ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایش «جغد جنگ»

دغدغه نمایش «جغد جنگ» رضا علامه‌زاده موضوع جنگ است که در چارچوب یک تراژدی انسانی در جنگ‌های افسانه‌ای ایران و توران روایت می‌شود. نمایش را در زمانه ببینید.

نمایش «جغد جنگ» رضا علامه‌زاده، نویسنده و کارگردان ایرانی، در سه سال گذشته در جشنواره‌های مختلف به روی صحنه رفته است. اکنون فیلم اجرای کامل این نمایش در جشنواره هنری مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد کالیفرنیا منتشر شده است.

علامه‌زاده -نویسنده و کارگردان «جغد جنگ» - آن را به صورت یک نمایش تک‌نفره نوشته است. نمایش با یک بیت شعر از محمدتقی بهار، شاعر قرن بیست در ایران آغاز می‌شود و با الهام از داستان‌هایی از شاهنامه فردوسی ادامه می‌یابد. نمایش تراژدی است. شعر بهار که می‌گوید «فغان ز جغد جنگ و مرغوای او/ که تا ابد بریده باد نای او» دغدغه نمایش است. موضوع آن هم جنگ‌های میان ایران و توران است و همه استدلال‌هایی که در لحظه تلاطم به مغزها خطور می‌کند که جنگ را پذیرفته یا نپذیرفته بدانند.

 «جغد جنگ» در طراحی صحنه، لباس، نور، و انتخاب بازیگر مینی‌مالیست است. ‌حمید عبدالملکی در «جغد جنگ» بیش از ده نقش مختلف را به‌تنهایی بازی می‌کند و موسیقی نمایش کار مشترک فرامرز اصلانی و لیام است.



این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.