ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ثبت بالاترین آمار روزانه شیوع کرونا در جهان: گسترش بیماری به کشورهای فقیر و در حال توسعه

۱۰۶ هزار مورد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در یک روز به ثبت رسید. مدیر سازمان جهانی بهداشت هشدار داد جهان هنوز فاصله زیادی با مهار این همه‌گیری دارد.

بالاترین آمار روزانه همه‌گیری ویروس کرونا در جهان چهارشنبه ۲۰ مه/ ۳۱ اردیبهشت به ثبت رسید: ۱۰۶ هزار مورد قطعی ابتلا.  مدیر سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که جهان هنوز فاصله زیادی با مهار این همه‌گیری دارد.

۲۲ مارس: ریو دوژانیرو (عکس شاتر استاک)

به سبب گسترش همه‌گیری ویروس کرونا به آمریکای جنوبی، سازمان جهانی بهداشت در یک روز بالاترین میزان ابتلا به کووید ۱۹ را گزارش داد. چهارشنبه ۲۰ مه/۳۱ اردیبهشت ۱۰۶ هزار مورد قطعی ابتلا در جهان شناسایی شد. تدروس آدهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت به خصوص در مورد رشد فزاینده بیماری در کشورهای کم‌درآمد یا با درآمد متوسط ابراز نگرانی کرد.

همه‌گیری کوئید ۱۹ در برزیل بالا گرفته است. در این کشور تا پایان چهارشنبه ۲۰ مه/ ۳۱ اردیبهشت ۲۰ هزار مورد قطعی ابتلا به این بیماری به ثبت رسید و تعداد جان‌باختگان در اثر ابتلا به این بیماری در یک روز هم به ۸۸۸ نفر رسید و به این ترتیب تعداد کل فوتی‌ها در برزیل به ۲۹۱ هزار و ۷۵۹ نفر افزایش یافت.

کارشناسان تخمین می‌زنند که تعداد عفونت‌ها در برزیل ممکن است حتی ۱۵ برابر بیشتر از آمار رسمی باشد. در پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای لاتین، تعداد بسیار کمی کیت تشخیص وجود دارد و به همین سبب تعداد موارد مشکوک بسیار بیشتر از موارد اثبات شده است.

جاییر بولسونارو، رئیس جمهوری راست‌گرای برزیل که روابط خوبی هم با دولت آمریکا دارد، بیماری کووید ۱۹ را در حد یک آنفولانزای خفیف جلوه داده بود و از قرنطینه خانگی و اعمال محدودیت‌های اجتماعی در ایالت‌های این کشور انتقاد کرده بود. بولسونارو نیز مانند سایر اقتدارگرایان بیشتر نگران پیامدهای اقتصادی همه‌گیری کروناست تا جان شهروندان. به دلیل اختلاف نظر با بولسونارو در زمینه نحوه مقابله با بیماری همه‌گیر کووید  ۱۹ دو وزیر بهداشت طی چند هفته گذشته کابینه او را ترک کرده‌اند.

در پرو تعداد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفت. این کشور بعد از برزیل به دومین کانون شیوع بیماری در آمریکای جنوبی تبدیل شده است. تاکنون در پرو بیش از سه هزار نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

در مکزیک هم بیش از ۵۴ هزار مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز در سراسر جهان تاکنون بیش از پنج میلیون نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. بیش از ۳۲۹ هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.