ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان بهزیستی اعلام کرد خرید و فروش کودکان را پیگیری می‌کند

براساس گزارش‌های منتشر شده خانواده‌های متقاضی فرزند از طریق دلالان کودکان خانواده‌های فقیر را با قیمت ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان «می‌خرند»

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در واکنش به گزارش منتشر شده درباره خرید و فروش نوزادان گفت: «در این موارد هم خریدار و هم فروشنده هر دو مجرم‌اند و ممکن است جرم آنها حکم «قاچاق کودک» را هم داشته باشد».

سازمان بهزیستی به گزارش‌های مبنی بر خرید و فروش کودکان و نوزادان واکنش نشان داد. برخی از مسئولان و خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده، سخت‌گیری در پروسه فرزندخواندگی در ایران را در بروز کانال‌های غیرقانونی دخیل می‌دانند. اما گسترش فقر نیز به فروش فرزند منجر شده است. - عکس از وبسایت خبری انتخاب

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مسعودی فرید همچنین اعلام کرد سازمان بهزیستی در مرحله تبلیغ خرید و فروش کودکان و دستگاه قضائی در مرحله اخذ شناسنامه با این مسئله مقابله خواهد کرد.

او گفت: «اگر سازمان بهزیستی تبلیغ یا آگهی در این خصوص مشاهده کند خودش به سرعت تماس می گیرد، چراکه بسیاری مواقع تبلیغ غیرواقعی است و در عین حال این موارد را به پلیس فتا و دادستانی اطلاع می‌دهد. اما این افراد اگر واسطه باشند جرم آنها چندین برابر است چون نمونه بارز قاچاق کودک است و در قوانین ما در این خصوص مجازات سختی دیده شده است. خریدار هم در قاچاق سهیم است. بعضی از افراد اقدام به این کار می کنند و در مرحله اخذ شناسنامه با مشکل رو به رو می شوند چراکه دستگاه قضایی دراین مرحله آنها را شناسایی کرده و برخورد می‌کند».

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت:‌ مواردی که اخیرا در مورد فروش کودک و نوزاد مطرح می‌شود از نظر قانونی کاملا قابل پیگرد است و سازمان بهزیستی برای برخورد با «کودک‌فروشی» جلسات متعددی را با پلیس فتا، قوه قضاییه و دادستانی برگزار کرده است.

این اظهارات به‌دنبال انتشار مصاحبه خبرنگار روزنامه همشهری با یک دلال خرید و فروش کودکان انجام شده است. براساس این گزارش خانواده‌های متقاضی سرپرستی کودکان به دلیل سخت‌گیری‌های پروسه فرزندخواندگی در ایران به دلالانی روی می‌آورند که با قیمت ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان کودکان خانواده‌های فقیر را «می‌خرند».

خضری یکی از نمایندگان مجلس پیشتر در این رابطه به مسئله سخت‌ بودن پروسه فرزندخواندگی اشاره کرده بود و گفته بود: «کودکان بی‌سرپرست قربانی سخت‌گیری بهزیستی در روند فرزندخواندگی شده‌اند».

حبیب الله مسعودی فرید اما از روند فرزندخواندگی در ایران دفاع کرد و گفت: «همه دولت‌ها نظارت خاص و ویژه‌ و قوانین سختی در مورد آن دارند و دلیل مساله این است که وقتی کودک وارد خانواده‌ای می‌شود، خانواده مذکور باید صلاحیت لازم را از همه لحاظ از جمله سلامت اخلاقی، روانی، توانایی نگهداری، عدم سوء سابقه و اعتیاد به مواد مخدر و محرک و داشتن تمکن مالی برای نگهداری از کودک داشته باشد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کیوان

    بر اساس آماری که چند سال قبل و نوسط مسئولین ذیربط اعلام‌‌ شده بود ؛ تعداد متقاضیان فرزندخواندگی در ایران پنج برابر تعداد کودکانی است که در بهزیستی و مراکز مشابه نگهداری می شوند . قطعا جلوگیری از واگذاری این کودکان به خانواده های متقاضی تنها یک دلیل می تواند داشته باشد و آنهم حفظ دفتر و دستک و صندلی مقامات مربوطه است که سالانه بودجهء عظیمی را هم جذب کرده و به نام ایتام ، به دزدی و غارت و چپاول ادامه می دهند .