ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چابهار قرنطینه شد

فرماندار شهرستان چابهار اعلام کرد میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهر در مقایسه با دو ماه قبل ۱۵ برابر افزایش یافته است. نیمی از جمعیت چابهار حاشیه‌نشین است.

فرماندار شهرستان چابهار اعلام کرد میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهر در مقایسه با دو ماه قبل ۱۵ برابر افزایش یافته است. بر همین اساس اعمال محدودیت شدید رفت و آمد در مبادی ورودی و خروجی چابهار در حال اجرا است و از ورود هرگونه مهمان به شهرستان جلوگیری می‌شود.  

سکونت‌گاه‌های غیررسمی چابهار (عکس: آرشیو)

رحمدل بامری، فرماندار شهرستان چابهار دوشنبه ۵ خرداد اعلام کرد که وضعیت چابهار از نظر شیوع ویروس جدید کرونا همچنان قرمز است:

«شهرستان چابهار هم‌اینک در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد و در روزهای اخیر در شرایط حادتری قرار گرفتیم به طوریکه موارد مثبت کرونا در مقایسه با دو ماه اول بیش‌از ۱۵ برابر شده است.»

جمعه هفته گذشته با بالا گرفتن همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ وضعیت چابهارکه جزو مناطق سفید قرار داشت قرمز شد. تعداد حاشیه‌نشینان در این بندر تجاری ۵۶ هزار نفر معادل نیمی از جمعیت شهر تخمین زده شده است. بیشتر این حاشیه‌نشینان از سال ۱۳۸۴ به بعد به دلیل خشکسالی از روستاها و شهرستان‌های اطراف  کوچ کرده‌اند. این مهاجرت‌ها به قدری گسترده است که محدوده حاشیه‌نشینی در چابهار از حدود ۲۰ هکتار به محدوده‌ای بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار گسترش یافته است. این جمعیت بزرگ از ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی محروم استو در چابهار به ازای هر هزار نفر فقط یک تخت‌خواب بیمارستانی وجود دارد.

رحمدل بامری، فرماندار شهرستان چابهار در ادامه سخنانش اعلام کرد که با تصمیم مشترک شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا تمامی بازارها (بازار منطقه آزاد، دکه بازار، بلوک بازار، جمعه بازار و بازارهای روز) به جز واحدهای صنفی عرضه کننده موادغذایی و بهداشتی تا اطلاع بعدی تعطیل شده‌اند. بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها مجددا بسته شده‌اند و در سایر اماکن هم نباید هیچگونه تجمعی برگزار شود. بر این اساس حتی مجالس عروسی و عزاداری‌ ممنوع است و از چاپ و نصب اعلامیه و بنر در سطح شهرستان که منجر به تشویق مردم برای حضور در تجمعات ‌شود جلوگیری خواهد شد.  به جز نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های عرضه موادغذایی بقیه اصناف و فروشگاه‌ها تا اطلاع بعدی تعطیل شده‌اند.   

منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار اوایل سال‌های دهه ۱۳۷۰ در کنار چابهار، شهری در استان سیستان و بلوچستان، و پیرامون دریای عمان و اقیانوس هند شکل گرفت. علاوه بر چابهار در ایرانشهر هم مجدداً وضعیت قرمز اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.