ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای خواهان ادامه «جهاد» در مسئله فلسطین شد

رهبر جمهوری اسلامی در پیام خود به‌مناسبت روز قدس همان سخنان همیشگی را تکرار کرد و مذاکره برای حل مسئله فلسطین را «راه بی‌فرجام» دانست. او از فلسطینی‌ها خواست راه خمینی را در پیش بگیرند.

علی خامنه‌ای در پیام خود به‌مناسبت روز قدس همچون گذشته از فلسطینی‌ها خواست «جهاد مقدس» را ادامه دهند و به «راه بی‌فرجام» مذاکره نپیوندند. او سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی را به‌عنوان الگویی برای فلسطینی‌ها توصیف کرد و از آن‌ها خواست تا راه خمینی را در پیش بگیرند.

سخنرانی علی خامنه‌ای در روز قدس ـ عکس از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر جمهوری اسلامی

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی جمعه ۲ خرداد به‌مناسبت روز قدس  سخنانی ایراد کرد. مناسبت روز قدس را خمینی یک سال پس از انقلاب ایران براساس سیاست‌های منطقه‌ای خود در حمایت از فلسطین تعیین کرد.

سخنان خامنه‌ای به‌مناسبت روز قدس موضوع تازه‌ای نداشت و همان سیاست‌های قبلی جمهوری اسلامی در منطقه را بازگو کرد. او همچون گذشته اسرائیل را «غده سرطانی» خواند، به کشورهای عربی منطقه و کشورهای غربی تاخت و جمهوری اسلامی را تنها حامی مردم فلسطین جلوه داد.

دغدغه اصلی رهبر جمهوری اسلامی مذاکره فلسطین و اسرائیل است. او در سخنان روز جمعه خود بیش از هر چیز به این راه حل حمله کرد و آن را «راه بی‌فرجام مذاکره» خواند.

خامنه‌ای جبهه مورد نظر خود در منطقه را «رو به اقتدار و امید فزاینده» و جبهه مقابل را «روز به روز تهی‌تر و کم‌توان‌تر» توصیف کرد تا فلسطینی‌ها را به ادامه آن‌چه «جهاد مقدس» می‌نامد برانگیزد.

خامنه‌ای در حالی از «اقتدار» نیروهای خودی در منطقه سخن می‌گوید که ارتش اسرائیل روز گذشته، پنج‌شنبه یکم خرداد / ۲۱ مه ادعا کرد که نیروهای سپاه قدس به دلیل بحران اقتصادی و بالا گرفتن نارضایتی‌های اجتماعی در ایران و همه‌گیری ویروس کرونا در حال عقب‌نشینی از سوریه هستند.

خامنه‌ای همچنین تلاش کرد که نشان دهد «انقلاب اسلامی در ایران فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین گشود». او حتی به‌طور ضمنی به کمک‌های تسلیحاتی ایران به گروه‌های فلسطینیِ مورد حمایتش نیز اشاره کرد و گفت: «یک روز تشخیص بر این شد که مبارز فلسطینی، دین و غیرت و شجاعت دارد اما دست او تهی از سلاح است، بنابراین به مدد الهی برنامه‌ریزی انجام گرفت و موازنه قدرت در فلسطین دگرگون شد، به‌گونه‌ای که امروز غزه می‌تواند در برابر تهاجم نظامی دشمن صهیونیست بایستد و بر آن پیروز شود.»

او در کنار برجسته کردن نقش جمهوری اسلامی، از مردم فلسطین خواست تا از اعتماد به قدرت‌های غربی و «مجامع وابسته جهانی و برخی دولت‌های دنباله‌رو و بی‌آبروی منطقه» پرهیز کنند و به توصیه خمینی هر چه فریاد دارند بر سر آمریکا و «دشمن صهیونیست» بکشند.

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود بدون آن‌که نامی از آلمان ببرد «اقدام اخیر یک دولت اروپایی در غیرقانونی اعلام کردن حزب‌الله» لبنان را محکوم کرد.

رهبر جمهوری اسلامی با بیان این‌که «آن‌چه قطعاً باید برود نظام صهیونیستی و صهیونیسم است»، و با اشاره به طرح جمهوری اسلامی مبنی بر برگزاری همه‌پرسی در میان فلسطینی‌ها، گفت: «ادعای یهودی‌ستیزی که در رسانه‌های غربی تکرار می‌شود، به‌کلی بی‌اساس است.»

به‌تازگی انتشار یک پوستر ضداسرائیلی در وب‌سایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی به مناسبت روز قدس واکنش‌هایی برانگیخت. این پوستر به سه نسخه عربی، انگلیسی و فارسی منتشر و در آن نوشته شده بود: «راه حل نهایی: مقاومت تا همه‌پرسی».

«راه حل نهایی» عبارتی بود که رهبران آلمان نازی در کشتار جمعی یهودیان از آن استفاده می‌کردند. به همین دلیل انتشار این پوستر در وب‌سایت خامنه‌ای واکنش‌های منفی‌ای در اسرائیل برانگیخت. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم در توئیتر خود نوشت: «او (خامنه‌ای) باید بداند هر رژیمی که اسرائیل را به نابودی تهدید کند، خودش با همین خطر روبه‌رو خواهد شد.»

خامنه‌ای در روزهای اخیر همچنین توئیتی به انگلیسی منتشر کرده و نوشته بود: «رژیم صهیونیستی بارزترین نمونه یک تروریسم حکومتی است. از زمانی که سیاست ضداسلامی و ضدانسانی بریتانیا صهونیست‌ها را به قدرت رساند، آن‌ها مانند یک غده سرطانی رفتار کرده و اهداف خود را با کشتار کودکان، زنان و مردان پیش برده‌اند.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در توئیترش این اظهارات را «منزجرکننده و نفرت‌انگیز» خواند و آن را محکوم کرد.

خامنه‌ای چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت در چند پیام در توییتر گفت، «محو دولت اسرائیل» به معنای محو یهودیان نیست. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم در مصاحبه با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ‌درباره پیش‌بینی خامنه‌ای مبنی بر نابودی اسرائیل تا ۲۵سال آینده گفت: «آن‌چه که حضرت آقا – از دیدگاه بنده – فرمودند یک پیش‌بینی است نه یک اقدام.»

روز گذشته (پنج‌شنبه) در حالی‌که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی تهران برگزاری راهپیمایی با خودرو در روز قدس را به سپاه پاسداران سپرده بود، سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی راهپیمایی با خودرو در روز قدس را لغو کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.