ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آرمین به خاک سپرده شد

او کودک کار بود و از فقر و تنگدستی و پریشان‌‌حالی خودکشی کرد. در خانه‌‌ای که او زندگی می‌کرد، اصولاً غذا مفهومی نداشت.

بعد از ۷ روز اجازه‌ انتقال پیکر بی جان آرمین ۱۱ ساله از سردخانه بیمارستان امام خمینی کرمانشاه به گورستان صادر شد و سرانجام صبح روز جمعه ۲۳ خرداد پیکر او به خاک سپرده شد. آرمین کودک کار بود و از فقر و تنگدستی و پریشان‌‌حالی خودکشی کرد. در خانه‌‌ای که او زندگی می‌کرد، اصولاً غذا مفهومی نداشت.

آرمین کودک کار، با فقر و تنگدستی زندگی کرد. به زندگی خود پایان داد و شناسنامه او در گرو بیمارستانی بود که مادر مبتلا به سرطان او را بستری کرده بود.

 آرمین تحت پوشش جمعیت امام علی قرار داشت. جعفر دانش‌پرور، مسئول خانه ایرانی جمعیت امام علی در جعفرآباد کرمانشاه درباره وضعیت او می گوید در خانه‌ای که آرمین در آن زندگی می‌کرد نه تنها چیزی برای خوردن وجود نداشت، بلکه حتی اسباب سفره هم فراهم نبود:

«مددکاران ما این خانواده را می‌شناسند و در روز‌هایی که به علت شیوع کرونا خانه ایرانی جمعیت در جعفرآباد کرمانشاه تعطیل شده بود هم بار‌ها داوطلبان این گروه به این خانواده و به ویژه آرمین که عمدتا در چهارراه‌های کرمانشاه شیشه‌های ماشین‌ها را پاک می‌کرد و یکی از خواهرانش که همراه مادربزرگ‌شان مشغول گدایی بودند کمک‌های غذایی رساندند.»

مسئول خانه ایرانی جمعیت امام علی در جعفرآباد کرمانشاه در ادامه می‌افزاید:

«در خانه‌ای که این کودکان روزگار می‌گذراندند نه تنها غذایی برای خوردن وجود نداشت بلکه حتی قاشق و بشقابی هم نبود که نشان دهد ممکن است گاهی کسانی که نام سرپرست یا مادر، پدر و مادر بزرگ این کودکان را برخود دارند برای آن‌ها لقمه‌ای برای رفع گرسنگی آماده کنند.»

در پی خودکشی این کودک یازده ساله با قرص متادون، جمعیت امام علی در کرمانشاه طی نامه رسمی به بهزیستی استان، خواهان تحقیق درباره علت‌ خودکشی آرمین شد. مددکاران اداره بهزیستی، از وضعیت از هم گسیخته خانواده این کودکان باخبر بودند و قبل از نوروز ۹۹ هم مدتی خواهر ۹ ساله آرمین به هنگام تکدی‌گری به بهزیستی منتقل شده بود و مدتی تحت نظارت آن‌ها در یکی از مراکز نگهداری بهزیستی حضور داشت. اما بعد از مرگ مادر در اثر ابتلا به سرطان، این دختر برای شرکت در مراسم او از بهزیستی خارج شد، اما دوباره او را به مرکز نگهداری بازنگرداندند.

بهزیستی در نامه‌ای در پاسخ به جمعیت امام علی نوشته است که آرمین و خانواده‌اش در فهرست کمک‌های بهزیستی قرار نداشتند. اما در همان حال مسئولان بهزیستی دچار تناقض می‌شوند و در همان نامه می‌نویسند:

«از طرفی پدر کودک به همراه فرزندان پسر خود که به کار خرید و فروش ضایعات مشغول هستند هیچگونه همراهی و تعاملی با همکاران سازمان برقرار نکرده و حتی چند بار نیز به زور قصد بازپس‌گیری کودکان ساکن مراکز را داشته‌اند که با مداخله پلیس قضیه خاتمه می‌یابد.»

