ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار می‌شود

معلوم نیست در پاییز موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا در راه نباشد. با در نظر داشتن تدابیر ویژه بهداشتی نمایشگاه کتاب فرانکفورت فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

معلوم نیست در پاییز موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا در راه نباشد. با این‌حال هیأت برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کرد که بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان که به طور سنتی محلی برای عقد قراردادهای نشر بین ناشران بزرگ در سراسر جهان است در پاییز ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت

به گزارش خبرگزاری آلمان مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کردند که این نمایشگاه از ۱۴ تا ۱۸ اکتبر با وجود همه‌‌گیری ویروس کرونا در محل دائمی این نمایشگاه در شهر فرانکفورت و همینطور به طور مجازی برگزار می‌شود.

در سال‌های گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نفر از سراسر جهان از نمایشگاه کتاب فرانکفورت دیدن می‌کردند. ۷۵۰۰ ناشر از یکصد کشور جهان نیز در غرفه‌هایی کتاب‌هایشان را در دسترس خوانندگان کتاب قرار می‌دادند. در سال ۲۰۲۰ کانادا مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت است.

یورگن بوس، رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تدابیر بهداشتی ویژه‌ای برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است. بر این اساس طرحی که نمایشگاه کتاب فرانکفورت در این زمینه به وزارت بهداشت آلمان ارائه کرده مورد تأیید مقامات قرار گرفته است. در بیانیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت آمده است:

«با توجه به وضعیت متغیری [که با توجه به شمار بالای بازدیدکنندگان] در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به وجود می‌آید، ارزیابی مداوم و حرفه‌ای از وضعیت کلی و سازگاری مداوم با شرایط قانونی ضروری است و قابل اجرا هم هست.»

جزئیات این طرح در اواخر ژوئن/ خرداد سال جاری اعلام می‌شود. علاوه بر این پیش‌بینی شده که برخی علاقمندان بتوانند از طریق مجازی نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشند. نحوه آن اما هنوز مشخص نشده است.   

در بهار سال جاری که معمولاً هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان از جمله در آلمان فصل چاپ عنوان‌های تازه و فروش کتاب است، با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ کتابفرشی‌ها تعطیل و تجمعات فرهنگی نیز لغو شد و برخی ناشران از نظر مالی زیان دیدند و در مجموع حدود ۷۰ درصد از اقتصاد نشر تحت تاثیر کرونا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.