ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا: شمار بیماران از مرز ۷ میلیون گذشت

کرونا جان ۴۰۰ هزار تن را گرفته است. ۳۰ درصد مرگ‌ها در آمریکا رخ داد.

کووید- ۱۹ تنها در ۲۳ روز جان ۱۰۰ هزار تن دیگر را در سراسر جهان گرفت تا شمار قربانیان این بیماری به ۴۰۰ هزار نفر برسد. نزدیک به ۳۰ درصد از این موارد در آمریکا گزارش شده است.

صف مردم با حفظ فاصله فیزیکی در نیویورک - کووید۱۹ - ویروس کرونای جدید - کرونا در جهان عکس از Jennifer M. Mason/Shutterstock

به گزارش «رویترز» شمار بیماران مبتلا شده به کرونا تا شنبه ۶ ژوئن به ۷ میلیون نفر رسید. نزدیک به ۳۰ درصد این آمار در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده و حدود ۱۶ درصد نیز در آمریکای لاتین، که به کانون جدید کرونا تبدیل شده است.

همزمان شمار قربانیان این بیماری هم به ۴۰۰ هزار نفر رسید. ایالات متحده آمریکا بالاترین رقم مرگ ناشی از کرونا را دارد و ۳۰ درصد مرگ‌های متاثر از کووید۱۹ در این کشور رخ داده است. شمار این قربانیان ۱۰۹ هزار و ۱۹۲ تن و تعداد بیماران شناسایی شده در این کشور نیز یک میلیون و ۸۹۱ هزار تن گزارش شده است.

مجموع بیماران کووید۱۹ در آمریکای شمالی و کشورهای آمریکای لاتین بیش از سه میلیون نفر و شمار کشته شدگان این بیماری بیش از ۱۸۳ هزار نفر اعلام شده است. با این حال به نظر می‌رسد شمار واقعی بیماران و درگذشتگان کرونا بیشتر از گزارش‌های رسمی اعلام شده باشد.

برزیل در آمریکای لاتین که رییس جمهوری‌اش با مقررات محدود کننده برای کنترل بیماری مخالفت کرد، یکی از کانون‌های شیوع بیماری در این قاره به شمار می‌رود که شمار بیماران و فوتی‌ها در آن هر روز افزایش می‌یابد. دولت برزیل شنبه ۶ ژوئن اطلاعات آماری بیماران و کشته شدگان کرونا در این کشور را از دسترس عموم خارج کرد. طبق آخرین اطلاعات رسمی بیش از ۶۷۲ هزار بیمار و ۳۶ هزار مرگ ناشی از کرونا در برزیل به ثبت رسیده است.

نخسین مرگ بر اثر کرونا ژانویه امسال در ووهان چین گزارش شد و پس از آن در دیگر کشورها نیز درگیر همه‌گیری این بیماری شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.