ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی قوه قضاییه: غلامرضا منصوری در رومانی دستگیر شد

قاضی منصوری توسط اینترپل و به درخواست ایران بازداشت شد. گزارشگران بدون مرز اعلام کرده بود علیه بازپرس سابق قوه قضاییه شکایتی را تسلیم دادستانی فدرال آلمان کرده.

بنا بر اعلام سخنگوی قوه قضاییه، پلیس بین‌الملل (اینترپل) غلامرضا منصوری، متهم متواری ردیف نهمِ پرونده فساد اقتصادی اکبر طبری را در رومانی دستگیر کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا دولت رومانی و اینترپل برای انتقال او به ایران همکاری می‌کنند یا نه. منصوری که سمت‌هایی همچون قاضی لواسان و بازپرس سابق دادسرای کارکنان فرهنگ و رسانه را داشته، در ایران به دریافت رشوه متهم شده و در خارج از ایران به نقض حقوق بشر. او ممکن است در آلمان به دلیل اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر محاکمه شود.

قاضی منصوری، متهم متواری پرونده طبری توسط اینترپل در رومانی دستگیر شده است/ عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان زندان‌ها از دستگیر قاضی منصوری خبر داد.

این قاضی فراری متهم در پرونده طبری، ۱۹ خرداد ماه ویدئویی از مکانی نامشخص منتشر کرد و گفت چند روز قبل مطلع شده که پرونده‌ای برایش باز شده و با باز شدن مرزها، به کشور برمی‌گردد. این بازپرس سابق دادسرای کارکنان فرهنگ و رسانه ضمن عذرخواهی از رهبری، نظام را «مقدس» و جمهوری اسلامی را «حرم» خواند.

اسماعیلی اما همزمان با اعلام خبر دستگیری قاضی منصوری گفت که بنابر بررسی‌های قوه قضاییه، اعلام این فرد مبنی بر آمادگی برای بازگشت به ایران «تبلیغاتی» بوده است.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه، منصوری در حال حاضر در اختیار اینترپل است اما به علت قطع بودن کامل پروازهای رومانی امکان حضور او در چند روز آینده در دادگاه وجود ندارد. اسماعیلی تصریح کرد که به محض رفع موانع و در صورتی که « همکاری‌های دولت رومانی هم با ما تداوم داشته باشد» این فرد به ایران منتقل شده و در دادگاه حضور پیدا می‌کند.

غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری و ٢١ متهم دیگر است که از کشور متواری بود. اتهام او دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو از متهم ردیف دوم پرونده است.

اما منصوری فقط در ایران در مظان اتهام نیست. فعالان رسانه و فرهنگ می‌گویند که او در سال‌های ۸۰ و ۹۰ نه تنها احکام سنگینی برای فعالان رسانه‌ای صادر کرده، که بر اساس برخی افشاگری‌ها که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اقدام به آزار و اذیت و گروگانگیری خانواده برخی فعالان رسانه‌ای به منظور تحت فشار قرار دادن آنها نیز کرده است.

از این رو به محض اعلام خبر خارج شدن او از ایران، برخی فعالان حقوق بشری تلاش کردند شواهد علیه او را برای ارائه به دادگاه و دستگیری او در خارج از ایران جمع‌آوری کنند. دادخواستی برای دستگیری و محاکمه در آلمان را بیش از ۶۰۰۰ نفر امضا کرده‌اند.

سازمان گزارش‌گران بدون مرز با انتشار یک توئیت در حساب کاربری این سازمان در توئیتر، اعلام کرده بود که علیه بازپرس سابق قوه قضاییه جمهوری اسلامی، به دلیل سرکوب و زندانی کردن روزنامه‌نگاران در ایران، شکایتی تسلیم دادستانی فدرال آلمان کرده است.