بنابراین، این پرسش پیش می‌آید که اگر بهزیستی با این کودک و شرایط زندگی او آشنا نبود، چگونه ممکن است که با پدر کودک و نحوه گذران او آشنا باشد؟ علاوه بر این مادر آرمین هم که با پدر او اختلاف داشت به بیماری سرطان مبتلا بود و تحت پوشش خدمات سازمان قرار داشت و بعد از تولد نوزادش، بهزیستی فرزند تازه متولد شده‌اش را در مرکز شیرخوارگاه بهزیستی پذیرش کرد که هم‌اکنون نیز تحت مراقبت و پرورش قرار دارد.

جمعیت امام علی کرمانشاه اعلام کرده که مادر آرمین مدتی در بیمارستان تحت درمان بود و از آنجا که خانواده توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را نداشت، شناسنامه آرمین را به گرو گذاشته بود که در بیمارستان گم شد.

جمعیت امام علی در نامه‌ای به بهزیستی یادآور شده است:

«جدا کردن کودکان از خانواده‌های آسیب دیده‌ای که در آن از کودکان برای کسب درآمد استفاده می‌شود. (از جمله کار کودک، تکدی‌گری، استفاده از کودکان برای خرید و فروش مواد مخدر و… که در نمونه‌های دیگر شاهد آن بوده‌ایم) کاملا طبیعی است و دلیل قانع کننده‌ای برای عدم مداخله موثر سازمان‌های مرتبط نمی‌باشد.»

خانواده آرمین تا سال ۸۷ ساکن شهرک چمن کرمانشاه که محل زندگی تعدادی از حاشیه نشینان و جمعیتی که مشهورند به «کولی» ‌‌ها زندگی می‌کردند. خانواده‌های عموما درگیر با فقر شدید و اعتیاد که از چمن‌آباد رانده شده بودند به جعفرآباد، حکمت‌آباد، زورآباد و مناطق حاشیه‌ای دیگر کوچ کردند و با ساخت آلونک‌هایی برای خود روز را به شب می‌رسانند.

دو هفته قبل آسیه پناهی، زن بی‌پناهی که در شهرک فدک در یکی از همین محله‌‌های حاشیه‌نشین کرمانشاه زندگی می‌کرد، هنگام تخریب الونکش توسط مأموران شهرداری درگذشت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • منوچهر صادقی

    آقای "عطا اللهی" شما از کجا می دانید که فامیل ها و نزدیکان به خانواده آرمین شرایطی متفاوت با آنها دارند؟ آیا علم غیب دارید؟ یا آیه های شیطانی قرآن شما را از چگونگی وضعیت آنان مطلع کرده است؟ دلیل بدبختی آرمین, خانواده اش, مردم کرمانشاه و مردم ایران همان قرآن و همان اسلامی است که ۴۰ سال است بر سر مردم ایران کوفته می شود. مسلمانان به جای توصیه به دیگران که چگونه باید دو دستی بزنند بر سرشان, خودشان کسانی هستند که باید تا ابد دهر مشغول دو دستی تو سر زدن خودشان باشند که چنین بلایی را بر سر مردم آورده اند و هنوز هم اینقدر پرو و بیشرف و بی حیا تقصیر را به گردن مردم بیگناه می اندازند, به جای اینک دو دستی بزنند بر سر پوک مسلمان خود.

  • پروای چه دارید ای قوم دروغ

    این سکوت مرگبار روحانیت شیعه در مقابل ناعدالتی و ظلم حاکم که توسط رژیم جمهوری اسلامی به مردم ایران تحمیل شده است بالاخره گور روحانیت و دین را خواهد کند و آن را دفن خواهد کرد. خاک بر سر روحانیتی که صدها سال ادعای (دروغین) حمایت از ضعفاء را به پشت قباله خود چسبانده بود و امروز لقمه چرب و نرم مانع از کوبیدن عمامه بر زمین شده است، و جملگی خفه شده‌اند و همچون فاحشه‌ها به زیر لحاف گرم خزیده‌اند.

