ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گسترش دامنه اعتراضات در سراسر آمریکا؛ معترضان خواهان اجرای عدالت هستند

هم‌زمان با گسترش دامنه اعتراضات به قتل یک مرد سیاهپوست غیرمسلح به‌دست پلیس مینیاپولیس، معترضان در شهرهای مختلف آمریکا با برگزاری تجمعات خیابانی، خواهان اجرای عدالت شده‌اند.

هم‌زمان با گسترش دامنه اعتراضات به قتل یک مرد سیاهپوست غیرمسلح به‌ دست پلیس مینیاپولیس، معترضان در شهرهای مختلف آمریکا با برگزاری تجمعات خیابانی، خواهان اجرای عدالت شده‌اند.

معترضان مرکز پلیس در مینیاپولیس را به آتش کشیدند. فرماندار با اعلام وضع اضطراری، گارد ملی را فعال کرد. (عکس: توییتر معترضان)

به گزارش شبکه خبری سی ‌ان ‌ان، روز شنبه ۳۰ می/ ۱۰ خرداد، گزارش‌های زیادی از درگیری خشونت‌آمیز میان نیروهای پلیس و معترضان در شهرهای مینیاپولیس، نیویورک، لس‌آنجلس، آتلانتا، دالاس، بوستون و چند نقطه دیگر مخابره شده است.

حساب کاربری «پلیس پورتلند» در توئیتر با انتشار پیامی از معترضین خواسته است تا به‌خانه‌های خود برگردند.

در این پیام توئیتری خطاب به معترضان آمده است:

«این تجمعات غیرقانونی اعلام شده است. اگر اکنون به خانه برنگردید، از زور برای پراکنده کردن شما استفاده خواهد شد. اکنون پراکنده شوید یا هدف گاز اشک‌آور، شلیک و دیگر کارهای لازم برای پراکنده شدن قرار می‌گیرید.»

پورتلند یکی از بیش از ۲۰ شهر در سراسر ایالات متحده است که در اعتراض به مرگ جورج فلوید، در سه روز اخیر اعتراضاتی را شاهد بوده است.

پلیس پورتلند روز گذشته همچنین اعلام کرده بود به ‌دلیل وقوع اعتراضات، «تیراندازی» و «خرابکاری قابل توجهی» در این شهر رخ داده است.

از سوی دیگر، در شهر مینیاپولیس هم معترضان همچنان در خیابان‌ها مانده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها از روز گذشته تاکنون چندین ساختمان از جمله ساختمان بانک «والز فارگو» و چهار مقر پلیس در این شهر توسط معترضان به آتش کشیده شده است.

به‌ دنبال بالا گرفتن درگیری‌ها در شهر مینیاپولیس، تیم والز، فرماندار ایالت مینه‌سوتا روز پنج‌شنبه ۲۹ می/ هشتم خرداد ماه، دستور اعزام نیروهای گارد ملی آمریکا به این شهر را صادر کرده بود.

به گفته فرماندار مینه‌سوتا، این کار در پی تقاضای شهرداران مینیاپولیس و شهر سنت پل صورت گرفته است.

شامگاه دوشنبه پنجم خرداد/ ۲۵ مه در مینیاپولیس مأموران پلیس یک سیاه‌پوست جوان به نام جورج فلوید را به قتل رساندند.

تصاویر ویدئویی منتشر شده نشان می‌دهد چهار افسر پلیس در جریان بازداشت جورج فلوید مشارکت داشتند.

مقامات آمریکا اما اعلام کرده‌اند این چهار افسر از کار خود برکنار شده‌اند و قرار است دِرِک چائووین، افسر پلیسی که زانوی خود را روی گردن جورج فلوید گذاشته بود، از بابت اتهام «قتل درجه سوم» مورد محاکمه قرار گیرد.

این افسر پلیس هم‌اکنون در بازداشت به‌ سر می‌برد.

معترضان اما خواهان جدیت در پیگیری عاملان این قتل و برقراری کامل عدالت در این رابطه هستند.

گزارش‌های رسیده از شهرهای دیگر آمریکا حاکی از آن است که تجمع معترضان در مقابل کاخ سفید در ساعات گذشته با دخالت پلیس به خشونت کشیده شده است.

به‌ دنبال این تجمعات، برخی از شهروندان معترض قصد ورود به کاخ سفید را داشته‌اند که پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور و نصب موانع فلزی، مانع از این اقدام شده است.

از آتلانتا نیز خبر می‌رسد که معترضان با شکستن شیشه‌های ساختمان شبکه تلویزیونی سی ان ان، قصد ورود به داخل ساختمان داشته‌اند که پلیس مانع از این کار شده است.

در جریان این درگیری‌ها یک خودروی پلیس نیز توسط معترضان به آتش کشیده شده است.

بنا بر اعلام رسانه‌ها، پلیس در بیشتر شهرهای آمریکا برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و سپرهای شیشه‌ای استفاده کرده است.

معترضان در شهرهای مختلف اما قتل جورج فلوید سیاه‌پوست به ‌دست پلیس را نمونه آشکاری از رفتارهای نژادپرستانه در آمریکا توصیف کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز گذشته به دنبال به خشونت کشیده شدن اعتراضات، تظاهرات‌کنندگان را تهدید به اعزام گارد ملی و تیراندازی به سوی آنها کرد.

ترامپ با اشاره به غارت شدن برخی از فروشگاه‌ها در جریان اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا در یک پیام توئیتری اعلام کرد:

«این افراد جانی در حال بی‌احترامی به یادبود جورج فلوید هستند و من اجازه نمی‌دهم چنین اتفاقی بیفتد. من با تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا صحبت کردم و به او گفتم که ارتش با اوست. در همه حال ما کنترل هر دشواری‌ای را در دست می‌‌گیریم. هر زمان غارت آغاز شود، تیراندازی شروع خواهد شد.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.