ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خط و نشان قالیباف در اولین نطق ریاستی

رئیس جدید مجلس به صورت تلویحی دولت را به «داشتن امید به دشمن» متهم کرد و گفت مجلس اجازه نمی‌دهد دولت در اجرا و پیاده‌سازی قوانین حلال مسائل مردم، سهل‌انگاری کند.

محمدباقر قالیباف در اولین نطق پیش از دستور در  مقام رئیس مجلس شورای اسلامی، «الگوی مدیریتی دستگاه‌های اجرایی» را باعث «خطرناک‌تر شدن شرایط» دانست و گفت: مجلس یازدهم می‌تواند «با استفاده از ظرفیت های تقنینی و به خصوص نظارتی خود دولت را به سمت مطلوب هدایت کند». او همچنین مذاکره و سازش با آمریکا را «بی حاصل و پرضرر» دانست.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین نطق پیش از دستور برای دولت خط و نشان کشید.

قالیباف یکشنبه ۱۱ خرداد در مقام رئیس مجلس در نخستین نطق پیش از دستور خود «برنامه» و «رویکرد» مجلس یازدهم را بیان و  به صورت تلویحی دولت حسن روحانی را به آنچه که «ناکارآمدی و فاصله گرفتن از اصول انقلاب» و «امید بستن به دشمن» متهم کرد و گفت « در نتیجه ناکارآمدی اشباع شده مدیریتی کشور و فاصله گرفتن مسئولان از اصول انقلاب» سرمایه اجتماعی کاهش یافته است.

شهردار سابق تهران که خود و نزدیکانش به فساد اقتصادی متهم هستند، کاهش سرمایه اجتماعی را «نخستین تهدید نظام اسلامی» عنوان کرد و « فساد نگران کننده‌ای که در تار و پود ساختارهای مختلف نفوذ کرده و موجب افزایش تبعیض، نارضایتی و عدم تحقق عدالت شده است» را «تهدید دیگری» برای نظام خواند.

رئیس مجلس در ادامه « گسترش نفوذ جریان غرب‌زده که با امید بستن به دشمن مانع خودباوری ملی و توجه به ظرفیت‌های عظیم داخلی شده است» را « تهدید مهم دیگری که باید در مورد آن هوشیار بود» برشمرد و گفت: «آنچه شرایط را خطرناک‌تر می‌کند، الگوی مدیریتی دستگاه‌های اجرایی کشور است، که علاوه بر ناکارآمدی و آشفتگی مدیریتی، و تمرکز بر نگاه به بیرون، به بسیاری از اصول و مولفه‌های الگوی مدیریت جهادی باور ندارد».

او «مدیریت جهادی» و «پیام رهبر انقلاب» را «نقشه راه» مجلس یازدهم عنوان کرد و ادامه داد: این مجلس می‌تواند «با رویکردی منطقی و انقلابی نسبت به دولت، و با استفاده از ظرفیت‌های تقنینی و به خصوص نظارتی خود در چارچوب پیام رهبر انقلاب، دولت را به سمت مطلوب هدایت کند».

قالیباف سپس گفت: مجلس یازدهم «بنای تقابل و مچگیری ندارد» اما «در پیگیری منافع و حقوق مردم مسامحه نمی‌کند».

او در ادامه تلاش برای  آنچه که «حذف و اصلاح موانع قانونی دولت در مسیر خدمت رسانی به مردم» خواند را ازبرنامه‌های مجلس یازدهم برشمرد و افزود: «در عین حال اجازه نخواهد داد دولت در اجرا و پیاده سازی قوانینی که حل کننده مسائل مردم است، سهل انگاری کند».

رئیس مجلس شورای اسلامی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ رقیب حسن روحانی بود، مذاکره احتمالی با حکومت‌هایی که به گفته او «چه در سابقه تاریخی خود و چه در تجربه جمهوری اسلامی کارنامه سیاهی دارد» را «خطایی راهبردی» خواند و گفت: مجلس یازدهم « مذاکره و سازش با آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی را بی حاصل و پرضرر ارزیابی می کند».

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش که به نظر می‌رسد یک متن مورد توافق تمام گروه‌های موسوم به «ولایی» بود، در حالیکه مجلس یازدهم را «نماینده همه مردم، حتی کسانی که به هر دلیل سیاسی یا نارضایتی از شرایط کشور به آن رای نداده اند» خوانده بود،  گفت: مجلس «در مرزبندی با جریان معاند و منافق داخلی تردید نمی‌کند».

او در بخش دیگری از اظهاراتش « تقویت نهاد خانواده، ترویج و تقویت فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، ایرانی در برابر سبک زندگی غربی» را از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم عنوان کرد.

قالیباف در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که اسفند سال گذشته با کمترین میزان مشارکت در چهار سال گذشته برگزار شد، از حوزه انتخابیه تهران به پارلمان راه یافت و هفته گذشته در آغاز به کار مجلس به ریاست آن رسید.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمدرضا کیانفر

    محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: مذاکره با آمریکا پرضرر است. آقای قالیباف، شما فقط زمانی می‌توانید بگویید پرضرر است که راه‌حل بهتر منطقی‌تر عملی‌تر کم‌ضررتری برای رفع تحریم‌ها ارائه دهید. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،

  • ناظر

    صف بندی شغالان روسی در مقابل روبهان انگلیسی!