ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت بهداشت: جز جزیره ابوموسی، هیچ نقطه بی‌خطری از نظر آلودگی به کرونا در ایران وجود ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در کشور در مجموع در حال افول است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در کشور در مجموع در حال افول است و با این حال هیچ نقطه‌ای از کشور به جز شهرستان و جزیره ابوموسی عاری از ویروس کرونا نیست.   

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در کشور در مجموع در حال افول است و با این حال هیچ نقطه‌ای از کشور به جز شهرستان و جزیره ابوموسی عاری از ویروس کرونا نیست.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران دوشنبه ۱۹ خرداد با اعلام این خبر گفت:

«بقیه مناطق عمدتا شهرستان‌های سفید هستند که وضعیت سفید به معنای کم‌خطر بودن است، نه بی‌خطر بودن. باید توجه کرد که این وضعیت شکننده نیز هست و ممکن است خیلی راحت با موارد جدید ابتلا یک منطقه سفید، در هفته بعد در وضعیت زرد قرار بگیرد و یا از وضعیت زرد به وضعیت قرمز بدل شود.»

به گفته سخنگوی وزارت کشور اغلب استان‌های ایران در وضعیت سفید قرار دارند. در جنوب و غرب و شمال غربی ایران اما بیماری کووید ۱۹ شیوع پیدا کرده است:

«در برخی مناطق کشور، به خصوص در استان خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، بوشهر، جنوب کرمان و جنوب استان سیستان و بلوچستان و تا حدی برخی مناطق در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی شهرستان‌های قرمز را بیشتر می‌بینیم که امیدواریم با روندی که وجود دارد، در هفته‌های آتی تعداد این مناطق کاهش پیدا کرده و این مناطق به سمت وضعیت زرد و مناطق زرد نیز به سمت وضعیت سفید سوق پیدا کنند.»

جهانپور درباره وضعیت پایتخت نیز گفت:

«به طور کلی وضعیت استان تهران به این صورت است که هم مناطق سفید و هم‌ مناطق زرد در تهران وجود دارد، اما در کل در تهران با توجه به نوسانی که روند ابتلا دارد، اگر بخواهیم یک ارزیابی کلی استانی داشته باشیم، وضعیت زرد را برایش قلمداد می‌کنیم.»

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تعداد کسانی که در ایران در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، به یک سوم تا یک چهارم روزهای اوج بیماری کاهش پیدا کرده است.

در این زمینه باید به ظرفیت تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه در هر کشوری توجه کرد. به گفته جهانپور «آستانه بستری در بخش مراقبت‌های ویژه» در بیمارستان‌های ایران پایین‌تر آمده است.  یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت غربالگری گروه‌های پرخطر است که قرار است در ۲۱ استان ایران اجرا شود.

 بر اساس آماری که وزارت بهداشت ایران اعلام کرده تا ظهر روز گذشته ۲ هزار و ۳۶۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در ایران شناسایی شده است.  طبق این گزارش تعداد کل مبتلایان قطعی در ایران به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر و تعداد قربانیان این ویروس به ۸ هزار و ۲۸۱ نفر رسیده است.  

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.