ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار مین در قندوز افغانستان ۷ نفر را کشت

کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه همگی کارگر و از روستای «ارغند» بدخشان بودند که در خان‌آباد به عنوان کارگر روزمزد گذران می‌کردند.

مقامات امنیتی ولایت قندوز افغانستان اعلام کردند که در اثر انفجار مین‌های کنار جاده‌ای در ولسوالی خان‌آباد هفت غیرنظامی کشته شده‌اند. کشته‌شدگان و زخمیان این حادثه همگی کارگر و از روستای «ارغند» بدخشان بودند که در خان‌آباد به عنوان کارگر روزمزد گذران می‌کردند.  

انفجار مین در قندوز افغانستان ۷ نفر را کشت
انفجار مین در قندوز افغانستان ۷ نفر را کشت (عکس: توییتر)

به گزارش رسانه‌های افغانستان، هجرت‌الله اکبری، سخنگوی پلیس قندوز گفت در اثر انفجار مین‌های کنار جاده‌ای در شامگاه دوشنبه ۱۲ خرداد هفت نفر کشته و شش نفر مجروح شدند. این حادثه در روستای «جنگل‌باشی» ولسوالی خان‌آباد رخ داد.

به گفته سخنگوی پلیس حال دو نفر از مجروحان وخیم است.

 بر همین اساس کشته‌شدگان و مجروحان همگی کارگران روزمزدی بودند که برای گذران زندگی از روستای ارغند بدخشان به خان‌آباد رفته بودند. سخنگوی پلیس قندوز گفت انفجار ناشی از برخورد خودروی حامل این کارگران با مین کنارجاده‌ای بود. براساس گفته‌های او، این حادثه در منطقه‌ای که تحت کنترل طالبان بود اتفاق افتاد.  

طالبان تاکنون درباره این حادثه سکوت کرده‌اند.

ولایت قندوز در شمال ‌شرق افغانستان از ولایت‌های ناامن است و جنگجویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی خان‌آباد حضور و فعالیت گسترده دارند.

چند ساعت قبل از این حادثه، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرد روند صلح افغانستان در «لحظات امیدوارکننده» قرار گرفته است. طالبان به مناسبت عید فطر سه روز آتش‌بس اعلام کردند، بعد از عید فطر آتش‌بس به طور غیررسمی و اعلام‌نشده تمدید شد. در همان حال دولت افغانستان روند آزادی زندانیان طالبان در چارچوب توافق صلح آمریکا با طالبان در دوحه قطر را هم تسریع کرده و راه برای آغاز مذاکرات بین‌افغان هموار شده است.   

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.