ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران اعتصابی دریانوردی خوزستان موقتاً به سر کار باز می‌گردند

کارگران اخراجی با ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه، یکشنبه در برابر فرمانداری ماهشهر تجمع کرده بودند. اخراج آنها به دلیل اعتصاب‌شان در اعتراض به قراردادهای یک‌ماهه و سه‌ماهه بود.

شماری از کارگران باسابقه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (بندر امام) در اعتراض به قراردادهای یک‌ماهه و سه‌ماهه دست به اعتصاب زده بودند. مدیریت از تمدید قرارداد آنها سر باز زد. کارگران به اعتراض ادامه دادند و موقتاً نتیجه گرفتند. آنها اکنون با پرداخت‌شدن حقوق دو ماه اخیر، «تا هنگام بررسی کامل مطالبات آنها» به سر کار بازگشته اند.

تجمع کارگران دریانوردی خوزستان- ۲۸ اردیبهشت ۹۹

در پی تجمع اعتراضی کارگران اخراجی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (بندر امام)، روابط عمومی این سازمان دوشنبه ۲۹ اردیبهشت اعلام کرد حقوق فروردین و اردیبهشت کارگران پرداخت می‌شود و آن‌ها تا «بررسی کامل مطالبات آنان ازطریق مراجع قانونی و ذیصلاح» به سر کار خود باز می‌گردند.

کارگران که با قراردادهای موقت یک ماهه و سه ماهه و از طریق پیمانکار در اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (بندر امام) کار می‌کنند، با خواست تبدیل قراردادهای یک ماهه و سه ماهه به قرارداد دائم و مستقیم و خواست اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل دست به اعتصاب زده بودند. در واکنش، کارفرما از تمدید قرارداد کارگران خودداری و اقدام به جذب کارگران جدید غیربومی کرد. حراست و گارد دریانوردی از ورود کارگران قدیمی به شرکت جلوگیری کردند.

کارگران که ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه کار روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت مقابل فرمانداری ماهشهر تجمع کردند و خواستار بازگشت به کار شدند.

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی تجمع کارگران مقابل فرمانداری ماهشهر، نشستی در فرمانداری با حضور کارگران برای رسیدگی به خواست‌های آنان برگزار شده است. بیانیه را «باشگاه خبرنگاران جوان» منشر کرده است که در آن نتایج نشست این گونه اعلام شده است:

«در این نشست مقرر شد با توجه به نبود وجود قرارداد کار جدید در سال ۹۹، پیمانکار مربوطه حقوق فروردین ماه و اردیبهشت ماه کارگران مذکور رابراساس آخرین قرارداد پرداخت و تا هنگام بررسی کامل مطالبات آنان ازطریق مراجع قانونی و ذیصلاح، به کار خود در کارگاه خویش ادامه دهند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.