ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مجتهد‌زاده، وکیل دادگستری بازداشت شد

مأموران امنیتی صبح روز ۱۹ خرداد پس از چند ساعت تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی علی مجتهدزاده، او را به دادسرای اوین منتقل کرده‌اند.

پایگاه خبری اعتماد آنلاین، به ‌نقل از برخی فعالان سیاسی، از بازداشت علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در روز دوشنبه ۱۹ خرداد ماه در منزل شخصی‌اش در تهران خبر داده است.

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری

به ‌نوشته این منبع، مأموران امنیتی، صبح امروز پس از چند ساعت تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی این وکیل دادگستری، او را به دادسرای اوین منتقل کرده‌اند.

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری که پرونده برخی از متهمان سیاسی را بر عهده داشته، در آخرین توئیت خود در حساب کاربری‌اش در توئیتر از مقامات قضایی خواسته بود تا «پرونده‌های قضایی قضاتی که به اتهام فساد دستگیر شده‌اند بازبینی شوند.»

حساب توئیتر این وکیل دادگستری پس از بازداشت از دسترس خارج شده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

تا لحظه تنظیم این خبر دلیل یا دلایل بازداشت علی مجتهد زاده از سوی نهادهای قضایی و امنیتی اعلام نشده است.

مجتهدزاده روز یک‌شنبه ۱۸ خردادماه هم در توئیت دیگری نوشته بود:

«پرونده‌هایی که تحقیقات و صدور قرارشان توسط قضات فاسد از جمله قاسم‌زاده و منصوری صورت گرفته، می‌بایست مورد بازبینی قرار گیرد و کسانی که به‌واسطه اعمال نفوذ تیم اکبر ‌طبری در دستگاه قضا حقشان ضایع شده باید حق اعاده دادرسی داشته و خسارتشان جبران شود.»

در واکنش‌ به بازداشت این حقوقدان، حسین تاج، وکیل دادگستری با انتشار یک پیام در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته:

«با شناختی که طی این سال‌ها از علی مجتهدزاده دارم، او یک وکیل و انسان شریف است که سعی کرده در چارچوب قانون و انصاف فعالیت کند و نسبت‌ به موکلین خود متعهد است. برخوردهای این‌چنینی مطلقاً مقبول نیست. امیدوارم نهاد امنیتی و قضایی هرچه سریع‌تر شفاف سازی نمایند.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

یکی از پرونده‌هایی که مجتهدزاده اخیرا وکالتش را بر عهده گرفته بود، پرونده کامران گودرزی، پناهجوی ایرانی بود‌ که پیکرش به ‌تازگی در مرز کوهستانی چالدران از توابع استان آذربایجان غربی در ایران کشف شد است.

فرهاد گودرزی، عموی کامران گودرزی، در خصوص پیگیری‌های علی مجتهدزاده درباره روشن شدن ابعاد پرونده برادرزاده‌اش به «زمانه» می‌گوید با کمک این وکیل دادگستری، پرونده جدیدی در «دادسرای بین‌الملل» تشکیل شد و خانواده گودرزی توانستند شکایت اولیه خود از پلیس ترکیه را در این دادسرا به ثبت برسانند.

فرهاد گودرزی به زمانه می‌گوید:

«[مجتهد زاده] قرار بود از طریق یک وکیل دیگر در ترکیه پرونده کامران گودرزی را پیگیری کند.»

او در ادامه به ‌نقل از برخی منابع خبری در ترکیه می‌گوید که پلیس این کشور به صورت شفاهی اعلام کرده در حادثه جان‌ باختن کامران گودرزی، پلیس ایران مقصر است چرا که پیکر کامران در خاک ایران پیدا شده و پلیس ایران نیز از بازگشت این پناهجو به کشورش بی‌خبر نبوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.