ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نماینده مجلس: تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، فتح بابی برای مذاکره نیست

نماینده اردبیل در مجلس با اشاره به تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفته این موضوع به‌ عنوان یک کار «بشر دوستانه» در همه دنیا مرسوم است و نمی‌تواند فتح بابی برای مذاکره با آمریکا باشد.

کاظم موسوی، نماینده اردبیل در مجلس روز شنبه ۲۴ خرداد در سخنانی با اشاره به تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفته این موضوع به‌ عنوان یک کار «بشر دوستانه» در همه دنیا مرسوم است و نمی‌تواند فتح بابی برای مذاکره با آمریکا باشد. 

جابر انصاری، معاون وزیر خارجه ایران از مجید طاهری در فرودگاه خمینی تهران استقبال کرد

در هفته‌های گذشته مذاکرات پشت پرده در شرایط پیچیده ایران با آمریکا ثمر داد و مایکل وایت، کهنه‌سرباز آمریکایی سرانجام با مجید طاهری و سیروس عسگری مبادله شد.  خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، نوشته موسوی با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات و قوه قضاییه نقش تعیین کننده در تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا را بر عهده دارند، گفته است: «تبادل زندانی‌ها چه آنهایی که در ایران محبوس هستند و چه آنهایی که در آمریکا در حبس قرار دارند، یک مکانیسم دارد که وزارت اطلاعات و قوه قضاییه آن را تعیین می‌کنند.»

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به خروج آمریکا از برجام، مذاکره با واشنگتن را «بی فایده» دانسته و گفته: «با آمریکا نشستن و مذاکره کردن هیچ فایده‌ای ندارد. در قضیه برجام همه دنیا دیدند چه اتفاقی افتاد.»

موسوی گفته نظرات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در این مسائل و سیاست خارجی  «فصل‌الخطاب» است. 

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه هم روز ۲۰ خرداد در نشست مطبوعاتی خود با اشاره به آزادی مایکل وایت، شهروند آمریکایی محبوس در ایران گفت این مساله یک اقدام «انسان‌دوستانه» است که در چارچوب ضوابط و مقررات قضایی و با عنایت به مصالح عمومی کشور به لحاظ ورود کارشناسی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشور انجام می‌شود.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز ۱۸ خرداد اعلام کرد ایران مایل است مذاکره با ایالات متحده را برای تبادل زندانیان بیشتر ادامه دهد.‎ او در مصاحبه با صدا و سیما گفت: «ما قبلا اعلام آمادگی کرده‌ایم که اگر در قالب‌های مختلف بتوانیم گروگان‌های ایرانی در آمریکا را آزاد کنیم و به کشور برگردانیم، این کار را انجام خواهیم داد.» 

 دست‌کم دو شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار دیگر در ایران در بازداشت هستند: باقر نمازی و پسرش سیامک. سرنوشت یک آمریکایی دیگر به نام رابرت لوینسون نیز پس از سفر به ایران در سال ۲۰۰۷ میلادی همچنان نامعلوم است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    مگه قرار نبود ترامپ اقوام مسئولین ایران رو از آمریکا بیرون کنه؟ پسر برادر رئیس جمهور ایران هنوز تو کاناداست، دختر یکی از اعضای شواری سخیف انقلاب فرهنگی الان تو آمریکاست بچه های معصومه ابتکار که از دیوار سفارت آمریکا رفت بالا و ملت رو به دام تحریم ها انداخت الان تو آمریکاست، انقدر زیادن که نمی شه لیستش کرد