ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیرکل سازمان ملل: منشأ موشک‌های شلیک‌شده به عربستان ایرانی است

آنتونیو گوترش در گزارش چهارده صفحه‌ای خود به شورای امنیت، از اعضای شورا خواست که از انجام اقدامات تحریک‌آمیز که اثر منفی بر ثبات منطقه دارد خودداری کنند.

دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که موشک‌های شلیک‌شده به اهدافی در عربستان «منشاء ایرانی» داشتند. آنتونیو گوترش در گزارش چهارده صفحه‌ای خود به شورای امنیت، از اعضای شورا خواست که از انجام اقدامات تحریک‌آمیز که اثر منفی بر ثبات منطقه دارد خودداری کنند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل هر شش ماه یک بار به شورای امنیت گزارشی از پیشرفت توافق هسته‌ای و پایبندی به شرایط آن می‌دهد. گزارش اخیر گوترش هنوز به طور عمومی منتشر نشده اما خبرگزاری رویترز می‌گوید به نسخه‌ای از آن دسترسی دارد.

گوترش در این گزارش اعلام کرده که کارشناسان سازمان ملل متحد بقایای موشک‌ها و پهپادهای استفاده شده در حمله به فرودگاه بین‌المللی ابهای عربستان سعودی در ژوئن و اوت سال گذشته و همچنین حمله به تأسیسات نفتی عربستان در  میدان نفتی خریص و ابقیق در سپتامبر سال گذشته را بررسی کرده و به این نتیجه دست یافته که موشک‌های کروز یا بخشی از قطعات آنها و همچنین پهپادهای استفاده‌شده در حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی منشاء ایرانی داشتند.

گوترش همچنین اعلام کرد برخی از تسلیحاتی که آمریکا در منطقه توقیف کرده «همسان یا مشابه» تسلیحات مورد استفاده در حملات سال گذشته به اهدافی در عربستان بودند. دبیرکل سازمان ملل احتمال داده که انتقال این تسلیحات ممکن است با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ناسازگار باشد.

شورای امنیت سازمان ملل تا پایان ماه جاری میلادی گزارش دبیرکل را در دستور کار قرار می‌‌دهد.

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در یک نشست خبری که جمعه گذشته برگزار شد یک بار دیگر یادآوری کرد که ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است را در اختیار اعضای دائمی شورای امنیت قرار داده و امیدوار است که به زودی و به سرعت این قطعنامه به تصویب برسد. چنانچه روسیه و چین قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را وتو کنند، آمریکا تهدید کرده است که به عنوان ناظر بر توافق هسته‌ای، مکانیسم ماشه را فعال می‌کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گزارش چهارده صفحه‌ای خود به شورای امنیت، از اعضای شورا خواسته است که از بیان جملات و انجام اقدامات تحریک‌آمیز که اثر منفی بر ثبات منطقه دارد خودداری کنند. دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکنون درباره گزارش دبیرکل سکوت اختیار کرده است.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.