ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفان سوریه: آمار کشته‌شدگان در سوريه از ۳۷ هزار نفر فراتر رفت

<p>مخالفان حکومت سوريه می&zwnj;گويند شمار قربانيان خشونت&zwnj;ها در اين کشور از ۳۷ هزار نفر فراتر رفته است<span dir="LTR">.</span></p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گزارش سی&zwnj;ان&zwnj;ان، مخالفان می&zwnj;گويند حمص و دمشق &quot;مرگبارترين&quot; مناطق سوريه هستند که شاهد بيشترین قربانيان در ۲۰ ماه اخير بوده&zwnj;اند و طی این مدت ۶۹۹۲ نفر در حمص و ۶۷۵۰ نفر در دمشق کشته شده&zwnj;اند. اين گروه می&zwnj;گويد تاکنون ۳۰۶۱ نفر از نيروهای هوادر دولت سوريه از جمله سربازان ارتش نيز کشته شده&zwnj;اند<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در همين حال وزارت خارجه روسيه ضمن انتقاد شديد از حمايت آمريکا، فرانسه و کشورهای عربی از مبارزات برای سرنگونی بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهور سوريه اعلام کرده است اين حمايت&zwnj;ها باعث تقويت افراط&zwnj;گريان و تروريست&zwnj;ها خواهد شد<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">فرانسه، بريتانيا، آمريکا، اتحاديه عرب و کشورهای عضو شورای همکاری خليج فارس هفته گذشته اعلام کردند &quot;ائتلاف ملی نيروهای مخالف و انقلابی سوريه&quot; را به عنوان نماينده مشروع مردم سوريه به رسميت می&zwnj;شناسند<span dir="LTR">.&nbsp;</span></p> <blockquote> <p dir="RTL">&nbsp;مخالفان سوریه: حمص و دمشق &quot;مرگبارترين&quot; مناطق سوريه هستند که شاهد بيشترین قربانيان در ۲۰ ماه اخير بوده&zwnj;اند و طی این مدت ۶۹۹۲ نفر در حمص و ۶۷۵۰ نفر در دمشق کشته شده&zwnj;اند &nbsp;</p> </blockquote> <p dir="RTL">هفته گذشته پس از روز&zwnj;ها مذاکرات فشرده، گروه&zwnj;های مخالف رژيم بشار اسد که در دوحه، پايتخت قطر، گردهم آمده بودند، موفق شدند تا ائتلافی جديد راه اندازی کنند و به توافق&zwnj;های تازه&zwnj;ای برای هماهنگی دست يابند<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">شورای مخالفان موسوم به &quot;ائتلاف ملی نيروهای مخالف و انقلاب سوريه&quot; و رهبر منتخب آن، معاذ الخطيب، قرار است مقدمات تشکيل شورای دولت انتقالی را در هفته&zwnj;های آينده فراهم کند و &nbsp;يک شورای نظامی تشکيل دهد تا از اين طريق بتواند گروه&zwnj;های مختلف نظامی را به يکديگر نزديک&zwnj;تر کند<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;ايده تشکيل دولت انتقالی برگرفته از تجربه شورای انتقالی ليبی است که در جريان قيام سال گذشته و در طول نبرد مخالفان با معمر قذافی رهبر اين کشور شکل گرفت<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">جنگ در سوريه عمدتا بين شورشيان مسلمان و سنی&zwnj;مذهب در مقابل طرفداران بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهور سوريه است که از فرقه علوی است<span dir="LTR">.</span> اين خشونت&zwnj;ها از مارس ۲۰۱۱ (اسفند ۱۳۸۹) آغاز شده و با وجود تلاش&zwnj;ها برای آتش&zwnj;بس بين نيروهای درگير٬ همچنان ادامه دارد<span dir="LTR">.&nbsp;</span></p>

مخالفان حکومت سوريه می‌گويند شمار قربانيان خشونت‌ها در اين کشور از ۳۷ هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش سی‌ان‌ان، مخالفان می‌گويند حمص و دمشق "مرگبارترين" مناطق سوريه هستند که شاهد بيشترین قربانيان در ۲۰ ماه اخير بوده‌اند و طی این مدت ۶۹۹۲ نفر در حمص و ۶۷۵۰ نفر در دمشق کشته شده‌اند. اين گروه می‌گويد تاکنون ۳۰۶۱ نفر از نيروهای هوادر دولت سوريه از جمله سربازان ارتش نيز کشته شده‌اند.

در همين حال وزارت خارجه روسيه ضمن انتقاد شديد از حمايت آمريکا، فرانسه و کشورهای عربی از مبارزات برای سرنگونی بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه اعلام کرده است اين حمايت‌ها باعث تقويت افراط‌گريان و تروريست‌ها خواهد شد.

فرانسه، بريتانيا، آمريکا، اتحاديه عرب و کشورهای عضو شورای همکاری خليج فارس هفته گذشته اعلام کردند "ائتلاف ملی نيروهای مخالف و انقلابی سوريه" را به عنوان نماينده مشروع مردم سوريه به رسميت می‌شناسند. 

هفته گذشته پس از روز‌ها مذاکرات فشرده، گروه‌های مخالف رژيم بشار اسد که در دوحه، پايتخت قطر، گردهم آمده بودند، موفق شدند تا ائتلافی جديد راه اندازی کنند و به توافق‌های تازه‌ای برای هماهنگی دست يابند.

شورای مخالفان موسوم به "ائتلاف ملی نيروهای مخالف و انقلاب سوريه" و رهبر منتخب آن، معاذ الخطيب، قرار است مقدمات تشکيل شورای دولت انتقالی را در هفته‌های آينده فراهم کند و  يک شورای نظامی تشکيل دهد تا از اين طريق بتواند گروه‌های مختلف نظامی را به يکديگر نزديک‌تر کند.

 ايده تشکيل دولت انتقالی برگرفته از تجربه شورای انتقالی ليبی است که در جريان قيام سال گذشته و در طول نبرد مخالفان با معمر قذافی رهبر اين کشور شکل گرفت.

جنگ در سوريه عمدتا بين شورشيان مسلمان و سنی‌مذهب در مقابل طرفداران بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه است که از فرقه علوی است. اين خشونت‌ها از مارس ۲۰۱۱ (اسفند ۱۳۸۹) آغاز شده و با وجود تلاش‌ها برای آتش‌بس بين نيروهای درگير٬ همچنان ادامه دارد. 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    سوریه نباید به اوباشان غرب و سگ شان ترکیه تسلیم شود.

  • کاربر مهمان

    در جواب ارسال شده توسط کاربر مهمان در تاریخ شنبه, 08/27/1391 - : پس بايد در دست روسيه و حکومت باطل تهران بماند تا بشکه تی ان تی اهدای تهران و بمب روسی برروی زن و بچه مردم ريخته شود؟