ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع ونزوئلا: نفتکش‌های ایران را اسکورت می‌کنیم

پنج نفتکش ایرانی با محموله‌ بنزین به ارزش بیش از ۴۹ میلیون دلار تحت پرچم ایران تا ۱۰ روز آینده به ونزوئلا می‌رسند. سازمان ملل خواهان گفت‌وگوی دولت با مخالفان شد.

وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد به محض آنکه پنج نفتکش ایرانی حامل بنزین برای آن کشور وارد منطقه انحصاری ونزوئلا شوند، قایق‌ها و هواپیماهای نیروهای مسلح ملی ونزوئلا به استقبال آنان می‌روند و نفتکش‌ها را تا ساحل اسکورت می‌کنند.   

نفتکش‌های ایران

پنج نفتکش ایرانی با محموله‌ بنزین به ارزش بیش از ۴۹ میلیون دلار تحت پرچم ایران به طرف ونزوئلا در حرکت‌اند. یک مقام وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه هفته گذشته به رویترز گفته بود دولت ترامپ در اندیشه اقداماتی است که مانع از ارسال سوخت ایران به ونزوئلا شود. خبرگزاری فارس شنبه گذشته گزارش داده بود که بر اساس اطلاعاتی که مقامات امنیتی جمهوری اسلامی به دست آورده‌اند چهار کشتی جنگی آمریکا به نام‌های «یواس‌اس دیترویت»، «یواس‌اس لیسن»، «یواس‌اس پریبل» و «یواس‌اس فاراگت» در دریای کارائیب مستقر شده‌اند که مانع از حرکت نفتکش‌های ایرانی شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پادرینو وزیر دفاع ونزوئلا بامداد پنجشنبه ۲۱ مه/ ۲ خرداد گفت:

«ارتش ونزوئلا به محض ورود نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت به منطقه انحصاری اقتصادی، آنان را اسکورت خواهد کرد.»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران یکشنبه ۲۹ اردیبهشت/ ۱۸ مه با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش نسبت به تحرکات آمریکا در اعزام ناو جنگی به دریای کارائیب به قصد جلوگیری از انتقال سوخت از ایران به ونزوئلا هشدار داد و بر حق جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ تدابیر مناسب و ضروری در مقابله با این تهدیدات تاکید کرد.

نفتکش‌های ایران در حال حاضر در حال عبور از تنگه جبل‌الطارق‌اند و احتمالاً تا پایان ماه مه به مقصد می‌رسند.

سازمان ملل: تنها راه مذاکره است

در همان حال خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا بامداد پنجشنبه در مورد حرکت محموله‌های نفتی ایران به سوی ونزوئلا اظهار نگرانی کرد. گوایدو گفت:

 «واقعیت دولت نیکلاس مادورو در واردات سوخت از سوءمدیریت او در صنعت نفت این کشور نشان دارد.»

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری و خوان گوایدو، رهبر مخالفان خواست برای حل اختلافات فی‌مابین مذاکرات را آغاز کنند. رزماری دی‌کارلو، رئیس دفتر سیاسی سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه در نشست شورای امنیت که به درخواست روسیه و به صورت مجازی با موضوع ونزوئلا برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد. دی کارلو گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل همچنان اعتقاد دارد که تنها راه از میان برداشتن بحران ونزوئلا گفت‌وگوهای سیاسی است.

 رئیس دفتر سیاسی سازمان ملل یادآوری کرد در مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، توافقی که حاکمیت دموکراتیک را تقویت می‌کند، با رعایت کامل حقوق بشر و حاکمیت قانون، ضروری‌تر از همیشه است.

دیکارلو همچنین به گزارش‌های دفتر کمیسیون عالی حقوق بشر  از بازداشت رهبران سیاسی و روزنامه‌نگاران اشاره کرد که در معرض این بیماری قرار دارند و همچنین تهدید و ارعاب علیه کارکنان بهداشتی که باعث نگرانی از عدم وجود کادر پزشکی شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.