ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رییس سازمان بازرسی: ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب خانه آسیه پناهی بودند

حجت الاسلام حسن درویشیان مسئولیت قتل آسیه پناهی را از دوش شهردار کرمانشاه برداشت و متوجه مأموران شهرداری کرد.

رییس سازمان بازرسی درباره حادثه‌ای که به مرگ آسیه پناهی، زن بی‌سرپناه کرمانشاهی انجامید گفت «ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب بودند و برای اینکه مقاومت آسیه پناهی را بشکنند تا مانع تخریب آلونک نشود، از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند.» به این ترتیب حجت الاسلام حسن درویشیان مسئولیت قتل مادر آلونک‌نشین کرمانشاهی را از دوش شهردار برداشت و متوجه مأموران شهرداری کرد.  

آسیه پناهی، زن کرمانشاهی که در حمله ماموران شهرداری به قتل رسید

ماموران شهرداری منطقه ۳ کرمانشاه هفته قبل برای تخریب آلونک‌های غیرمجاز عازم شهرک فدک، یکی از محله‌های حاشیه شهر شدند. آسیه پناهی، زن میانسالی همراه با خانواده‌اش در یکی از این آلونک‌ها سکونت داشت. او در مقابل تخریب سرپناه خود مقاومت کرد و کمی بعد هم جان خود را از دست داد. مدیر اجرائیات شهرداری گفته بود او پس از انتقال به اردوگاه ترک اعتیاد چشمه سفید دچار حالت تهوع شده و فوت کرده، اما روابط عمومی شهرداری کرمانشاه اعلام کرد پناهی معتاد نبوده ولی ناراحتی قلبی داشته و در حال انتقال به محل مناسب فوت کرده است. دو روز قبل به دستور استاندار کرمانشاه مدیر اجرائیات شهرداری برکنار شد.

حجت الاسلام حسن درویشیان، رییس سازمان بازرسی دوشنبه ۱۲ خرداد با تأیید قتل آسیه پناهی با اسپری فلفل از حکم بازداشت ماموارن شهرداری که در این حادثه مشارکت داشتند خبر داد:

«در اینکه زمین تصرف شده کاربری‌اش فضای سبز بوده و اوقافی بوده و ساخت و ساز در آن غیر مجاز بوده تردیدی نیست ولی برخوردی که ماموران شهرداری با این خانم و بستگانش داشتند  غیرقابل قبول بوده است و بر اساس بررسی‌هایی که ما و دادگستری داشتیم و برای اینکه مقاومت خانم متوفی و بستگانش را بشکنند و مانع تخریب آلونک نشوند از اسپری فلفلی غیر مجاز استفاده کردند و بر همین عنوان تحت تعقیب دادگستری قرار گرفتند و قرار برای آن‌ها صادر شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه این سخنان ادعا کرد که مأموران شهرداری کرمانشاه فاقد دستور قضایی تخریب بودند و صرفاً براساس دستور یک سرپرست دادستان عمومی انقلاب کرمانشاه مبنی بر جلوگیری از ساخت و ساز در شهرک فدک، دست به تخریب خانه‌‌های مردم زده‌اند.   

سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه سردار سپاه پاسداران و از کسانی است که در حلقه محمد باقر قالیباف، شهردار سابق تهران و رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

در همان حال پزشکی قانونی دوشنبه ۱۲ خرداد اعلام کرد بعد از «انجام معاینات، سم‌شناسی، پاتولوژی و آزمایش‌های مربوطه در یک ماه آینده و حتی کمتر از این زمان» علت مرگ آسیه پناهی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    هر چیزی جز قتل عمد مسخره کردن ملته