این گمان وجود دارد که منصوری با انتشار ویدئوی خود در تلاش بوده که برای رهایی از این مخمصه جدید با مقامات قضایی ایران مذاکره کند و با تشکیل پرونده جدید در آلمان احتمال وقوع چنین مذاکراتی تقویت می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجید

    این فرد که تقریباً اختیار نیمی از تهران را در دستانش داشته چه لزومی به فرار به خارج دارد!! احتمالاً در زیر چتر متواری شدن و اختلاس مأموریتی را برای نظام انجام داده است. کسی با تجربه این فرد در سمتهای "قاضی لواسان و بازپرس سابق دادسرای کارکنان فرهنگ و رسانه" قطعاً می‌دانسته که راه فراری نخواهد داشت. پس اینکه فکر کنیم که مثل احمقها پول را برداشته و همانند فیلمهای وسترن از مرز مکزیک رد می‌شود و دیگر کلانتر (شِریف) به تعقیبش نمی‌رود، کمی ساده انگاری است! اینها دست شیطان را از پشت بسته‌اند. قطعاً در سایه این سناریوی احمقانه خیانتی دیگر به مردم ایران و دنیا در جریان بوده است.

  • جاوید از تبریز

    ای هممیهن خارج از کشور نگذار این بیشرف بتواند وارد ایران شود. او را بدست عدالت انسانی و نه قرآنی اروپا بسپارید! شاید درس عبرتی بشود برای همه ی غارتگران و دزدان و متجاوزین و سارقین و آدمکشان و تروریستها! برای همه ی کسانیکه که نزد این دکتر تاجر و وقیح ساکن آلمان می روند. تمامی پزشکان مهم جهان این «پرفسور» را یک شارلاتان میدانند که در حال کسب و تجارت است! وقتی به ایران می آید با دستمال نزد خامنه ای و روحانی و نمایندگان مجلس و غارتگران می رود تا آنها را ترغیب کند تا نزد او به آلمان بروند. ای ایرانی باغیرت با آقای ایرج مصداقی همصدا شو و دوستانت را هشدار بده تا شاید این کمترین کار انجام شود و این قاضی قضاوت بیشرفانه و این غارتگر و دزد و آدمکش به آلمان آورده شود و زندانی گردد. از عفو بین الملبی کمک بگیرید. شما ایرانیان چه چیزتان از یهودیانی که نازیها را در سراسر جهان بدست عدالت سپردند کم است! ای خارج نشینان امروز توپ در زمین شماست. کاری بکنید

  • حقیقتگو

    اروپا وِیا آلمان مهال ممکن است این آخوند جایتکاررا محاکمه کنند وتنها کاری که خواهند کرد همچون قاتلان مخالفان حکومت اخوندی ازجمله دکترشااهپوربختیار ودیگران بساطی برای فرارآنها به ایران تدارک ببینند..که اروپا مخل مطبوعات و ارگان حکومتی شان نشوند...تاکنون کدام اخوند و آخوندزاده ای وکدام قاضی جنایتکاری همچون برآنچه برمردم و چپاول هائی کرده اند محاکمه واعدام شده اند ؟ حالا قاضی جنایتکار درروپا که هویتش تنها با اطلاع رسانی و افشاگری مردم و سیاسیون مخالف حکومت فاشیستی مذهبی افشا شده است ونه ارگان های اروپائی خوشحال هم خواهد شد به ایران مسترد شود وقدری ازثروت هیولائی اش را برای باج به سپاه و قالیباف ها وشرکاء واگذار کند - وبعد ازانهم شتردیدی ندی !!!اروپا مملو ازاینگونه چپاولگران جنایت کار ازکشورهای جهان سومی چه از ایران عراق وسوریه واردن ولبنان وفلسطین وچه ازکشورهای افریقائی همچون سودان ونیجریه وچه ازامریکای جنوبی .وچه ازروسیه و شرکا< که برای خوشخدمتی و خیرمقدم گوئی به انها تابعیت هم تقدیم شان شده است ...اگرخواهان داشتن تخم مرغی باشید خوشحال میشوید که مرغ همسایه درخانه تان تخم گذاری کرده است و برای ترقیب دوباره امدنش هم خوراک طیور تقدیمش خواهید کرد