ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوال علمی علم‌الهدی: توجیه اینکه حرم شب بسته و روز باز باشد، چیست؟

سوال در مورد علمی بودن تصمیمات دولت در این زمینه در حالی‌ از سوی یک امام جمعه مطرح می‌شود که عمده موضوع‌گیری‌های فقهی نه تنها مبنای علمی ندارند که در موارد بسیاری علیه علم هستند.

امام جمعه مشهد، در سیزدهمین «خطبه مجازی» خود از دولت پرسیده است این محدودیت که حرم [امام هشتم شیعیان] شب بسته باشد و روز باز، با کدام توجیه پزشکی و علمی است؟

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد (عکس: آرشیو)

سوال در مورد علمی بودن تصمیمات دولت در این زمینه در حالی‌ از سوی یک امام جمعه مطرح می‌شود که عمده موضع‌گیری‌های فقهی نه تنها مبنای علمی ندارند که در موارد بسیاری علیه علم بوده و هستند.

این پرسش اما واکنش حسن روحانی را در جلسه روز شنبه ۱۰ خرداد ستاد ملی مقابله با کرونا به دنبال داشت.

رئیس جمهوری ایران گفت:

«در جلسه امروز همچنین مطرح شد که صحن‌های مطهر که صبح‌ها باز هستند، شب‌ها هم باز باشند که بنا شد بررسی‌ها انجام شود تا در جلسه بعد درباره آن تصمیم‌گیری شود.»

  • بیشتر بخوانید:

به گزارش خبرگزاری مهر، علم‌الهدی روز جمعه ۹ خرداد در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «مدیریت نظام جمهوری اسلامی» در مسأله کرونا «دنیا را متعجب کرد».
او گفت که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در جریان شیوع ویروس کرونا دو دستور داده است؛ یکی به مردم و دیگری به مسئولان:

«دستور رهبری به مردم این بود که دستوراتی که از ناحیه ستاد ملی مقابله با کرونا صادر می‌شود، لازم‌الاجراست و مردم نیز به شکل فردی، اجتماعی، نهادی، سیاسی و قشری این مصوبات را اجرا کردند. دستور به مسئولان هم در مورد باز کردن درهای اعتاب مقدسه و برنامه عبادی مردم بود که اجرا نشد.»

او با انتقاد از عملکرد دولت در انجام دستور خامنه‌ای گفت که رهبری خواسته است با نظر افراد متخصص و کارشناس، چیزی تصویب شود که نیاز و عواطف مذهبی و دینی مردم را تأمین کند، اما محدودیت‌های اعمال‌شده تناسبی با «نیازهای دینی و عشق ولایی مردم» ندارد:

«مردم در بازار با هم مرتبط هستند، حرف می‌زنند و معامله می‌کنند اما در یک حرم، همه در حال زیارت هستند و حداکثر ارتباطشان، کنار هم ایستادن است.»

او با انتقاد از دولت حسن روحانی گفت با وجود اینکه برنامه‌های اقتصادی کشور برای دولت اولویت فوق‌العاده دارد، اما:

«با کمال خطرهایی که بود، مراجع و مجامع اقتصادی، بازارها و پاساژها را دایر کردید. در این شهر مقدس به کسبه و هتل‌ها میلیاردها تومان خسارت وارد شده؛ برای اینکه کسی به مشهد نیاید، در حرم را ببندیم و جلوی زیارت را بگیریم؟ متأسفانه هم مصالح اقتصادی استان و هم عواطف ولایی مردم نادیده گرفته شد.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.