  • ناصر عطاالهی

    سلام این واقه درد آور را برای مقامات یا ملت منتشر کردین‌‌‍ مگر ندیدند یا نمی دانند مگر در سوره ی( بلد ) در قران نگفته به یتیم فامیلتان کمک کنید مگر نگفته دست همنوع را بگیر. به دولت و حکومت چکار داریم. ما ملت باید به نیازمندان کمک کنیم و مطمئن باشید که جای دوری نمیره و ثوابش هم به خودتان هم به بچه هاتان هم به پدر مادرتان خواهد رسید .ای فامیلهای (آرمین )وای بحالتون که اگر دست این خانواده را میگرفتین الان آرمین نفس میکشید. ..وای بحالتون برین فقط این سوره رو بخونید و دودستی بزنید تو سرتون......ً.

  • مهرزاد

    یکی از دزد ترین و کثیف ترن سازما نها در نظام جمهوری اسلامی سازمان بهزیستی است وزیر مجموعه آنها که بنام های مختلف از جمله حمایت از معلولین و نهادهای خیریه تحت نظارت این سازمان

  • حسین

    کامنتهای دوستان کمی از متن خبر بسیار تراژیک کودکی که خودکشی کرده، دور شده است. اما بی‌ربط نیست! در پاسخ به کامنت بعضی دوستان لازم دیدم نظرم را بنویسم: دینی را که بتوان پله کرد و از آن بالا رفت و مردم را به سلاخی کشید و کشور را به خاکستر تبدیل کرد و استبداد براه انداخت، همان بهتر که سیاسی نشود و در مساجد و تنهایی اشخاص باقی بماند، و دین‌دار متجاهر را انصافاً باید به چشم کلاه‌بردار و شیاد دید، و به مناصب حکومتی راه نداد. امروز دقیقاً در جامعه و میان مردم چنین اتفاقی در جریان است. هرکس که تجاهر به دینداری می‌کند از دید مردم کلاه‌بردار، دزد، جنایتکار یا غاصب حکومتی است.

  • mastaneh

    خاک بر سرشون .....دیگه میخوان مردم رو چیکار کنن...وقتی مردم حقشون رو میخواستن میزدن همه رو میکشتن هیچکی هم نمیفهمید...الان یه آمریکایی مرده عین قضیه خاشقچی ول کنش نیستن...نمیدونن وضع مملکت خودشون چیه...اینقدر جلادن که به هیچ جاییشون نمیگیرن وقتی یه بچه یازده ساله خودشو میکشه....توی هیچ مملکت و کشوری بچه یازده ساله اصلا نمیدونه خودکشی یعنی چی...خاک بر سر همه اشون اول از همه هم توی سر خامنه ای جلاد...

  • reza

    براستی که این حجم ظلم و بی عدالتی حکومت اسلامی در جهان حیرت آور وبی سابقه ست! ای کسانی که ایمان آورده اید اگر سیمان آورده بودید مملکت تا حالا آباد شده بود!

  • سیامک

    کلیت و تمامیت دین و مذهب دروغین, مصنوعی و کاملا ساختگی اسلام بی فایده و مضر است, چون غیر از توحش, خونریزی, ضدیت با زنان, ضدیت با زندگی و ضدیت با زمین و زمان هیچ چیز دیگری برای عرضه ندارد. اسلام تنها مذهب و آیینی در جهان و تاریخ بشریت است که رسما و علنا به پیروانش اجازهء دروغ گفتن می دهد, و ناراستی و تزویر و دورویی را مجاز و مشروع میداند. اسلام تنها مذهبی در تاریخ است که تا به حال برای ۱۴۰۰ سال متوالی و بدون انقطاع یکی از خونین ترین و وحشیانه ترین جنگ های داخلی مابین پیروان خود را داشته است. بزرگترین دست آورد جمهوری جهنمی اسلامی تنفر و انزجاری است که از اسلام برای سالهای سال و نسل های آتی در ایران ایجاد کرده است. به آتش کشیدن قرآن تصادفی و اتفاقی نیست, همانگونه که به آتش کشیدن دفترهای امام جمعه ها و نمایندگان خامنه ای اتفاقی و تصادفی نیست . همانگونه که شعار "توپ, تانک, فشفشه, آخوند باید گم بشه" بیانگر حساب شده احساسات و عوالم مردم است. این همان احساسات و عوالمی است که به محض اینکه با نیروی قهر و خشونت مزدوران آخوندها مواجه می شود, شعار "توپ, تانک, فشفشه, آخوند باید گم بشه" تبدیل می شود به "توپ, تانک, فشفشه, آخوند باید کشته شه." رژیم مذهبی جنایتکار در ایران و دین مزورانه اش بر سر یک دو راهی است: یا باید گم بشوند؛ یا راه دوم, مذبوح و هلاک شوند. در هر صورت "...دیگه تمومه ماجرا!"

