ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همه‌گیری کرونا در برزیل بالا گرفت

بعد از استعفای دو وزیر بهداشت، سرپرست وزارت بهداشت در دولت اقتدارگرا و دست‌راستی برزیل مهم‌ترین راهکار مقابله با کرونا را اعلام کرد: کلروکین.

بعد از استعفای دو وزیر بهداشت در اعتراض به سیاست‌های بولسونارو، سرپرست وزارت بهداشت در دولت اقتدارگرا و دست‌راستی برزیل مهم‌ترین راهکار مقابله با کرونا را اعلام کرد: کلروکین.

۱۹ آوریل ۲۰۲۰: سائو پائولو، یکی از مراکز مهم اقتصادی برزیل (عکس شاتر استاک)

در برزیل برای نخستین بار در طی ۲۴ ساعت بیش از هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. احتمال می‌رود که تعداد قربانیان بسیار بیشتر از آمار رسمی باشد. اکنون برزیل بعد از آمریکا، روسیه و اسپانیا بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ را شناسایی و ثبت کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی تا صبح چهارشنبه ۲۰ مه/ یکم خرداد در برزیل در مجموع ۲۷۱ هزار و ۸۸۵ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و حدود ۱۸ هزار نفر هم جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند. ۱۱۵۲ نفر در وضعیت بسیار بحرانی این بیماری قرار دارند.

کارشناسان تخمین می‌زنند که تعداد عفونت‌ها در برزیل ممکن است حتی ۱۵ برابر بیشتر از آمار رسمی باشد. در پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای لاتین، تعداد بسیار کمی کیت تشخیص وجود دارد و به همین سبب تعداد موارد مشکوک بسیار بیشتر از موارد اثبات شده است. کارشناسان همچنین انتظار دارند که پیک همه‌گیری ویروس کرونا در برزیل در ماه ژوئن اتفاق بیفتد. دولت ترامپ در نظر دارد با توجه به بالا گرفتن همه‌گیری ویروس کرونا در برزیل، مانع از ورود شهروندان برزیلی به خاک آمریکا شود.

جاییر بولسونارو، رئیس جمهوری راست‌گرای برزیل که روابط خوبی هم با دولت آمریکا دارد، بیماری کووید ۱۹ را در حد یک آنفولانزای خفیف جلوه داده بود و از قرنطینه خانگی و اعمال محدودیت‌های اجتماعی در ایالت‌های این کشور انتقاد کرده بود. بولسونارو نیز مانند سایر اقتدارگرایان بیشتر نگران پیامدهای اقتصادی همه‌گیری کروناست تا جان شهروندان. به دلیل اختلاف نظر با بولسونارو در زمینه نحوه مقابله با بیماری همه‌گیر کووید  ۱۹ دو وزیر بهداشت طی چند هفته گذشته کابینه او را ترک کرده‌اند.

ادواردو پازولو، سرپرست وزارت بهداشت می‌خواهد در طول روز چهارشنبه دستورالعمل جدید مقابله با ویروس کرونا را صادر كند: استفاده از كلروكین، داروی ضد مالاریا که عوارض جنبی سنگینی هم دارد یکی از این راه‌کارهاست. بولسونارو گفته بود مادر ۹۳ ساله‌اش همواره یک بسته از این دارو را در دسترس قرار داده که در صورت نیاز مصرف کند.   

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.