ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به خانه جمال عاملی شاعر زندانی

<p>مأموران امنيتی به خانه جمال عاملی، فعال سياسی و شاعر که در جريان حمله به سرای &quot;اهل قلم&quot; بازداشت شده است هجوم برده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به گزارشی که به راديو زمانه رسيده است، حمله مأموران امنيتی به خانه جمال عاملی هفته گذشته رخ داده و مأموران بدون نشان دادن حکمی و بدون آن&zwnj;که اعلام کنند از کدام نهاد امنيتی هستند اقدام به بازرسی منزل اين فعال مدنی و شاعر در منطقه چهارراه سرچشمه تهران کردند و برخی کتاب&zwnj;ها و دست&zwnj;نوشته&zwnj;ها و کامپيوتر شخصی وی را با خود به مکان نامعلومی بردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به اين گزارش مأموران در پاسخ به سئوال&zwnj;های خانواده عاملی با آنها برخورد تند و خشنی کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جمال عاملی از فعالان سياسی چپ&zwnj;گرا است که شامگاه سه&zwnj;شنبه ۹ آبان&zwnj;ماه جاری در جريان حمله به &quot;سرای اهل قلم&quot; توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده است و تا اين لحظه با وجود گذشت نزديک به دو هفته خبری از سرنوشت وی در دست نيست.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>با وجود گذشت نزديک به دو هفته از بازداشت جمال عاملی خبری از سرنوشت وی در دست نيست و خانواده وی نگران سرنوشت او هستند</p> </blockquote> <p>بی&zwnj;خبری از جمال عاملی سبب نگرانی خانواده وی شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جمال عاملی پيش از اين در جريان اعتراضات عليه نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۹ خورشيدی نيز بازداشت و چندين هفته در بند دو الف متعلق به سپاه پاسداران و در سلول انفرادی نگهداری شده بود و ماه&zwnj;ها از ملاقات با خانواده خود محروم بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی پس از آن به حکم دادگاه انقلاب و به اتهام تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی ايران، به يک سال زندان محکوم گرديد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جمال عاملی مدت زندان خود را در بند ۳۵۰ زندان اوين گذراند و در زمستان سال ۹۰ به قيد وثيقه از زندان آزاد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی چندی پيش شعری پيرامون حبس خانگی ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان حکومت ايران سروده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حمله نيروهای امنيتی به &quot;سرای اهل قلم&quot; نزديک به ۷۰ نفر از فعالان سياسی و فرهنگی بازداشت و سپس بسياری از آنان آزاد شدند اما کسانی چون عاملی و مهدی خزعلی همچنان در بازداشت به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نشست &quot;سرای اهل قلم&quot; برای بررسی تبعات حمله به سفارت آمريکا در سال ١٣۵٨ و گروگان&zwnj;گيری ديپلمات&zwnj;های آمريکايی برگزار شده بود که به&zwnj;هنگام سخنرانی قاسم شعله&zwnj;سعدی مأموران به اين نشست حمله کرده و شرکت&zwnj;کنندگان را بازداشت کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

مأموران امنيتی به خانه جمال عاملی، فعال سياسی و شاعر که در جريان حمله به سرای "اهل قلم" بازداشت شده است هجوم برده‌اند.

بنا به گزارشی که به راديو زمانه رسيده است، حمله مأموران امنيتی به خانه جمال عاملی هفته گذشته رخ داده و مأموران بدون نشان دادن حکمی و بدون آن‌که اعلام کنند از کدام نهاد امنيتی هستند اقدام به بازرسی منزل اين فعال مدنی و شاعر در منطقه چهارراه سرچشمه تهران کردند و برخی کتاب‌ها و دست‌نوشته‌ها و کامپيوتر شخصی وی را با خود به مکان نامعلومی بردند.

بنا به اين گزارش مأموران در پاسخ به سئوال‌های خانواده عاملی با آنها برخورد تند و خشنی کرده‌اند.

جمال عاملی از فعالان سياسی چپ‌گرا است که شامگاه سه‌شنبه ۹ آبان‌ماه جاری در جريان حمله به "سرای اهل قلم" توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده است و تا اين لحظه با وجود گذشت نزديک به دو هفته خبری از سرنوشت وی در دست نيست.

با وجود گذشت نزديک به دو هفته از بازداشت جمال عاملی خبری از سرنوشت وی در دست نيست و خانواده وی نگران سرنوشت او هستند

بی‌خبری از جمال عاملی سبب نگرانی خانواده وی شده است.

جمال عاملی پيش از اين در جريان اعتراضات عليه نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۹ خورشيدی نيز بازداشت و چندين هفته در بند دو الف متعلق به سپاه پاسداران و در سلول انفرادی نگهداری شده بود و ماه‌ها از ملاقات با خانواده خود محروم بود.

وی پس از آن به حکم دادگاه انقلاب و به اتهام تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی ايران، به يک سال زندان محکوم گرديد.

جمال عاملی مدت زندان خود را در بند ۳۵۰ زندان اوين گذراند و در زمستان سال ۹۰ به قيد وثيقه از زندان آزاد شد.

وی چندی پيش شعری پيرامون حبس خانگی ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان حکومت ايران سروده بود.

در حمله نيروهای امنيتی به "سرای اهل قلم" نزديک به ۷۰ نفر از فعالان سياسی و فرهنگی بازداشت و سپس بسياری از آنان آزاد شدند اما کسانی چون عاملی و مهدی خزعلی همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

نشست "سرای اهل قلم" برای بررسی تبعات حمله به سفارت آمريکا در سال ١٣۵٨ و گروگان‌گيری ديپلمات‌های آمريکايی برگزار شده بود که به‌هنگام سخنرانی قاسم شعله‌سعدی مأموران به اين نشست حمله کرده و شرکت‌کنندگان را بازداشت کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.