ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان اطلاعات عراق مدعی دستگیری نامزد جانشینی ابوبکر بغدادی است

دو هفته پس از آنکه دولت الکاظمی از پارلمان عراق رأی اعتماد گرفت، سازمان اطلاعات ملی این کشور اعلام کرد که عبدالناصر قرداش را بازداشت کرده است.

دو هفته پس از آنکه دولت جدید عراق از پارلمان آن کشور رأی اعتماد گرفت، شامگاه چهارشنبه ۲۰ مه/ ۳۱ اردیبهشت رسانه‌های عراقی به نقل از سازمان اطلاعات ملی این کشور اعلام کردند که عبدالناصر قرداش، یکی از نامزدان جانشینی ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش بازداشت شده است.

عبدالناصر قرداش، یکی از نامزدان جانشینی ابوبکر البغدادی

حدود دو هفته قبل  پارلمان عراق به مصطفی الکاظمی، رئیس پیشین سازمان اطلاعات ملی رای اعتماد داد. الکاظمی گفته بود «دولت او، دولت راه حل است نه دولت بحران‌ها». علاوه بر شیوع ویروس کرونا و نارضایتی‌های اجتماعی همزمان با سقوط بی‌سابقه قیمت نفت، فعالیت‌ هسته‌هایی از ستیزه‌جویان داعش در استان الانبار عراق (غرب) و در طول مرز با اردن و سوریه به گرفتاری‌های نخست وزیر که فرماندهی کل قوا را هم به عهده دارد افزوده شده بود.

عمر البغدادی، رهبر گروه داعش سال گذشته در جریان عملیات نیروهای ویژه آمریکا در شمال غرب سوریه کشته شد. 

قرداش که از او به عنوان جانشین احتمالی البغدادی نام برده می‌شود متولد ۱۹۷۶ در تلعفر در استان نینوا است. او در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۴ – ۲۰۰۵ با القاعده بیعت کرد و امور شرعی این تشکیلات در شرق نینوا را به دست گرفت اما ارتش آمریکا او را بازداشت کرد. بعد از آزادی قرداش از القاعده فاصله گرفت و با داعش بیعت کرد. او ریاست کمیته مذاکره‌کننده در داعش را به عهده داشت و درگیری‌های باغوز را هم شخصا فرماندهی کرد.

به گزارش واشنگتن‌پست در مجموع شش نفر از نیروهای ارشد داعش به عنوان جانشینان احتمالی خلیفه این گروه مطرح هستند. عبدالناصر قرداش یکی از این شش نفر است.واشنگتن پست در گفت‌وگو با مقامات آمریکایی گزارش داده بود که ایالات متحده این افراد را زیر نظر دارد.  

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.