ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلمی خلیل‌زاد با معاون سیاسی طالبان در قطر دیدار کرد

در دیدار خلیل‌زاد و ملا عبدالغنی برادر درباره شروع مذاکرات بین‌ طرف‌های افغان و آزادی زندانیان گفت‌وگو شد. زلمی خلیل‌زاد دور تازه‌ سفرهای خود را به افغانستان، قطر و پاکستان آغاز کرده است.

زلمی خلیل‌زاد به‌همراه فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان در قطر با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی گروه طالبان درباره مذاکرات صلح بین طرف‌های افغان و آزادی زندانیان گفت‌وگو کردند. خلیل‌زاد در دور تازه سفرهای خود می‌خواهد برای دستیابی به توافق بین طرف‌های افغان تلاش کند و عملکرد آن‌ها در مورد تعهدات خود در زمینه پیشبرد روند صلح را مورد بررسی قرار دهد.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان ـ عکس از آرشیو

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و ژنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی در افغانستان با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه در قطر دیدار و گفت‌وگو کردند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توییتی نوشته است که این ملاقات روز گذشته، یکشنبه ۱۸ خرداد / ۷ ژوئن با حضور مطلق القحطانی، نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر انجام شد.

به گفته‌ سخنگوی طالبان، در این دیدار درباره آغاز مذاکرات بین‌ دولت افغانستان و طالبان، و همچنین آزادی هرچه سریع‌تر زندانیان گفت‌وگو شد.

زلمی خلیل‌زاد پس از دیدار با رهبران طالبان در قطر به پاکستان رفت و با قمرجاوید بجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرد.

به‌گفته ارتش پاکستان، در این دیدار در مورد وضعیت کلی امنیت منطقه، مسئله پناهندگان افغانستان، روند صلح و کنترل و مدیریت مرز پاکستان – افغانستان گفت‌وگو شده است.

زلمی خلیل‌زاد جمعه ۱۶ خرداد / ۵ ژوئن دور تازه‌ سفرهای خود را به قطر، پاکستان و افغانستان آغاز کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که هدف این دور از سفرهای خلیل‌زاد تلاش‌ برای دستیابی به توافق بین طرف‌های افغان در مورد اقدامات عملی برای گام‌های بعدی روند صلح در جهت آغاز مذاکرات بین افغان‌ها و بررسی عملکرد طرف‌ها در مورد تعهداتی که در توافق‌نامه صلح با طالبان و اعلامیه مشترک آمریکا – افغانستان صورت گرفته است، خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا «کاهش خشونت‌ها و آزادی زندانیان» را تعهدات دو سند یادشده عنوان کرده است.

یکشنبه ۱۸ خرداد / ۷ ژوئن دولت افغانستان ۱۰ زندانی طالبان را از زندان مرکزی ولایت غور آزاد کرد. مقام‌های محلی ولایت غور اعلام کردند که این اقدام بر اساس فرمان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان انجام شده است.

محمد عارف عابر، سخنگوی والی غور آزادی ۱۰ زندانی طالبان را در ادامه‌ روند آزادی زندانیان این گروه به‌منظور آغاز گفت‌وگوهای میان‌ طرف‌های افغان دانست و اظهار امیدواری کرد که این زندانیان پس از آزادی در کنار مردم و نیروهای امنیتی به زندگی عادی‌ خود ادامه دهند.

در پی اعلام آتش‌بس از سوی طالبان در روزهای عید فطر، اشرف غنی فرمان آزادی دو هزار زندانی طالبان را صادر کرد.

براساس توافق‌نامه‌ صلح میان آمریکا و طالبان، آزادی پنج هزار زندانی گروه طالبان از زندان‌های دولت افغانستان، از پیش‌شرط‌ها برای آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغان‌ها عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.