ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نفوذ باندهای مافیایی در آمورزش و پرورش با درآمد ۱۰ هزار میلیارد در سال

محمد مهدی زاهدی، رییس کمیسیون

محمد مهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که باندهای مافیایی با درآمد بالای ۱۰ هزار میلیارد در سال، در درون آموزش و پرورش نفوذ کرده‌اند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از قانون جاری کنکور در کشور انتقاد کرده است

زاهدی روز شنبه ۲۴ خردادماه، با حضور در برنامه تلویزیونی «پرسش‌گر» با اشاره به سوءاستفاده باندهای مافیایی از قانون کنکور در کشور گفت: «مشکل ما این است که مثلا گفته‌ایم آزمون استاندارد در سه سال آخر دبیرستان برگزار شود اما آموزش و پرورش در ۱۲ سال گذشته فقط آزمون‌های یک مقطع تحصیلی را استاندارد کرده است که همان پایه دوازدهم است. آیا آموزش و پرورش نمی‌توانست در طول ۱۲ سال گذشته آزمون استاندارد برگزار کند؟»

او گفت: «باندهای مافیایی با درآمد بالای ۱۰ هزار میلیارد در سال در درون آموزش و پرورش نفوذ می‌کنند. مشکلی با مجلس ندارند و در مجلس قانون حذف کنکور تصویب شده است و مجلس محکم است.»

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حالی از قانون جاری کنکور در کشور انتقاد کرده است که خود او در دوره وزارتش در آموزش و پرورش و همچنین در طول سه دوره عضویتش در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گامی در راستای تحقق این مسأله برنداشته است.

زاهدی اما در ادامه گفته‌های امروز خود درباره سهل‌انگاری وزیر فعلی آموزش و پرورش برای مقابله با باندهای مافیایی در آموزش و پرورش گفته: «بارها وزیر را خو استه‌ایم که پاسخگو باشد. مرتب می‌گویند چشم و نه نگفته‌اند اما نتیجه‌اش همین است که می‌بینید. آیا هر روز می‌توانیم وزیر را استیضاح کنیم؟ آیا به مصلحت است هر روز یک وزیر را استیضاح کنیم؟»

او در ادامه از قوه قضائیه و وزارت ارتباطات خواسته است تا برای حذف این مافیا وارد عمل شوند: «باید یک تعاملی میان آموزش و پرورش و نهادهای بیرونی که شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس در راس آن هستند برقرار شود. اما باز هم کافی نیست. وزارت ارتباطات باید پای کار بیاید یا قوه قضائیه هم این مافیاها را شناسایی و با آنها برخورد کند.»

زاهدی در ادامه گفته‌های خود ابراز امیدواری کرده که «وزرای غیرآموزش و پرورشی» در دولت بعدی نباشند و وزیر از دل آموزش و پرورشی‌ها انتخاب شود.

رییس کمیسیون آموزش مجلس همچنین با انتقاد از عملکرد وزاری آموزش و پرورش در دولت روحانی گفته است: «وزیر در دستگاه خود نقش کلیدی دارد، اوست که سیاست‌های وزارتخانه را ترسیم می‌کند. وزیر اگر باوری داشته باشد. ۸ سال از ابلاغ سند تحول گذشته است. در بند سوم فصل ششم سندتحول به فرایند طراحی، تدوین و اجرای زیرنظام‌های سندتحول اشاره شده است که شامل برنامه درسی، تربیت معلم و تامین منابع انسانی، راهبری و مدیریت مالی، تامین فضا و تجهیزات و پژوهش و ارزشیابی می‌شود. تاکید شده است که باید ظرف یک سال زیرنظام‌ها تدوین و تصویب شوند.»

او در ادامه افزوده: «از سال ۹۲ باید این کارها شروع می‌شد. ما باید کارگروهی ایجاد کنیم کاملا از اینکه چه کسی وزیر و معاون وزیر است مستقل باشد و مسئولیت اجرای برنامه و راهکارهای عملیاتی را برعهده داشته باشد و به وزیر ابلاغ کند تا برنامه‌ها را به اجرا دربیاورد. ساختار اصلی این کارگروه باید در آموزش و پرورش باشد اما حتما نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در آن حضور داشته باشند.»

تأکید محمد مهدی زاهدی بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین در نظام آموزش کشور در حالی است که به‌گفته برخی کارشناسان، برای این طرح، اسناد پایین دستی نوشته نشده بنابراین مرجعی برای سوالات متعدد مدارس و ادارات آموزش و پرورش وجود ندارد. همچنین یکی از انتقادهای مطرح شده علیه طرح تحول بنیادین در نظام آموزشی این است که در این سند مشخص نشده که سایر نهادها و ارگان‌هایی که قرار است با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند، چگونه باید عمل کنند و چه تضمینی برای این همکاری و همیاری وجود دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طاهر

    مافياي آموزش و پرورش درست، وجود دارد و همه ميدانند ولي اين سخن حق را از كسي مثل زاهدي كه جانشين كامران دانشجو شد نمي توان پذيرفت،فساد بورسيه هاي خارج از كشور واعطاي مدارك تقلبي به افراد خودي در دوره همين شخص در وزارت علوم رخ داد و وزير آموزش عالي كه در ابتداي دولت اول روحاني اين مسئله را پيگيري ميكرد بوسيله باند ودوستان همين شخص در مجلس استيضاح و بركنار شد، حال اگر باند مافيايي در آموزش و پرورش هست بگذار باشد همه ميدانند لابد ميخواهي آنها را با باند خودت جايگزين كني؟كسي بايد اينكار را پيگيري كند كه دستش آلوده نباشد،تو خودت در سطح دكترا و عوض كردن ساختار عالي ودانشگاهها با استادان وابسته و گوش بفرمان و بي صلاحيت باند داشته اي.