان می‌گوید بسیاری از این مردم شامل هیچ‌یک از طرح‌های معیشتی دولت نمی‌شوند. مسئله‌ای که پیش از همه چیز نشان از تبعیض‌های پنهان در طرح‌های دولتی دارد. عکس از وبسایت مدارا

به نوشته خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) نماینده زاهدان یکشنبه ۲۸ اردیبهشت از تهدید امنیت غذایی سه‌چهارم جمعیت سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: «بسیاری از این افراد مشمول هیچ‌کدام از طرح‌های معیشتی دولت قرار نمی‌گیرند و اغلب کارگرانی هستند که باید در حال حاضر نیز کارگری کنند تا بتوانند برای خانواده خود غذا تهیه کنند. مشکلات معیشتی افراد را مجبور می‌کند تا از خانه‌های خود بیرون بروند».  او درباره شدت گرفتن شیوع کرونا در این منطقه از ایران گفت: «قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی مدتی جواب داد، اما وقتی افراد می‌بینند خانواده‌شان به‌خاطر بی‌غذایی دارد از هم می‌پاشد، مجبورند کار کنند. اگر مردم بخشی از معیشتشان تامین شود درخانه می‌‌مانند.»

سخنگوی وزارت بهداشت یکشنبه در گزارش روزانه این وزارتخانه از وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در ایران، وضعیت استان سیستان و بلوچستان را بحرانی اعلام کرد.

براساس گزارش‌ها بسیاری از کارگران مورد اشاره نمایندگان زاهدان کارگران فصلی هستند که به‌خاطر شیوع کرونا و تعطیلی ساخت و سازها بیکار شده‌ و در معرض گرسنگی قرار دارند.

نماینده زاهدان در ادامه سخنانش به مسئله عدم دسترسی به آب شرب سالم در این استان و تاثیر آن بر ایجاد بحران کووید۱۹ اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان، آب شرب غیربهداشتی مصرف می‌کنند، ما هرچقدر هم پروتکل‌های بهداشتی را در اختیارشان قرار بدهیم، وقتی قرار باشد آب شرب خود را با گالن و به روش غیربهداشتی تهیه کنند، اوضاع تغییری نمی‌کند. ما باید فکری اساسی به حال معیشت آنان بکنیم، چراکه همه این مشکلات باعث شده که شیوع کرونا در زاهدان، شیب تندی داشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.