ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به دنبال مرگ آسیه پناهی، دو مقام شهرداری بازداشت و سه مدیر برکنار شدند

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، روز شنبه دهم خرداد ماه به‌ نقل از سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه نوشت که به‌ دنبال «تخریب آلونک آسیه پناهی» که منجر به جان باختن او شد، سه نفر از مدیران شهرداری کرمانشاه از کار برکنار شده‌اند. هم‌زمان با انتشار این خبر، پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از محل خانه تخریب شده آسیه پناهی اعلام کرد که به موجب ماده ۲۱۷ قانونی آیین دادرسی کیفری، رئیس و قائم مقام اجراییات شهرداری بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، روز شنبه دهم خرداد ماه به‌ نقل از سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه نوشت که به‌ دنبال «تخریب آلونک آسیه پناهی» که منجر به جان باختن او شد، سه نفر از مدیران شهرداری کرمانشاه از کار برکنار شده‌اند. هم‌زمان با انتشار این خبر، پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از محل خانه تخریب شده آسیه پناهی اعلام کرد که به موجب ماده ۲۱۷ قانونی آیین دادرسی کیفری، رئیس و قائم مقام اجراییات شهرداری بازداشت شده‌اند.

آسیه پناهی در جریان تخریب خانه‌اش در کرمانشاه توسط عوامل شهرداری مقاومت می‌کند و جان می‌بازد. تصویری از او در درون بیل لودر منتشر شده است

توسلی‌زاده همچنین گفت که این حادثه دو بعد دارد:

«نخست اینکه آیا رابطه‌ای بین اقدام نیروهای اجراییات و مرگ خانم پناهی وجود دارد یا خیر، که در این باره باید پزشکی قانونی اعلام نظر کند و بی‌شک ما بدون اغماض، باجدیت و رعایت قانون و شرع و بدون هیچ کوتاهی موضوع را پیگیری می‌کنیم.»

به گفته او، موضوع دیگر این است که آیا عوامل اجراییات مرتکب تخلف قانونی شده‌اند یا خیر که طبق اعلام شهردار منطقه، زمین این محوطه اوقافی بوده و هرگونه تصرف بدون اجازه اداره اوقاف غیرقانونی است.

همچنین محل ساخت خانه خانم پناهی در حریم فضای سبز و برق فشار قوی بوده است.

بر اساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده، سازمان بازرسی کل کشور هم به موضوع عملکرد شهرداری کرمانشاه در موضوع خراب کردن خانه آسیه پناهی و درگذشت او ورود کرده و نتیجه تحقیقات و گزارشش را اعلام خواهد کرد.

آسیه پناهی، یک زن حاشیه‌نشین در استان کرمانشاه، همراه دختر و نوه خود در منطقه سه شهرداری کرمانشاه در یک آلونک زندگی می‌کرد که روز ۳۰ اردیبهشت‌ ماه با هجوم لودرهای شهرداری برای تخریب سرپناه خود مواجه شد.

در فیلمی که از لحظه تخریب سرپناه او به‌ دست مأموران شهرداری منتشر شده، آسیه پناهی تا لحظات آخر عمرش سعی داشته مانع تخریب «آلونکش» در «شهرک فدک» شود تا نوه و دخترش بی سرپناه نشوند.

او ساعاتی پس از این اقدام مأموران شهرداری، سکته قلبی می‌کند و می‌میرد.

یک‌ روز بعد، غلامرضا شهبازی، مدیر اجراییات شهرداری کرمانشاه در واکنش به انتشار این فیلم در فضای مجازی، مدعی شد که آسیه پناهی اعتیاد داشته و در راه انتقال به کمپ ترک اعتیاد «چشمه سفید» بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده است.

بنا بر ادعای شهبازی، ماموران اجراییات شهرداری کرمانشاه پس از دریافت حکم قضایی مبنی بر رفع تخلف از زمین‌خواران به محدوده انتهای شهرک کیانشهر در منطقه سه شهرداری کرمانشاه مراجعه کرده و در حین انجام ماموریت به یک کپر که در راستای زمین خواری ایجاد شده بود، برخورد کرده‌اند.

از سوی دیگر، سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه در واکنش به انتشار این خبر، در گفت‌وگوی امروز خود با خبرنگاران از برکناری رئیس اداره اجراییات و قائم مقام او و همچنین مسئول امور حقوقی شهرداری منطقه سه خبر داد و گفت:

«برنامه داریم که شهردار منطقه سه را نیز به صورت موقت تعلیق کنیم.»

به گفته طلوعی اجراییات شهرداری کرمانشاه در راستای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت قانونی عمل کرده و مرتکب تخلف نشده است:

«با این حال به منظور مشخص شدن زوایای این حادثه کمیته‌ای ویژه در شهرداری کرمانشاه تشکیل شده است.»

مرگ آسیه پناهی واکنش‌های گسترده کاربران فارسی زبان شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت. یکی از پرسش‌های مطرح شده از سوی این کاربران این است که وقتی پرونده‌های کلان مفاسد اقتصادی و زمین‌خواری سال‌ها در دستگاه قضایی خاک می‌خورند، چگونه آلونک یک شهروند تهی‌دست به این ترتیب تخریب می‌شود؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • زهرا

    شرمنده اسیه جان خانه ات در کرانه باختری نیست و به دست امریکایی ها کشته نشدی تا همچون جورج فلوید برایت شمع روشن کنند و یادت را گرامی بدارند ، تو همین جا جان سپردی ،

  • کرماشانی

    سعید طلوعی شهردار کنونی کرماشان از اعضای باند قالیباف و رفیق نزدیک وی در دوران جنگ با عراق است. او از مدتی قبل با شورای شهر و برخی مقامات شهرداری اختلاف داشت، اکنون که ارباب و پشتوانۀ او در سیاست یعنی قالیباف به پست ریاست قوۀ مجریه رسیده، پشتوانۀ خوبی برای خود می بیند که مخالفانش را از شهرداری جمع کرده و به بهانۀ ماجرای قتل آسیه پناهی شهرداری را تصفیه کند. این پُز ضد فساد او در حالی انجام می شود که تمام دروغ های این افراد توسط خود سهید طلوعی هم تکرار می شود تا اصل ماجرا که قتل یک زن کارگر حاشیه نشین است همچنان مکتوم باقی مانده و انکار شود. نباید گول این افراد دغل پیشه و جنایتکار را خورد. به حساب این جنایتکاران فقط و تنها فقط دادگاه مردم می باید رسیدگی کند.

  • حقیقتگو

    بطورهدفنمد حکومت فاشیستی اخوندی مردمان کردستان و خرمشهرو سیستان و بلوچستان را هدف ظلم وستم و کشت وکشتارو دستگیرهای انچنانی وهمچنین رفاه شان وکسب ومشاغل و حتی آب نوشیدنی شان قرارداده است ...انکارموج نفرتی که ازجانب حکومت اخوندی برمردمان این شهرها روان است همچون آتش به اختیاران شامل ماموران شهرداری درتخریب خانه وکاشانه مردم هم شده است ...بله این کشوریست که لاریجانی ها وقالیاف ها و آقازاده ها هرانچه درهرکجا بیابند وتصرف کنند و بسازند وخلاف قانون هم باشد برایشان نه شهرداری وجودداشته ودارد ونه ماموران تخریب ....بله اسلام حامی مظلومان است ....بدون شک وشبهی سپاه درصدد یافتن گزارش گری اهستند که ازانچه براین خانواده روا شده عکس برداری کرده است !!!.