  • مرادی

    جناب سیامک این آیه ها را برای امثال شما ننوشتم که میدانم بی فایده است...برای آنهایی نوشتم که با همین آیات بر سر قدرت نشستند ولی اکنون آنها را فراموش کرده اند...برای همان امامان جمعه ها و مزدوران آنها نوشته ام... بلکه وجدان آنها تکانی بخورد... روی آتش گرفتن (غیر عمدی) قرآن در دفاتر امامان جمعه تکیه نکن... مردم خود میدانند که آنها دین را پله کرده اند...

  • این سخنان که از دهان یک سرمایه دار بیرون می آید شنیدنی است.

    این سخنان که از دهان یک سرمایه دار بیرون می آید شنیدنی است. ◼️مرتضوی دبیرکل خانه صنعت و معدن از انقلاب کارگران در ایران سخن می گوید. این بغض از گلوی کارگر پائین نمی رود و به انقلابات کارگری منجر می شود.

  • سیامک

    دوران عربی بلغور کردن برای مردم خیلی وقت است که گذشته. مردم ایران به خوبی اکنون میدانند که اسلام شیطانی ترین, وحشی ترین و پر زیان ترین دین و مذهب در جهان است. این آیین ننگین غیر از فقر, بدبختی, عذاب و شکنجه هیچ چیز دیگری برای مردم ایران نداشته است. بیخود نیست که مردم ایران در هر خیزش و قیامی که صورت میدهد در اولین فرصت به دفاتر امام جمعه ها و نمایندگان خامنه ای حمله میکنند و قرآن می سوزانند. از بیروت تا بغداد تا تهران هر جایی که پای اسلام باز شده است, مردم غیر از فقر و بدبختی هیچ چیز دیگری ندیده اند. بدنِ بی‌جان آرمین، پیکرِ کوچک و کودکانهء این فرزند کار، ما را خطاب قرار می‌دهد: برای من ماتم نگیرید، متحد شوید و قاتلانم را به محاکمه بکشانید. تنِ بی‌جان و جیب‌های خالی او، ما را فرا می‌خواند: علیه استثمار و غارت متشکل شوید، شبکه‌‌ها و هسته‌های مقاومت و مبارزه را برپا کنید، ماشین سرکوب را در هم بشکنید و برای دادخواهی مهیا شوید. وقتِ ماتم نیست، زمان مبارزه است. زحمت‌کشان، متحد شوید.

  • مصطفی

    ما نه تنها دنیای شما را آباد می‌کنیم، بلکه آخرت شما را هم آباد می‌کنیم. این جملات شیاد بزرگ، خمینی پلید است که گورستانها را با کودکان آباد کرد.

  • مرادی

    خدایا چه کنیم؟ وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا ﴿۷۵﴾النساء و چرا شما در راه خدا [و در راه نجات] مردان و زنان و كودكان مستضعف نمى ‏جنگيد همانان كه مى‏ گويند پروردگارا ما را از اين شهرى كه مردمش ستم‏پيشه‏ اند بيرون ببر و از جانب خود براى ما سرپرستى قرار ده و از نزد خويش ياورى براى ما تعيين فرما (۷۵) الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِيَاءَ الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا ﴿۷۶﴾النساء كسانى كه ايمان آورده‏ اند در راه خدا كارزار مى كنند و كسانى كه كافر شده‏ اند در راه طاغوت مى ‏جنگند پس با ياران شيطان بجنگيد كه نيرنگ شيطان [در نهايت] ضعيف است (۷۶)

  • reza

    چه کسی باورش میشد روزگاری اسلام با عطش سیری ناپذیری قدرت وفساد ملت ومملکتی ثروتمند را بچنین روز سیاهی بنشاند!