ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست سازمان ملل از آمریکا و روسیه برای ایجاد صلح در سوریه

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه می‌گوید گفت‌وگو میان روسیه و آمریکا می‌تواند نقشی اساسی در پایان دادن به جنگ در سوریه داشته باشد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از دولت‌های روسیه و آمریکا درخواست کرد که برای برقراری آرامش در سوریه و پایان دادن به جنگ در این کشور با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

ویرانی‌های جنگ در سوریه - عکس از خبرگزاری فرانسه ـ AFP PHOTO / Ammar SULEIMAN

گیر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه سخن می‌گفت ضمن درخواست مذاکره بین روسیه و آمریکا گفت دو قدرت اصلی می‌توانند «نقش اساسی» در این زمینه ایفا کنند.

پدرسون گفت: «از زمانی که جنگ آغاز شده فرصت‌های زودگذر بسیاری برای انتقال از درگیری به یک مسیر سیاسی از دست رفته است و این فرصت‌های از دست رفته با از سرگیری خشونت‌ها و تشدید درگیری‌ها در بین بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی همراه شده است. ما نباید این الگو را تکرار کنیم.»

تشویق مسکو و واشنگتن برای ایفای نقش اصلی در جنگ سوریه، اولین درخواست عمومی نماینده سازمان ملل از قدرت‌های رقیب در طرف‌های درگیری در سوریه است. روسیه پشتیبان اصلی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و آمریکا حامی مخالفان اسد است.

پدرسن همچنین از روسیه و ایران، متحدان اصلی رژیم سوریه و ترکیه حامی مخالفان که در ایجاد آتش‌بس در سوریه نقش داشته‌اند نیز به‌عنوان «بازیگران اصلی» در جنگ سوریه یاد کرد.

او همچنین اعضای کمیته‌ای از دولت سوریه، مخالفان و جامعه مدنی که قرار است قانون اساسی جدیدی برای این کشور تدوین کنند و کشورهای عضو شورای امنیت تهیه کنند را هم بازیگران اصلی دانست.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به تهدیدهای مشترکی همچون شیوع ویروس جدید کرونا و افراط‌گرایان گروه «دولت اسلامی» (داعش)، افزود: «ایجاد اعتماد بین طرف‌های بین‌المللی و سوری‌ها امری ضروری است و می‌تواند مسیر پیشرفت به سوی صلح را باز کند.»

گیر پدرسون بر نیاز به همکاری برای حمایت از تلاشی جدید در روندی سیاسی تحت نظارت سازمان ملل در سوریه و همچنین حل و فصل سیاسی مسئله سوریه بر اساس قطعنامه شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان نقشه راه به سوی صلح از جمله با تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جدید و انتخابات تحت نظارت سازمان ملل، تأکید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل از روز گذشته، دوشنبه ۲۹ اردیبهشت / ۱۸ مه نشست ماهانه خود درباره اوضاع سوریه را به‌شکل ویدئو کنفرانس آغاز کرده است. این نشست امروز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت / ۱۹ مه ادامه خواهد داشت. روز سه‌شنبه درباره اوضاع انسانی در سوریه گفت‌وگو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.